La velocitat de càrrega mòbil

La velocitat de càrrega mòbil

La velocitat de càrrega mòbil és un altre dels factor a tenir en compte en les estratègies de SEO. En aquest article ens referim específicament als mòbils, ja que en els ordinadors personals, la velocitat de càrrega de les pàgines ja fa temps que influïa en el posicionament i per tant no tindria tanta transcendència que el abordem en aquest cas.

És per això que Google de la mateixa manera es va centrar en l’estudi d’aquesta velocitat però en els dispositius com els telèfons mòbils.

En ser el telèfon mòbil el més utilitzat per navegar per Internet i per interactuar a les xarxes socials, Google ha actualitzat el seu algoritme per a posicionament en els mòbils, cridant aquest algoritme Speed ​​Update.

Però per què google valora la velocitat de càrrega mòbil?

Això per una senzilla raó, una pàgina que tardi en  carregar el seu contingut, genera una gran taxa d’abandonament de la mateixa, i una mala satisfacció dels usuaris que utilitzen google.

És per això que el temps que triguen les pàgines en carregar-se, és de gran importància per als que la visiten. Un altre aspecte a tenir en compte, és que la velocitat de càrrega la mesurarà Google amb les seves pròpies eines.Fins i tot en l’actualitat hi ha moltes pàgines webs, que no han fet tot el necessari per tenir una bona càrrega en els dispositius mòbils.

Amb aquesta actualització és un bon moment per adaptar la nostra pàgina.L’experiència de l’usuari amb la velocitat de càrrega mòbil és la clau per a Google.

És per aquesta raó que Google posa al nostre servei eines com Lighthouse o PageSpeed ​​Insights, perquè d’aquesta manera puguis conèixer quina és la velocitat de càrrega de les teves pàgines, però així com et pot dir que aquestes fallant, també google t’ofereix consells per millorar.

Però ¿saps de què s’encarreguen cadascuna d’aquestes eines? Aquí t’ho expliquem!

• Chrome User Experience Report: a través d’aquesta aplicació podrem conèixer tot sobre l’experiència dels usuaris, en pàgines webs molt populars.

• Lighthouse: Aquesta per contra s’encarrega de mesurar el rendiment dels llocs i tot el referent a la qualitat de les webs.

• PageSpeed ​​Insights: Ens assenyala com funciona un web a Chrome UX Report, i ens dóna consells de com millorar el rendiment.L’experiència de l’usuari és el punt central de l’estratègia de Google i cal fer tot el possible perquè la mateixa sigui bona. I per tant si tens la possibilitat millorar la velocitat de càrrega a través dels mòbils, has de fer-ho el més aviat possible.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.