Els NFT són una nova forma d’atreure la lleialtat de clients a través
d’un producte digital creatiu que al seu torn és únic. una qualitat única irrepetible.
Es tracta dels Token No Fungible que en poques lletres se’l coneixen com a NFT. Això és un actiu digital original impossible de replicar i amb un preu molt valorat al mercat. Els NFT són actualment productes i part de les estratègies de màrqueting de marques de luxe, esports i automòbils que certifiquen la seva originalitat a través d’una codificació única.
Les companyies que actualment els utilitzen han aconseguit que els NFT representin objectes tangibles o intangibles com ara obres d’art, música, animacions, vídeos de valor col·leccionable, targetes digitals, articles del món real digitalitzats o virtuals com els videojocs. Segons Coindesk, un lloc de notícies especialitzat en Bitcoin i monedes digitals, els NFT han esdevingut una de les tendències cript més importants del 2021, amb un creixement del 55% de vendes totals, és a dir, de $250 milions a $389 milions.
Si vols conèixer al fons el funcionament dels FNT pot ser que t’interessi fer un curs de màrqueting digital on es tractin aquests conceptes. No obstant això, en aquest article podràs trobar alguns aclariments:
Com funcionen els NFT?Aquesta nova tecnologia necessita creadors de continguts molt creatius capaços d’elaborar un producte que atregui el públic sota l’interès de ser “l’únic amo” i “ningú més no ho podrà tenir a les seves pertinences”. Per això, les empreses s?acosten a un element important per complir aquests objectius: l?artista gràfic.
Aquest creador de continguts utilitza al màxim tots els seus coneixements en el disseny gràfics i idees creatives basades en el ram de lempresa per crear un producte que només podrà ser propietat duna persona. El valor d’originalitat al producte adreçat a ser un NTF també permet a les empreses l’exploració de nous mercats i l’execució d’estratègies de màrqueting que s’executaran ben rendibles a llarg termini.
Un altre avantatge dels NTF és que són adaptables per a les empreses de recent creació i les posicionades al mercat des de fa diversos anys. Els negocis d’emprenedors poden utilitzar els NFT per obtenir nous ingressos a través de la monetització de continguts oferts al públic com a únics, mentre que les grans companyies els poden fer servir per continuar expandint-se i col·locant-se als mercats digitals.
Entre les grans empreses que utilitzen els NTF hi ha la NBA, Twitter, Tik Tok, McDonald’s, Reebok, Pizza Hut i la Fórmula 1.
Com puc crear NFT?Si decideixes que el teu negoci sigui part dels NFT, tens dues opcions per crear-los: els fas pel teu compte amb les diverses eines que hi ha actualment per a l’elaboració de contingut gràfic o recorres a un professional.
Recorda que ha de ser un producte cridaner i original, així que, si no comptes amb la creativitat o habilitat necessària per això, inverteix en un professional que et donarà com a resultat el NFT esperat per tu i el que causarà interès a la teva clientela.
Quan estigui llest, recorre a les estratègies de màrqueting per vendre’l, la més recomanable és la storytelling. L’objectiu és viralitzar-los per despertar el desig de ser adquirits per la seva originalitat i es converteixin en rendibles per a la teva empresa.
Per ser una cosa nova en els negocis, a poc a poc les marques s’aniran sumant a aquesta nova generació d’ingressos que alhora genera una lleialtat d’usuari, així que no dubtis en l’ús d’aquesta tecnologia que d’aquí alguns anys serà motiu de competitivitat al mercat.
Els NFT i el Metavers
Els NFT trobaran un lloc especial quan sigui una realitat el Metaverso, tal com ho planegen empreses com Facebook, Google o Microsoft. En aquest concepte de món virtual els usuaris es connectaran a través d’una sèrie de dispositius que ens faran pensar que realment estem dins un escenari que podria ser una representació de la realitat o una cosa completament treta de la imaginació.
Al sector dels videojocs ja existeix en gran mesura mons virtuals on pots crear un avatar i ser part dels jocs mitjançant l’ordinador o la consola. A diferència dels videojocs, el Metavers imaginat per les grans empreses no només s’enfocarà en mons de fantasia, també assumirà funcions comunicatives i servir d’una realitat virtual per a la convivència, qüestions de treball i per descomptat negocis.
Les empreses podran crear les seves ciutats o places on els clients podran ingressar de manera virtual per aconseguir productes i és on es podran integrar els NFT com a productes exclusius en aquests espais virtuals. Els NFT seran el ganxo perquè els clients ingressin als espais virtuals de les empreses i això representarà guanys per al negoci com indica la agencia marketing digital madrid