Linkbaiting en una estratègia de linkbuilding

Linkbaiting en una estratègia de linkbuilding

La tècnica del Linkbaiting, es refereix als enllaços que altres web site col·loquen en el contingut causa de la qualitat de les publicacions. Aquesta tècnica ens permet saber que situat és de la més alta qualitat, els enllaços arribaran sols i els usuaris veuran cada un dels articles molt més útils.

En linkbaiting el que fa és planejar el contingut que han de donar enllaços com infografies, tutorials, guies, esdeveniments, oferir alguna cosa gratis, manuals, entrevista, sortejos … d’aquesta manera s’obtenen més. Els blocaires pensen que la escriure continguts de qualitat els enllaços arriben sense necessitat de demanar-los.

No obstant això, un veritable especialista del SEO farà tot el que estigui al seu abast per aconseguir un enllaç. L’eina Secont serà una eina ideal per a l’estratègia de Linkbuilding.

Aquesta eina , segons la judith sauch experta en seo barcelona, té com a principal característica concentrar pàgines web o blocs en categories.

La majoria d’aquestes són part d’un directori, tenen un alt Page Rank el que fa atractiu l’ús de l’eina per a aquells que busquin millorar la reputació del lloc web.Què és Linkbaiting?El linkbaiting és una tècnica que permet generar qualsevol tipus de contingut, que sigui interessant per poder cridar l’atenció dels usuaris.

Quan ja s’hagi captat l’atenció del mateix, el contingut serà molt més útil i interessant que s’haurà enllaçar, i així aconseguir un nou enllaç.Ara que té més clar el que significa el Linkbaiting i els beneficis que ens porta aquesta tècnica al moment d’obtenir enllaços, et presentem una llista amb alguns consells perquè l’eina sigui molt més efectiva

Consells per Linkbaiting

Llança una exclusiva:

Una bona tècnica per fer que aquestes estratègies siguin molt més efectives és ser els primers a treure a la llum una notícia que sigui important en el sector. Res més amb el fet de ser els primers a mostrar-se al món ens enllaçarà i podràs estar en diferents xarxes socials.

Juga amb la creativitat:

Això és un punt que tothom sap, qualsevol aspecte diferent però creatiu, no només es fa viral, sinó que també ens permet enllaçar amb el públic que volem arribar. Intenta fer alguna cosa més creatiu i diferent que cridi l’atenció dels usuaris però, sobretot que tingui valor.
Aporta dades:

Les dades són un aspecte que agrada a tothom, independentment si serveix o no, un document que tingui dades contrastades, amb anàlisi de diferents webs, productes, etc. i amb números per totes bandes és, un aspecte que no passa desapercebut.4. Fes experiment.

Una altra manera d’aconseguir que les persones et enllaç a causa del contingut, és comptar amb experiments realitzats, sobretot si surten bé, encara que si surten malament també generen repercussió. De qualsevol forma, fer experiments i comptar-los és una excel·lent forma d’enganxar al públic i fer que el contingut es torni viral.

Cerca generar debat:

Els debats, les opinions oposades i les baralles en línia, són un tema que encanten a qualsevol, sobretot perquè enllaça contingut i genera múltiples opinions. Un article que generi opinions, debats i crítiques és l’eina perfecta per poder enllaçar la web.

Fes servir el terme “gratuït”:

Un curs en línia, eBook, plantilla de treball o qualsevol altre tema que aporti valor a l’usuari, sobretot si és gratis, és l’excusa que necessites perquè la web tingui més enllaços entrants i el contingut es faci viral.

Opina sobre els experts del sector:

Sense cap dubte, esmentar en algun dels nostres articles a algú influent del sector farà que tinguis més visites del que normalment sols tenir i el contingut es farà viral.

Fes una llista amb els millors blocs amb la mateixa temàtica:

Un punt bastant semblant a l’anterior, però aquest cop només has d’esmentar als creadors del bloc que siguin importants del mateix sector.

Vola alt amb els vídeos:

Amb els vídeos no només vas a aconseguir cridar més l’atenció del públic, sinó que al pujar-se en la plataforma de YouTube tindràs el teu primer enllaç des de la plataforma de vídeos fins el cercador de Google.

Com podem fer per aconseguir un efecte de Linkbaiting?

Hi ha diverses formes per fer que els nostres continguts es facin virals, però la majoria de les vegades sempre anem a partir de la premissa, que el contingut ha de ser de qualitat. Seth Godin, va exposar aquesta idea en les teories del màrqueting, en un mercat que actualment està saturada, ja no n’hi ha prou amb generar productes bo, si es vol aconseguir l’efecte de l’Linkbaiting, cal buscar l’extraordinari.

Això no succeeix amb copiar el contingut d’altres, succeeix perquè cal fer alguna cosa que ens porti fins allà, és més un secret que molts tenen i que revelen al moment de publicar un contingut.

Evidentment també hi ha un aspecte important al moment de donar-li a conèixer la informació al públic.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.