2017 BALCANS

Balcans (2017)

Recórrer els estats que formaven l’antiga Iugoslàvia.

Sèrbia, República de Macedònia, Kosovo, Montenegro, Bòsnia-Hercegovina i Croàcia.

També passem pels estats de Itàlia, Eslovènia, Hongria i Albània.

Anem dues persones en dues motos BMW R1200GS.

Del 7 al 18 d’abril de 2017.

1a ETAPA, BARCELONA – CHIVTAVECCHIA

Vaixell, 20:30 h

El vaixell surt a les 22:15, Grimaldi. Cal ser-hi dues hores abans.

El vaixell en cambrot compartit de quatre places, ens han tocat uns xinesos i no ens hem estès en res.

Arribem a Civitavecchia 3 hores tard. Ens esperen, dormim en un apartament AirBnB

Sopem en una pizzeria del davant.

 

2a ETAPA, Civitavecchia – Ljubljana

716 km, 7:16 h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Civitavecchia cap al nord-est. Abans d’entrar a Eslovènia, en una gasolinera, comprem la vinyeta per les autopistes eslovenes, 7,5€ per moto amb validesa d’un mes.

En entrar a Eslovènia el paisatge és preciós, com a Suïssa però les muntanyes no tan escarpades.

Arribem a mitja tarda, el noi (Zdravko) que ens acull a casa seva d’Air B&B  ens fa de guia, ens porta amb el seu cotxe a veure el castell i fem un passeig per la vora del riu fins els tres ponts.

3a ETAPA, Ljubljana – Pecs

379 km, 4:35 h

Continuem per autopista fins l’entrada a Hongria, allí en sortim. No volem pagar la vinyeta a Hongria. Anem cap a Pecs. Bonica ciutat situada al sud del país.

En un bar proper a la plaça ens ofereixen un tast d’olis i olives, són de l’estat espanyol!. Hi ha arbequines del Masroig. Sorprenent!

4a ETAPA, Pecs – Nis

556 km, 6:24 h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Al vespre arribem a Nis, Ens estem en un hostel a prop del centre, de nit sopem en un carrer ple de restaurants (carrer Kopitareva) mengem cevapi, una mena de carn picada en forma de dits a la brasa, semblant a una botifarra però sense pell.

5a ETAPA, Nis – Shkoder

498 km, 6:45 h

Sortim de Sérbia en direcció sud, entrem a Macedònia, arribem a Skopje, la ciutat es veu moderna, ostenten la bandera del pais, no gaire neta, alguns nens demanant pel carrer.

Pugem cap a Kosobo. Carreteres en mal estat, a la frontera ens fan fer una assegurança, 10€ per moto. El pais no es veu gaire bé, carrers per arreglar, caos circulatori, una mica brut. Dinem en un restaurant musulmà de qualitat dubtosa.

A Prizren, agafem una autopista en construcció gratuita que arriba, gairebé, a la costa, on cal triar si cap al nord, a Shkoder o cap al sud a Tirana.

Arribem a Shkoder, bonica ciutat amb un gran llac. Trobem als Albanesos bastant honrats, Dormim en un petit Hostel en un carreró cèntric.

6a ETAPA, Shkoder – Dubrovnik

175 km, 3:56 h

 

Des de Shkoder cap a Podgorica, agafem un coll de muntanya bastant dur, sense asfaltar, quan arribem a dalt de tot, el paissatge és mot bonic, bastant verge, Algunes cases boniques. Baixarem cap a Kotor pel coll de Njegusi, la carretera no surt a Google Maps, molts “tornantes”. Kotor és molt bonic, per l’arquitectura i pel lloc, un golf preciós.

Agafem un ferri per travessar el golf i anar cap a Dubrovnik.

La ciutat emmurallada de Dubrovnik és impressionant, molt de turisme. Hi tombem en bus.

