El Double Click de Google

 

Google està tornant a obrir el negoci d’anuncis online i, en fer-ho, està deixant enrere els noms de DoubleClick i AdWords, entre d’altres, en un reajustament  que indica canvis més avançats per als anunciants i editors.

El dimarts, Google va anunciar que ja no comercialitzaria amb els seus productes publicitaris de llarga durada. AdWords és ara Google Ads i DoubleClick passarà per Google Marketing Platform i Google Ad Manager.

Tot i que els noms estan canviant, el nucli dels productes continuaria essent el mateix; els anunciants encara poden planificar i comprar els anuncis de la mateixa manera i treballar amb els mateixos socis de la tecnologia.

Els executius de Google van dir que la rebranding va ser durant anys en la presa impulsada per la demanda dels anunciants per a una plataforma més transparent i menys confusa. El rebrand té com a objectiu racionalitzar l’oferta d’anuncis mitjançant la integració de productes com DoubleClick for Publishers i Google Ad Exchange en un gestor d’anuncis de Google. Però també indica grans ambicions tecnològiques avançades.

La Plataforma de Màrqueting de Google unifica els productes publicitaris de Google Analytics i DoubleClick, de manera que les marques poden gestionar les dades que obtenen dels seus llocs web i propietats digitals i la compra i mesura d’anuncis en un sol lloc.

Google va dir que els anunciants i editors no haurien de canviar molt en la forma en què funcionen amb els seus productes. Mantindran tots els mateixos socis tecnològics i podran utilitzar els mateixos mètodes de pagament, diu l’empresa. Tanmateix, els anunciants veuen el rebrand com a començament dels canvis més generals que arriben als negocis de Google.

“Google es transforma en un proveïdor de vendes i tecnologia de calibres empresarials”, diu Mac Delaney, responsable de mitjans de comunicació, inversió i innovació a Merkle. “Per fer-ho, Google ha de replantejar qui són”.

Google està optimitzant l’empresa publicitària d’una manera que posicioni l’empresa per semblar-se més a una plataforma tecnològica de màrqueting, que competeix per les relacions empresarials amb Adobe, Oracle i altres.

“Google té un sistema fragmentat en aquest moment”, diu un executiu d’agències de publicitat digital, que va parlar sobre els plans de Google a condició d’anonimat. “M’alegro que hagin canviat el nom del negoci, però tenen un camí per recórrer abans de portar totes les peces”.

La relació de Google amb el món dels anuncis podria canviar, també, l’executiu de l’agència, ja que ofereix marques a una plataforma d’anuncis més simplificada. És possible que aquestes marques no necessitin agències tant per gestionar la seva publicitat digital.
Les marques tindran una imatge completa dels seus clients combinant els anuncis, les dades i les mesures a la nova plataforma de màrqueting, afirma Dan Taylor, director general de Google de la pantalla global.

“Està dissenyat per oferir als comercialitzadors una opció del que compren els mitjans de comunicació, com ho compren i com ho mesuren”, diu Taylor.

Google diu que no hi haurà canvis en la forma en què les marques paguen els anuncis, tot i que els dos productes principals que componen la compra d’anuncis, DoubleClick Bid Manager i DoubleClick Campaign Manager, s’uneixen ara amb un producte anomenat Display and Video 360.

“A curt termini, Display i Video 360 reuneix la funcionalitat de DBM i DCM, però no serà una consolidació dels propis productes”, va dir una portaveu de Google per correu electrònic.Tanmateix, l’anunciant publicitari digital espera que Google consoliqui els productes al final, cosa que requeriria una reestructuració de la forma en què els anunciants paguen la seva compra d’anuncis.

 

Els canvis a la plataforma publicitària començaran a publicar-se al juliol, va dir Google.
Google està deixant de costat dos noms molt reconeguts en publicitat digital, noms que han estat fundacionals per a tota la indústria. DoubleClick es va fundar el 1996 i es va convertir en gairebé sinònim de publicitat a Internet entre els venedors.
“El que feia DoubleClick per a Google, va tenir un impacte sísmic en el seu negoci i en tota la indústria publicitària”, diu Delaney. “Així que si va a dissoldre la marca, hauríeu d’esperar que el que sigui sigui igual de transformador”.

font:consultor seo freelance

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.