Algoritme Florida 2

Si bé l’últim canvi en els algoritmes de Google ens va sorprendre a tots el passat agost, el 13 de Març de 2019 Google ens ha confirmat un nou canvi en el seu mecanisme de posicionament que podria afectar molt directament a empreses de tot el món.

És comú que el gegant de Google realitzi diverses actualitzacions del seu algoritme al llarg de l’any, però aquest podria ser un dels updates en els algoritmes de Google més grans dels últims temps.

Quina és la funció d’aquestes actualitzacions segons el consultor seo judith sauch?

La principal funció de les actualitzacions periòdiques en els algoritmes de Google és millorar l’experiència de l’usuari. En paraules textuals, l’últim avís de Google va ser “no hi ha” acord “per a les pàgines que posicionen menys que altres, es tracta de centrar en crear contingut de qualitat”.

A través d’aquests canvis, tracta de satisfer en major mesura a l’usuari, oferint en unes millors posicions el contingut de major qualitat i rellevància, cosa que resulta complicada tenint en compte que hi ha formes de “forçar” el posicionament d’una pàgina web que no siguin necessàriament les que tenen un contingut més rellevant.

No obstant això, algunes fonts comenten que els canvis tracten d’afectar indústries concretes per tal de perjudicar-d’alguna manera, cosa que Google nega categòricament.

El nou algoritme de Google: Florida 2

Encara no se sap molt bé en quina mesura afectarà aquest nou algoritme de Google al posicionament, o que paràmetres caldrà tenir en compte per mantenir el nostre posicionament actual. El que sí se sap és que impactarà a nivell global i que encara trigarà unes setmanes a fer-se efectiu.

Es parla que aquest nou algoritme pretén impactar negativament la indústria mèdica i que pot servir per limitar els continguts d’aquesta indústria en concret, encara que això per ara només és un simple rumor.

Com protegir-se dels canvis en els algoritmes de Google?

 

1. Examina el teu lloc web

Encara és massa aviat per conèixer les conseqüències d’aquest nou algoritme de Google, encara que resulta important estar atent a les estadístiques de visibilitat del nostre lloc web per evitar sorpreses negatives davant d’un empitjorament en el nostre rànquing de posicionament.

2. Visita l’eina d’analítica de la teva web

Ja sigui Google Analytics, Adobe Analytics o qualsevol altra eina que reporta el trànsit natural de les cerques en el teu lloc web. Segmenta el trànsit per Google i revisa si els teus visites s’han incrementat o han decrescut entre el 12 o 13 de març.

 

En cas que així sigui, vol dir que has estat perjudicat per l’algoritme Florida 2, llevat que l’equip de desenvolupament hagi realitzat alguns canvis en el teu lloc web que accidentalment han coincidit en el mateix espai temporal.

3. Visita Search Console

Visita llavors motor Console i fa una ullada a qualsevol avís que hagis rebut sobre penalitzacions o problemes de crawleo o indexació. Revisa que el rànquing, les impressions i clics del teu lloc web mostren un panorama similar al de dies anteriors al llançament del nou algoritme de Google Florida 2.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.