Posicionament web

Què és SEO o Posicionament Orgànic?

 

El SEO, per les sigles en anglès, significa “Search Engine Optimization”. Es tracta doptimitzar el teu lloc web per als cercadors a través de tècniques i estudis de paraules clau i desenvolupament de continguts de valor per a les audiències.
Per la seva banda, Wikipedia defineix posicionament SEO com a “El posicionament en cercadors, optimització en motors de cerca o optimització web. És el procés tècnic mitjançant el qual es realitzen canvis en l’estructura i la informació d’una pàgina web, amb l’objectiu de millorar la visibilitat d’un lloc web en els resultats orgànics dels diferents cercadors. com diu la agencia seo

 


Gianluca Fiorelli, autor del bloc I Love SEO i consultor associat de SEOmoz assegura que SEO “no és simplement “optimització de motors de cerca” (nosaltres no optimitzem els cercadors), sinó més aviat “optimització de l’experiència de cerca”. Els usuaris són el focus principal del veritable SEO, i això és una cosa que el mateix Google predica a tots els propietaris de llocs web (no només als SEOs).”

 

Un altre concepte més senzill, però que dóna just al clau, és el de Neil Patel. Ell assegura que “SEO és el procés doptimització del teu contingut en línia. De manera que un motor de cerca us agrada mostrar-ho com un bon resultat per a les cerques d’una paraula clau determinada.”

 

És a dir, SEO és l’optimització de contingut de qualitat perquè els motors de cerca de les diferents plataformes t’aconsegueixin amb més facilitat quan un usuari necessiti trobar informació referent al sector comercial on hi ha la teva empresa.

[Tweet «#SEO és l’optimització de contingut de qualitat perquè els motors de cerca de les diferents plataformes t’aconsegueixin»]

Història del SEOA mesura que han passat els anys, els motors de cerca han evolucionat. Des de quan neix Yahoo! el 1994, un dels primers cercadors en línia, s’han anat modificant els algoritmes sobre els quals treballen i s’ha fet que estar als primers llocs dels resultats de les cerques sigui una batalla entre els més estratègics.

El terme SEO (Search Engine Optimization), es va fer servir per primera vegada l’any 1997, i és llavors quan es comença a treballar en l’optimització de les keywords a les pàgines web. El 1998 neix Google, de la mà de Larry Page i Sergey Brin i amb aquest naixement es crea també el Page Rank.

 

El Page Rank és el rànquing que utilitza aquest cercador per mesurar “l’autoritat” d’una pàgina web. És a dir, la importància que té un lloc pel que fa a un altre. Aquest rànquing per molt de temps va ser públic i qualsevol el podia veure a través de moltes eines. A partir del 2016 Google ho va amagar i ara només el poden veure ells.

 

A partir del moment que neix Google els motors de cerca comencen a organitzar-se en base a un rànquing de resultats i el 1998, Jeffrey Brewer, de Goto.com crea el primer prototip de publicitat basada en PPC (Pay Per Click) un avenç molt gran pel que fa a màrqueting digital.

 

Com ho veiem a la següent infografia, l’enlairament del posicionament SEO es dóna des del moment que neix Google i el seu power rank. A partir d’aquell moment, tots els altres cercadors s’han anat adaptant als canvis de l’algoritme de Google, prenent-ho com a model.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.