¿Que es un Podcast?

Què és un podcast?

Tècnicament, un podcast és una publicació digital periòdica en àudio o vídeo que es pot descarregar d’internet.

Senzillament es tracta d’un programa de ràdio personalitzable i descarregable que pot muntar-se en un web o bloc, fins i tot en plataformes tan populars com iTunes, Spotify, SoundCloud o Ivoox, entre d’altres. La disponibilitat d’eines tecnològiques i l’existència d’aquestes plataformes per emmagatzemar i compartir continguts està afavorint la difusió i expansió dels podcasts.

Encara que anys enrere els podcasts es podien escoltar a través d’iTunes en els iPod, actualment s’allotgen directament en webs i altres tipus de suports.

El podcast està normalment dirigit per un presentador, diferents col·laboradors i entrevistats, que, durant un període de temps, exposen i desenvolupen una temàtica concreta per formar diferents episodis que discorren sobre aquesta o diverses matèries.
Un dels exemples més populars de podcast de parla hispana, en el qual es tracten temes relacionats amb el sector del màrqueting, és The Success Academy, de Víctor Martín. A través d’un reproductor allotjat al web es poden escoltar les entrevistes que Víctor Martín realitza a diferents convidats, en diferents episodis. Cada episodi conté reflexions i comentaris sobre un tema concret de temàtica general, de manera que es generen petites “càpsules” de contingut destinades a l’usuari.

Encara que pot haver similituds amb el concepte radiofònic, la principal diferència del podcast i la ràdio és la permanència en el temps. Pots escoltar-los quan t’interessi o et vagi bé fer-ho, independentment de la temporalitat. Actualment les emissores de ràdio ja disposen dels seus propis podcasts, un fet recent que permet poder escoltar els diferents programes que ofereixen encara que no sigui en directe.

 

Quina és l’avantatge competitiu del podcast segons la experta seo barcelona ?El format dels podcasts és el seu principal avantatge. En un moment en què considerem que la manca de temps impedeix realitzar segons quin tipus de tasques, el fet de trobar mètodes per agilitzar i digerir fàcilment els continguts és una bona solució.

 

Els textos precisen d’un esforç i atenció especial, i encara que els vídeos, un format de continguts molt popular que gaudeix de gran acceptació, requereixen atenció visual i auditiva, l’esforç resulta inferior, al no haver de llegir.

La fusió dels avantatges dels formats de text i els de vídeo en un de sol han estat les claus per desenvolupar els podcasts, ja que encara que es necessita prestar atenció auditiva, es pot consumir el contingut en qualsevol lloc i moment, fins i tot realitzant altres tasques simultàniament, ja que es tracta del format que menys interfereix i és la millor alternativa per aprendre sobre temes nous i ampliar coneixements.

 

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.