Nou algoritme de Google

Saps que hi ha un nou algoritme de recerques de Google en el mercat? Sí, l’algoritme de cerques de Google canvia molt. Des de l’any 2000, hi ha hagut centenars d’actualitzacions grans i petites que afecten si el contingut puja o cau en les pàgines de resultats dels motors de cerca (SERP). Per als especialistes en màrqueting, això significa que un nou algoritme de Google sempre està a l’horitzó.

Google proposa millores cada dia. Els resultats de cerca també són diferents a tot el món i es generen en diferents idiomes. De manera que anar adaptant és una necessitat vital de Google, no és una cosa que passi de manera puntual.

Aquests freqüents i precisos canvis en l’algoritme porten a molta especulació. Sobretot, pel que fa com les empreses poden canviar la seva estratègia de SEO per mantenir-se en el cim de les classificacions.

No obstant això, el que ha succeït en els últims mesos certament ha estat substancial. I les actualitzacions diàries normals, no són comparables el nou algoritme de cerques de Google.

Què és un canvi d’algoritme? Els algoritmes de Google són un sistema complex que s’utilitza per recuperar dades del seu índex de cerca i oferir l’instant millors resultats possibles per a una consulta.

El motor de cerca utilitza una combinació d’algoritmes i nombrosos senyals de classificació. Això és per lliurar pàgines web classificades per rellevància en les pàgines de resultats de motors de cerca (serps).

En els seus primers anys, Google només va fer un grapat d’actualitzacions als seus algoritmes. Ara, fa milers de canvis cada any.

La majoria d’aquestes actualitzacions són tan lleus que passen completament desapercebudes. No obstant això, en ocasions, el motor de cerca implementa importants actualitzacions algorítmiques que afecten significativament a les SERP. Com és el cas d’aquest nou algoritme de cerques de Google.

El nou algoritme de recerques de Google i la nova actualització de Google

L’últim canvi d’algoritme significatiu va ser el 12 de març. Els experts en SEO ho van cridar la Google Florida Update 2. La primera actualització amb aquest nom de Google va ser important a principis de la dècada de 2000. Es va cridar així perquè el canvi d’algorisme va coincidir amb la conferència Pubcon Florida SEO.

Els rumors sobre aquesta actualització abans que succeís, també van coincidir amb la conferència de Pubcon Florida 2019. Així, Brett Tabke, fundador de Pubcon i WebmasterWorld, va decidir que aquesta actualització es cridaria Google Florida Update.

No obstant això, Google va escoltar sobre la confusió amb els noms de l’actualització de l’algoritme i va decidir aclarir les coses. A Twitter va dir: “El nostre nom per a aquesta actualització és Actualització de l’Core de Març de 2019”. És per això, que si fas una recerca d’aquest nou algoritme de recerques de Google, apareixerà amb qualsevol d’aquests dos noms.

Cada any, Google canvia el seu algoritme de cerca entre 500 i 600 vegades. Si bé la majoria d’aquests canvis són menors, Google ocasionalment implementa una actualització algorísmica “important”. Així va ser el cas de Google Panda i Google Penguin, que va afectar els resultats de cerca de manera significativa.

 

Els especialistes en màrqueting han de mantenir-se a el dia sobre les dates d’aquestes actualitzacions de Google. Això els pot ajudar a explicar els canvis en les classificacions i el trànsit del lloc web orgànic. Així, en última instància, ser millorarà l’optimització de motor de cerca.

En el passat, quan es produïa una gran actualització de Google, generalment significava la incorporació d’alguna cosa que canviava profundament la classificació dels llocs. L’actualització de l’any passat va incorporar el que Google va cridar Neural Matching.

 

Una actualització central àmplia vol dir que Google no està apuntant a cap nínxol ni a cap senyal en particular, com la qualitat. En una actualització d’algorisme de nucli ampli, Google no està apuntant a res.Alguns en la indústria de SEO teoritzen que Google “apunta” indústries específiques. Però John Mueller, de Google, ha negat sistemàticament que les actualitzacions de nucli ampli se centrin en nínxols específics.

Les actualitzacions generals àmplies no es dirigeixen a llocs web, nínxols o qualitats. És per això que el gegant d’Internet ha dit que en les actualitzacions generals com la de març 2019 no hi ha res a arreglar.

El millor enfocament per comprendre una actualització central àmplia és deixar de banda les idees preconcebudes que Google està apuntant a nínxols o qualitat de pàgina baixa. Centra’t en els factors relacionats amb la rellevància.

Consells per no perdre classificació a Google

Potser Google digui que aquesta actualització no afecta el nivell que es parla d’ella. No obstant això, després d’aquest nou algoritme de cerques de Google igual has notat pèrdua de trànsit i classificacions.

