màrqueting en online

El màrqueting en online és un dels sectors que més ha canviat, i pateix de canvis constants, està en constant evolució. Futur del màrqueting digital és incert, no pel seu potencial, sinó per quin serà el proper canvi com diu la agencia marketing digital mentedigital.

 
Els usuaris es comporten d’una manera diferent del que podíem veure fa anys amb les marques en què confien. Les empreses busquen, per tant, noves formes per aproximar-se al seu públic i per això es troben en una recerca constant del ventall més gran de possibilitats que els dóna el món digital. La generació de leads serà primordial per crear una base de dades de qualitat.
[toc]Us mostrarem algunes xifres que deixen ben clar l’ascens en números del màrqueting digital:
La inversió en màrqueting en línia al món té una previsió per a aquest any 2017 d’uns 229.250 milions de dòlars. Això reflecteix la importància en el futur del màrqueting digital dins de les empreses, de manera especial per als professionals del màrqueting. Dues dades més exemplifiquen això:

 

El nombre d’usuaris a Internet registrats a nivell mundial el 2016 va ser de 3.488 milions de personesEl màrqueting en línia el 2020 està previst que assoleixi una inversió a nivell mundial de 306.000 milions de dòlarsfutur del màrqueting digital

 

Mobile Firstfutur màrqueting digital amb el Mobile firstEn els darrers anys s’avisava de la importància del mòbil en el màrqueting en línia del futur. Aquesta ha estat una tendència anunciada i que ha esdevingut una realitat.

A finals del 2016 el mòbil va superar el tradicional ordinador de sobretaula com a punt d’accés a Internet. Un gran responsable ha estat el creixement imparable de l’accés per una bona part de la població mundial a l’Smartphone i altres dispositius mòbils.

L’augment d’aquesta tendència sembla no tenir sostre i Google és, sens dubte, un dels responsables d’un canvi en què no hi ha marxa enrere. La major part dels usuaris digitals els podem trobar al mòbil. Hem de tenir en compte que les cerques augmenten als dispositius mòbils alhora que es redueixen a l’ordinador.

 

Això suposa per al màrqueting digital, la necessitat d’estar orientat perquè es pugui visualitzar de manera preferent als dispositius mòbils.

 

El canvi a nivell empresarial sembla que es comença a moure en alguns sectors. La gent ja no arriba a casa i se sent només a veure la televisió o Internet. Plataformes com Netflix o HBO estan canviant els hàbits.

 

Un exemple del canvi a favor del màrqueting en línia el representa Adidas, que va anunciar recentment la seva intenció de deixar de fer anuncis a TV i apostar pels anuncis a Internet, on els dispositius mòbils tenen el seu públic potencial més gran.

 

Els consumidors cada cop se senten més còmodes comprant serveis o productes des del seu Smartphone, buscant un augment en la seguretat de les operacions i en els processos de pagament. Una bona part de la millora de lexperiència és comptar amb una navegació fàcil i intuïtiva i un procés de comprovació de dades més curt. El Smartphone permet la compra a qualsevol lloc i això és un filó per als negocis.

 

Storytelling

El màrqueting en línia té un important component d’emoció. Un dels ingredients fonamentals de l’storytelling són justament les emocions. Les empreses s’han adonat de la importància de les històries properes, personals i cridaneres que se solen utilitzar a l’hora de llançar un producte, marca o simplement per deixar clar un missatge.

El poder de l’emoció l’ha buscat el màrqueting tradicional durant moltes dècades, cas de la publicitat a l’anunci televisiu o al cinema. Al camp digital recórrer a l’storytelling funciona extraordinàriament, ja que és una manera d’humanitzar i apropar la marca. L’usuari connecta més fàcil amb la signatura i es pot posicionar de manera més efectiva.
Actualment el màrqueting en línia apunta cap a una direcció on el producte transmet experiències i vivències, s’esperen nous canvis en la forma de fer màrqueting en el futur.

Els missatges freds del màrqueting tradicional funcionen pitjor en el mitjà en línia. Els consumidors demanen de les marques aquesta «una mica més» i aquestes semblen estar disposades a donar-s’ho. El nou màrqueting està posant els usuris o clients, al centre del mapa, s’intenta realitzar un màrqueting personalitzat per a cadascun de nosaltres, per la qual cosa el mitjà en línia és perfecte en poder-se realitzar aquest tipus de campanyes més personalitzades.

Les dades ens ajuden a veure-ho tot més clar, ja que més del 50% dels usuaris han afirmat sentir-se saturats de vegades per la publicitat tradicional de la televisió o la ràdio. El comportament de l’usuari han anat variant molt ràpid en els darrers anys.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.