Tendencies SEO pel 2019

Les compres online  continuen en augment en els EE. UU. Els informes recents mostren que l` indústria de les pàgines e-Commerce va créixer en un 16%, aproximadament en el 2017.

Esperem que aquesta tendència continuï i encoratgem a les empreses dels sectors d’empresa a consumidor (B2C) i d’empresa a empresa (B2B) a no perdre aquesta oportunitat.

Aquí hi ha cinc de les tendències de comerç electrònic més poderoses que veurem al llarg de 2019:

1.- Aprenentatge automàtic e intel·ligència artificial

El machine learning (ML) i la intel·ligència artificial (AI) s’estan convertint en part integral de moltes indústries, i en els web e-Commerce no és diferent.
A mesura que les expectatives del comprador online es tornen cap a una experiència més personalitzada, ML i AI esdevenen elements necessaris d’un lloc exitós d’una e-Commerce.
Aquestes tecnologies permeten a les empreses proporcionar una experiència de compra específica mentre redueixen la retroalimentació negativa.
Hauríem d’esperar un augment en la utilització i millora dels algoritmes d’AI i ML al llarg de 2019 i més enllà.

 

2. – Cerca per veu

La recerca per veu està guanyant popularitat, i està molt a prop de convertir-se en un estàndard de SEO.

Segons motor de cerca Land i Google, el 20% de totes les recerques estan basades en veu. Els llocs d’e-Commerce segueixen la mateixa tendència.

Forbes informa que l’actual mercat de compra de veu es de 2 mil milions  de euros i creixerà a  40 mil milions de euros per al 2020.
Aquest augment massiu en la participació de mercat només continuarà a mesura que els compradors acceptin assistents de veu de tipus Alexa per a les seves activitats diàries de compra.

 

3.- Enviament convenient i recollida de productes

Amb el 40% de la participació total en el mercat del e-Commerce, Amazon lidera el camí, especialment pel que fa a la logística.

Els lliuraments el mateix dia o el dia següent es convertiran en la norma ja que les companyies competidores intenten submergir-se en la base de clients lleials d’Amazon.
De la mateixa manera, podem esperar veure més empreses que ofereixen subscripcions mensuals d’enviament i, finalment, les botigues físiques podrien recuperar el seu impuls a través de programes sense pagament i de “comprar online / recollir fora online”.

 

4.- Realitat Augmentada

A mesura que les empreses d’una e-Commerce intentin millorar les seves tècniques de venda, la realitat augmentada podria esdevenir una eina destacable.

La majoria dels compradors d’avui fan servir les botigues online per recopilar informació sobre els productes, però un gran percentatge encara està a favor de realitzar compres finals en botigues físiques.
Llavors, què guia aquest comportament? Segons els investigadors, és la incertesa involucrada en les compres online.
Quan compres online, no pots veure realment el producte real i tampoc pots tocar-lo. Et queda que facis servir la teva imaginació i omplis aquests espais en blanc. Per a alguns compradors, això és prou bo.

Per a altres, no tant. Amb la realitat augmentada agregada a un lloc de comerç electrònic existent, les empreses poden ajudar els seus clients a obtenir una experiència de “vida real” del producte.

Gegants com IKEA i Amazon ja utilitzen aquestes tecnologies, però podem esperar que aquesta tendència s’estengui al medi i fins i tot a algunes petites empreses al llarg de 2019 i 2020.

 

5.- Atenció al client

Chatbots:Tot i que encara poc desenvolupat en algunes parts del món, els chatbots de servei al client estan aconseguint el centre d’atenció amb llocs web comercials i d’e-Commerce i podem esperar veure més d’això en 2019.

 

De fet, els chatbots seran la primera experiència directa de molts consumidors amb l’automatització basada en intel·ligència artificial.
Els chatbots de servei al client ofereixen un nivell de servei similar a l’humà portant-vos a través d’un procés de compra típic.
On es queden curts és en situacions no típiques, i això pot ser potencialment perjudicial per a les empreses.

Experta en marketing digital consultor seo judith sauch

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.