És possible que el que et vaig a explicar t’hagi passat en la teva pròpia web o en alguna altra web que hagis visitat: a les entrades de l’bloc es mostra per a cadascuna d’elles una sèrie de botons per compartir els continguts a les xarxes socials.
Prems per compartir un article a Facebook, però quan vas a veure el contingut compartit dins de Facebook la informació que es mostra no sembla la correcta: el títol no és el mateix que el de l’article compartit, la imatge que es carrega no té res a veure (per exemple, és el logotip de la pàgina) i tampoc la descripció.
Per què passa això? Perquè Facebook no sap interpretar quin és el títol de l’article, ni la imatge principal, ni el mateix contingut del que s’està compartint.
Tingues en compte que quan es carrega un article d’un bloc en WordPress, a la pàgina no només es mostra l’article, sinó que també estaran la resta de continguts que es mostren al costat d’ell: el logotip del web, el menú principal, alguns widgets en una columna lateral i al peu, etc. És per això que Facebook pot no tenir clar el contingut exacte que s’està compartint.
I com arreglem això? Amb OpenGraph.
Sense entrar en tecnicismes, OpenGraph són una sèrie d’etiquetes que s’afegeixen a el codi de la pàgina, invisibles de cara a l’visitant de la web, que ajuden a Facebook ia una altra xarxes socials com Twitter i Google+ a identificar els elements principals de l’article que es vol compartir: títol, imatge, vista general, etc.
L’aspecte a nivell de codi seria com el següent:
<Meta property = “og: type” content = “article” /><Meta property = “og: title” content = “Títol de l’article” /><Meta property = “og: url” content = “http://www.nomdelapaginaweb.com/nomdelarticle” /><Meta property = “og: image” content = “http://www.nomdelapaginaweb.com/wp-content/uploads/nombredelaimatgedestacada.jpg” />
Per saber si en el teu WordPress ja s’estan carregant les etiquetes Open Graph carrega un article del teu bloc i mostra el codi font de la pàgina (tots els navegadors disposen d’aquesta opció).
Aquí hauries de buscar un codi semblant a què he posat abans.
Busca el text «og:» per veure si ho trobes. Si no és així, és molt recomanable que anyades aquestes meta-etiquetes al teu WordPress.
Com afegir OpenGraph a WordPress segons un seo freelance?
No cal aplicar canvis en el codi de WordPress per afegir les meta-etiquetes Open Graph.
Per sort hi ha multitud de plugins que s’encarreguen de realitzar aquesta tasca de forma automàtica. Fins i tot alguns temes del WordPress, normalment de pagament, inclouen aquesta opció en la seva configuració.
Encara que existeixen multitud de plugins específics per a realitzar aquesta tasca, el meu consell és que utilitzis el plugin WordPress SEO by Yoast per generar aquestes etiquetes, ja que a més d’aquesta tasca el plugin s’encarrega de realitzar altres tasques molt beneficioses es cara a millorar el posicionament de nostre WordPress en els cercadors.
Al blog de Webempresa trobaràs un article on s’explica com configurar WordPress SEO per generar les meta-etiquetes Open Graph.
Un cop hagis afegit les etiquetes OpenGraph al teu WordPress, hagi estat amb el plugin WordPress SEO o amb un altre, hauràs de comprovar que tot ha anat bé.
Per a això, ves a la pàgina de desenvolupadors de Facebook que s’encarrega de verificar les etiquetes Open Graph i posa una url d’algun article nou de la teva web. Aquí et mostrarà la informació que està llegint Facebook i que mostrarà a la xarxa social quan es comparteix un article.
Ull, si un article ja havia estat compartit abans és possible que aquesta pàgina et mostri el contingut que tingui escorcollat d’una anterior revisió, de manera que et recomano fer la prova amb articles nous.
No t’oblidis d’afegir les etiquetes Open Graph a la teva web.
Es configuren en un moment, milloraran el posicionament de la teva pàgina i les entrades de la teva web es veuran de forma correcta a Facebook.