Per què contractar un consultor SEO?
Contractar un consultor SEO com un seo barcelona, aporta al teu negoci per a la teva estratègia de màrqueting en línia t’ajuda a posicionar el teu lloc web en els primers resultats de cerca de Google, Bing i altres navegadors. Un lloc web ben posicionat t’ajudarà a incrementar les vendes, aconseguir més prospectes de negoci i posicionar la teva marca a la ment dels consumidors.
Aparèixer primer en els resultats de cerca és fonamental per aconseguir tot això. Per això cal que el teu lloc web estigui ben optimitzat, amb paraules clau ben planificades, contingut de qualitat i funcionalitat al 100%. Un expert en SEO et pot ajudar amb tot això.
Avui veurem què és un consultor SEO professional i com contractar el millor per millorar el teu posicionament a cercadors.
També t’explicarem per què cal una estratègia de posicionament web. Al final podràs escollir millor qui contractar i sabràs com fer-ho.
El SEO serveix perquè el teu lloc tingui contingut òptim i resolgui les consultes que els usuaris fan a través de la web. Es tracta d’una sèrie de pràctiques i accions que són part de màrqueting en línia i de les estratègies d’inbound màrqueting que pots fer servir al teu negoci.
La clau per això és lús de paraules clau o keywords, així com la creació de contingut de qualitat i optimització del teu lloc perquè carregui ràpid i no tingui errors.
Què són les paraules clau?Si busquessis a Google un terme genèric com “oasis”, potser entre els primers resultats t’apareguin temes relacionats amb la banda britànica Oasis. Però si el que busques és una mica més específic com un dispensador d’aigua o les formacions desèrtiques conegudes amb aquest nom, hauràs d’introduir altres termes, com ara “oasi d’aigua” o “oasi desert”.
Aquests són termes de cerca que les persones utilitzen més freqüentment per trobar de manera més precisa el que busquen són les paraules clau.
Aleshores, l’èxit del posicionament SEO rau en la inclusió d’aquestes paraules claus en el teu contingut web. A més, és important que l’usuari tingui facilitat per navegar al vostre lloc. També ho és aspectes com la velocitat de càrrega i que el contingut està ben redactat i presentat de manera interessant.
Aquest és el concepte més bàsic del posicionament web. I aquí és on el paper del consultor SEO és fonamental.
Què és un consultor SEO?
Ja hem vist la noció general del que tracta l’assumpte de l’optimització de pàgines web… Ara bé, un consultor SEO és un expert en optimització web, tant a les recomanacions com a la implementació d’eines i estratègies orientades a posicionar el teu lloc web a cercadors.
Quines són les funcions dun consultor SEO?Les funcions del consultor estan enfocades a aconseguir un sol objectiu: Que la teva pàgina aparegui en els primers resultats a internet. És a dir que el SEO és clau dins de les teves estratègies de màrqueting digital. És tan important com la teva estratègia de xarxes socials i cal prestar-hi la deguda atenció.
Aquestes són les funcions que compleix un expert en SEO:
Anàlisi estadística del teu lloc web:Això s’aconsegueix gràcies al maneig d’eines com Google Analytics o altres programes que permetin veure el trànsit actual del vostre lloc web. Podeu revisar els visitants per país, regió, sexe, rang d’edat, interessos, etc. Tot això, visible a través de línies o rangs de temps.
Suggeriments per optimitzar el lloc:Això fa als canvis necessaris perquè el teu lloc web carregui ràpid, es vegi en qualsevol dispositiu i sigui fàcil de navegar, així com agradable a la vista.
Aquí juga un paper important la qualitat d’imatges utilitzades i la llegibilitat del lloc.
És a dir, que les imatges han de ser de bona qualitat, però no ser massa pesades. S’han de poder veure bé des d’un telèfon mòbil o des d’un PC o un ordinador d’escriptori.
A més, els paràgrafs i oracions del teu contingut han de ser curts i fàcils de llegir.
Aquí, el consultor SEO podria recomanar fins i tot la subcontractació dun redactor de continguts per al teu bloc. De manera que un expert en redacció s’encarregui de la forma, així com de la inclusió de keywords que el consultor recomani després de les anàlisis.
Keyword reseach o investigació de paraules claus:Com ja es va dir, el consultor SEO s’encarrega d’auditar les dades del vostre lloc per trobar quines són aquestes paraules clau que faran que el vostre lloc web pugui posicionar-se sobre les de la competència del teu negoci.
SEO on page:Això fa que el contingut de la teva web o bloc estigui ben organitzat i indexat, així com que les URL, títols i continguts incloguin paraules claus. També, que hi hagi enllaços interns entre diversos continguts del teu lloc, etc.
Un altre punt important és que ha de saber analitzar el contingut de la competència i poder oferir propostes perquè el teu sigui millor.
Link building:Un consultor SEO també tindrà coneixements sobre tècniques per obtenir i portar una anàlisi de llocs que tenen continguts enllaçats cap al vostre lloc web. Això es coneix com a link building, que significa alguna cosa com a construcció d’enllaços.