1.- Centra’t en dispositius mòbils

Amb el 60% de les recerques realitzades ara en dispositius mòbils, la compatibilitat mòbil és cada vegada més important. El gegant de les recerques ja ha dividit el seu índex de cerca en dos:

Per a dispositius mòbils.Un altre per a ordinadors d’escriptori.No obstant això, ja va anunciar que els dispositius mòbils finalment tindrien prioritat. “Els nostres algoritmes eventualment faran servir la versió mòbil de l’contingut d’un lloc per classificar les pàgines d’aquest lloc, entendre les dades estructurats i mostrar fragments d’aquestes pàgines en els nostres resultats”.

Aquest moment ha arribat. En aquest any, Google combinarà els dos índexs de cerca a un, el que donarà prioritat a el mòbil quan es rastreja. Tingues en compte això perquè el nou algoritme de recerques de Google no t’afecti.

2.- Més enfocament en fragments destacats

Els fragments destacats apareixen sobre els resultats regulars en els serps (referits com posició # 0). Per tant, si pots classificar-los, poden proporcionar un gran impuls al teu taxa de clics i a el tràfic de el lloc. Els fragments destacats prenen moltes formes, des llistes o revisions fins a dates d’esdeveniments i quadres de resposta.

Google continuarà expandint fragments destacats durant aquest any. Donarà més importància a les dades estructurats. Les dades estructurats són una línia de codi que pots afegir a l’HTML del teu lloc. Així generarà el fragment destacat. Aquests són també coneguts com a resultats de recerca enriquits.

3.- Cerca per veucerca per veu algoritme de Google

La cerca per veu ha estat un dels més grans avenços gràcies als assistents d’IA com Cortana, Alexa i Google Assistant. En els últims 10 anys, les recerques de veu a Google han crescut en un 3,500%, i el 40% dels adults utilitzen avui la recerca de veu un cop a el dia.
Com podem esperar que aquesta tendència alcista continuï, això enfoca encara més l’optimització mòbil. Però la recerca per veu també té el potencial de canviar l’estructura dels termes de cerca.
Podem predir que les frases de cerca més “naturals” vindran a través de la recerca per veu. I això és perquè les persones tendeixen a fer preguntes més formals.

Val la pena assenyalar que la recerca per veu funcionarà mà a mà amb els Fragments destacats. I anirà avançant a mesura que la IA i Google Assistant llegeixin en veu alta els fragments destacats com a resposta als termes de cerca.

4.- Mencions sense enllaç

En 2017, l’analista de tendències de Google Webmaster Gary Illyés va suggerir que Google ara pot associar mencions sense un enllaç físic. Aquestes trucades “mencions sense enllaç” (és a dir, revisions positives, testimonis i altres mencions no vinculades de la seva companyia) jugaran un factor important en el SEO.

5.- La seguretat en el centreseguretat algoritme de Google

Google va admetre fa un temps que prefereix els llocs HTTPS en termes de seguretat, de manera que els classifica una mica més alt. En el seu recent full de ruta, va revelar que en aquest any començaria a castigar els editors que no poden afegir un SSL al seu lloc.

6.- Contingut duplicat

Google calcula la puntuació d’un lloc web mitjançant l’anàlisi de publicacions i pàgines individuals. Si estàs duplicant contingut d’un altre lloc web, el més probable és que puguis veure’t afectat per una actualització d’algorisme. Google pot identificar aquest tipus de contingut molt fàcilment.

7.- Marca personal

marca personal algoritme de Google

Google té en compte detalls com que el teu lloc web tingui:
Una pàgina de “Sobre nosaltres”.Testimonis positius de clients.Informació de contacte.La possibilitat d’guiar un client per a la seva assistència.Tot això augmentarà la notorietat de la teva web per a Google. Així que no t’oblidis de treballar-lo per torejar el nou algoritme de cerques de Google.

8.- Backlinks de qualitat

El nou algoritme de cerques de Google prefereix la qualitat abans que la quantitat. Les pautes de qualitat de cerca de Google suggereixen que els llocs web amb links d’alta qualitat tenen una puntuació superior.

Ara ja estàs preparat per enfrontar-te a el nou algoritme de cerques de Google. Domines el SEO, de manera que podràs focalitzar els teus esforços en altres parts de la teva campanya de màrqueting com és el contingut. Un contingut que atregui.

Per a això pots fer una estratègia de contingut per millorar la teva SEO off page que et permetrà aconseguir trànsit i posicionar en els primers llocs dels cercadors. En Antevenio podem ajudar-te.

 

Igualment, al 2 d’abril Google va publicar un informe sobre com tracten el correu brossa en les recerques. “Enllaços fraudulents: seguim apostant pels enllaços autoritzats i rellevants com un senyal important de posicionament en la recerca i bregant ràpidament amb els enllaços fraudulents més greus.”

Això pot donar-te algunes pistes. En la majoria dels casos, les estratègies de SEO que un lloc web fet servir per classificar en SERP poden ser contraproduents. En altres casos, Google troba un lloc millor que proporciona contingut de qualitat superior com reemplaçament.

Però potser es basi també en els enllaços fraudulents dels que parla o en els seus altres més de 200 factors. En qualsevol dels casos, el que estàs experimentant pot revertir implementant una estratègia de SEO ben pensada com indica la agencia marketing digital de judith sauch.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.