Tasques bàsiques d’un consultor SEO

Un consultor SEO és una persona que s’encarrega de treballar amb plataformes i llocs web per posicionar-los en la xarxa i aconseguir més oportunitats de negoci i, per això, millors beneficis. La idea és que els visitants a la teva pàgina siguin més i que d’aquestes visites un bon percentatge es converteixi en vendes.

Fins a la data no hi ha una professió centrada específicament en aquesta funció, la qual cosa no vol dir que no sigui necessària en el mercat actual. De fet, els consultors SEO són ​​cada vegada més freqüents donades les necessitats digitals de les companyies.

És necessari contractar un consultor SEO?Algunes empreses estan invertint en formar i preparar els seus propis treballadors perquè assumeixin la tasca de consultor SEO. Tenen l’avantatge que són persones que ja coneixen el negoci i els costa mans assumir aquesta tasca.

 

D’altres, per contra, bé sigui perquè no volen invertir recursos en això o perquè simplement no saben com fer-ho, prefereixen contractar un tercer perquè faci el corresponent al posicionament de la seva marca a internet.

En aquest segon cas, les empreses tenen l’avantatge que deleguen la funció en un professional de l’àrea, algú capacitat per al maneig d’eines i recursos en línia que es dedicarà de ple. I tu, has pensat en contractar un consultor SEO?

A què es dedica exactament un consultor SEO?Si estàs a punt de contractar un consultor SEO perquè s’encarregui de la gestió del teu lloc web i t’ajudi amb el posicionament de la teva marca a Internet, abans d’això seria bona idea que li trobaràs a un cop d’ull a les seves principals funcions:

Auditoria SEO del lloc web:El primer és quin és el punt de partida, és a dir, l’estat actual de la pàgina o plataforma amb la qual el consultor SEO va a treballar. L’estratègia a implementar no serà igual si es tracta d’una pàgina ben posicionada o, per contra, una que tot just s’obre camí a la xarxa.

Estudis de paraules clau:El consultor SEO empra eines per saber quines són les cerques més freqüents dels usuaris en el sector comercial que afecta la pàgina. Després, la seva tasca és saber col·locar-les en els continguts propis i segons els consells de Google.

Estudis de competència a nivell SEO:En aquest cas, més que a la competència com a tal, es tracta de fer un rastre per les pàgines de marques rivals i analitzar el lloc que ocupen en el mercat. Hi ha eines com SEMRush que, entre altres funcions, analitza una paraula clau específica i t’ensenya les primeres 20 marques posicionades.

Optimització de continguts:És potser la tasca més importància en matèria pràctica. Es tracta d’adaptar tots els continguts de la plataforma a les demandes dels usuaris, fent-les, alhora, atractives, interessants i innovadores. Això es realitza tant amb la plataforma com a tal com amb els bloc o les pàgines associades al negoci.

L’optimització per si sola no és suficient. A més d’adaptar els continguts al que els usuaris d’internet reclamen, el consultor SEO ha d’estar al tant dels resultats que les seves estratègies generen. Ha de fixar terminis per saber si ho fet en aquest sentit ha estat positiu o negatiu per al posicionament.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.