Qualitats per ser un bon Community Manager

Què és un gestor de comunitats virtuals?

Sovint les persones es realitzen aquesta pregunta degut a que desconeixen la definició del terme o la funció que aquesta persona pot representar.

Un Community Manager és una persona que ha de tenir habilitats i capacitats professionals de portar i organitzar una comunitat web d`una determinada empresa o marca, sempre buscant crear un vincle amb els clients de la mateixa, per mantenir una relació professional entre tots dos.

¿De què s’encarrega un gerent de comunitat?

El gestor de la comunitat de  les  xarxes socials, hauria de ser el responsable d’organitzar tot lo relacionat amb l’àmbit de comunicació virtual dins de l’empresa que busca els seus serveis. Ha de crear una comunitat que gira entorn de les xarxes socials.

Qualitats necessàries per ser un bon gerent de comunitats?

Clarament, per dur a terme una tasca d’aquesta magnitud, cal tenir habilitats tant socials com tècniques i de gestió. De manera igual, ha de tenir coneixements sobre periodisme, publicitat, màrqueting i sociologia.

Mencionarem algunes de les habilitats que s’han de tenir. És una extensa llista, però mencionarem les més rellevants per a aquest tipus de treball:

• Creativitat: no tot Community Manager té un ampli pressupost per a les seves tasques. En aquest cas, s’ha de tenir un sentit de la creativitat enorme per poder solucionar de manera novedosa i dinàmica sense gaire suport econòmic.

• Paciència: existeix la possibilitat que alguns clients no estiguin d’acord amb el que l’empresa ofereix, per tant, la major part del temps, recorrerà a les xarxes socials per descarregar la seva frustració i molèstia. Per això, la persona ha de tenir una calma i paciència perfecta, per respondre de la manera correcta davant qualsevol tipus de reclam o queixa.

• Autodidacta: La tecnologia i la comunicació virtual estan sent innovades constantment. Cada dia apareixen noves i millors maneres de comunicar-se per les xarxes. Un bon Community Manager ha de tenir la capacitat d’adaptar-se i aprendre aquestes noves tècniques per així poder presentar millors resultats en la seva gestió.

• Lider: Debe tenir la capacitat de liderar les diferents comunitats que gestiona dins de les xarxes socials, per així, aconseguir majors resultats amb els usuaris.

• Bona ortografia i redacció: A la vista que aquesta persona va a deixar missatges a una quantitat considerable de persones en les xarxes socials, és fonamental que posseeix una bona ortografia i una excel·lent capacitat de redacció, per poder transmetre el missatge de la millor manera possible.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.