7a ETAPA, Dubrovnik – Sarajevo

273 km, 4:23 h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Entrem a Bosnia i Herzegovina. Una carretera molt bonica, fa una mica de por pensar que a la vora hi queden mines antipersones. En una gasolinera ens retenen tres quarts d’hora, doncs l’ordinador de gestió no funciona.

Passem per Mostar, molt turistic.

Arribem a Sarajevo, ens fa la impressió que és molt gran, una avinguda molt llarga i ampla ens porta fins al centre, Molt de trànsit, tranvies …

El nucli antic és molt turístic, moltes botigues i restaurants. Busquem un lloc per sopar dels autèntis, només fan cevapi. Crec que a tota l’antiga Iugoslavia es menja cevapi. Problemes amb la moneda, no ens volen cobrar en euros, hem de canviar a Marcs.

Pels voltants es veuen restes de façanes acrivillades per la guerra.

8a ETAPA Sarajevo – Zadar

390 km, 5:49 h

Sortim de Sarajevo en direcció a la costa, trobem una carretera en mal estat, sense asfaltar, en obres, trànsit.

Arribem a Split. Molta gent. Aparquem on podem, fem un tomb per la ciutat vella i marxem.

Zadar és molt tranquil, no hi ha gaire gent, val la pena passejar per la muralla.

9a ETAPA, Zadar – Matulji

457 km, 4:52h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zagreb és impresionant! Una gran plaça diàfana. Plou. Esperem que afluxi la pluja i cap a Matulji.

Matulji és un petit poblet a la costa, Dormim  en una casa molt bonica, tenim accés directe a la nostra habitació des del carrer. Anem a sopar a Volosko, petit poblet de costa mengem peix, molt tranquil.

10a ETAPA Matulji – Civitavecchia

705 km, 7:25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Etapa aburrida, com totes les de tornada. Per autopista per anar de pressa.

Agafarem el vaixell a les 22:15. El vaixell és molt semblant al d’anada, un es diu Roma i l’altre es deia Barcelona.

Compartim cambrot amb uns joves que han averiat el cotxe.

GENERAL

Normalment, ens aixequem al matí sobre les 6:30, a les 7:00 estem a la carretera, sobre les 10 fem un cafè amb llet i algunes galetes. cap a la una del migdia fem algun entrepà i a les set del vespre ja sopem.

El vaixell, persona i moto en cambrot compartit ens ha costat 130€ cada ú.

Els allotjaments s’han buscat per AirBnB i han costa (9 nits) 158,50€. Les altres dues nits les hem passat al vaixell.

En total han estat uns 4.300 km. Crec que la distribució de quilòmetres per dia, no s’hauria de fer. Millor d’hores per dia, podent arribar a un màxim de 5h de mitjana diaries conduint. La idea és llevar-se aviat, i arribar sobre les 15 h al desti, hi ha temps per visitar i per descansar.

Tota la gasolina s’ha pagat amb Visa, (a molts llocs no accepten Amarican Expres)

Tots els menjars i altres ho hem intentat pagar amb Visa degut al constant canvi de moneda. Hem trobat 6 monedes diferents: Forint (Hungria), Dinar (Serbia), Denar (Macedonia), Lek (Albania), Marc (Bosnia), Kuna (Croacia). A Itàlia, Eslovènia, Kosovo i Montenegro paguem en Euros.

Calculo que, més o menys, hem passat 12 fronteres, en general els funcionaris son malfiats, els camioners que hi trobem ens ajuden a saltar-nos la cua. No hem vist res corrupte enlloc.

Les carreteres, en genaral, no estan gaire bé, i no gaire indicades.

La majoria de persones que ens hem trobat, intentaven col·laborar amb nosaltres i resoldre dubtes.

És un bon viatge, no cal que duri més dies, ja n’hi ha prou amb 10 o 12.

La idea final en arribar a casa ha estat:

“QUE BÉ QUE VIVIM A CATALUNYA”

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *