Benefici del marketing digital

Quins són els beneficis del màrqueting digital?

 

Segur ja t’adones de com ha canviat el que és digital, al punt de fer que el màrqueting es fes millor, tant per a les empreses com per als consumidors.
Hi ha diversos avantatges que poden representar economia per a tots dos, a més d’estrènyer les relacions entre el públic i les marques.

 

Interactivitat

Una de les principals raons per les quals el Màrqueting Digital és cada cop més adoptat a comparació dels canals tradicionals, sobretot els offline, és la interactivitat amb el públic.

L’enfocament ja no és al producte sinó a l’experiència de l’usuari en la seva jornada de compra.
Les empreses fan campanyes, publicacions i accions, i de l’altra banda, els consumidors poden interactuar, opinar i indicar altres persones amb només alguns clics, augmentant l’engagement amb les marques, igual que les exigències del públic.
Per tant, cada vegada és més necessari parlar amb l’audiència, cosa que queda força clara si ens posem a observar el creixement dels continguts interactius.
Entre quizzes, calculadores, mapes, Landing Pages i ebooks, hi ha recursos molt interessants per permetre que l’usuari participi activament dels continguts que produïm, cosa que genera una experiència molt agradable per a l’audiència , com indica la agencia marketing digital barcelona

Anàlisi i mesurament

Imagina’t el món els anys 1960, quan el model de negoci de les agències de màrqueting i publicitat estava enlairant-se.

En aquest període eren pocs els mètodes de mesurar l’efectivitat de les campanyes publicitàries i els anuncis dirigits.

Podem dir que, fins a l’arribada de l’Internet, molts diners es van desaprofitar en accions ineficients.

Al final, si no aconsegueixes mesurar si un client va ser convençut per la teva acció de màrqueting a comprar un producte o servei, és difícil dir que la teva estratègia va ser efectiva.
En el món del màrqueting en línia obtenir i analitzar dades és un procés fonamental per a la millora contínua d’una estratègia.
Feliçment, avui absolutament tot ha de tenir un retorn comprovat. Les mètriques com el Retorn de la Inversió (ROI) i el Cost d’Adquisició de Clients (CAC) poden i han de ser analitzades en temps real.
Així, les empreses poden identificar falles ràpidament col·locant optimitzacions en pràctica, cosa que no es podia imaginar fa poc temps.
Major abast a l’audiència metaA més de tot això, la disminució literal de les distàncies entre empreses i clients ha estat un factor força positiu.
Al final, avui mateix les petites marques poden fer bones campanyes i atreure consumidors de l’altra banda de la ciutat, del país i del món.
Amb això, els consumidors guanyen perquè tenen més oportunitats de conèixer empreses amb les quals s’identifiquen.
El mateix val per a les empreses que poden crear un bon posicionament en línia, augmentant les oportunitats de venda per diversos canals.
Personalització i precisióMoltes persones poden pensar “podré parlar amb el màxim de persones possibles” i sí, això és molt bo!
Però un dels grans diferencials del Màrqueting Digital és que les empreses aconsegueixen ara fer accions per atraure i conquerir les persones adequades. És a dir, les que realment tenen el perfil ideal per consumir els seus productes i serveis.
Això és un gran benefici per dues raons:
economia de recursos, ja que amb la segmentació deixes de gastar molts diners amb persones que no tenen interès en els teus productes i serveis;més coneixement del teu públic, cosa que et fa especialitzar-te cada vegada més a conquerir-lo.Baixos costos d’operacióUn dels atributs més atractius del Màrqueting Digital és que per les seves múltiples característiques com ara la segmentació, diversitat de canals, diferents continguts i més, és una activitat que no necessita inversions multimilionàries —com el màrqueting tradicional, per exemple— per donar bons resultats.
Quan parlem d’accions de màrqueting tradicional, com ara cartells o publicitat outdoor, qualsevol empresa que tingui la intenció d’establir-se, guanyar autoritat i expandir el seu missatge necessita, sí o sí, tenir presència a molts llocs físics amb bàners o altre tipus d’anunci publicitari.
El Marketing Digital compta amb molts mitjans que aconsegueixen transmetre un missatge a milions de persones, amb només una publicació en un bloc, a les xarxes socials oa través d’una campanya d’email màrqueting.
Retenció de clientsUn altre dels avantatges més rellevants i atractius que té el Marketing Digital és la possibilitat de recollir milers de dades sobre els clients, a través de diferents eines d’automatització, per fidelitzar-los i convertir-te en autoritat.
Això permet nodrir efectivament la relació amb el client a l’etapa postvenda i augmentar la possibilitat que aquest usuari torni i segueixi comprant.
Després de tot, si s’aconsegueix que un client torni a sol·licitar els serveis d’una empresa o compri els seus productes, el CAC baixarà i, per suposat

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.