Alegriaaaa, que és Festa Major!
14 Gener, 2006 18:12
Publicat per cmagaro,
General
Atenció, aquest cap de setmana és la Festa Major de Vila-Seca, SANT ANTONI,
a veure si us deixeu caure per allí, especialment a les curses de cavalls del diumenge 14. Per a més informació aneu a la web de l'ajuntament:
Comentaris
No si parlant la gent s'entèn. Posaria la mà al foc assegurant que potser coinciiríem en força temes però mira no la hi posem i llestos.
La festa que esmentes del meu poble és le Fot-li Gasto i ja porten uns anys organitzan-lo els joves vilallonguins amb quatre duros i molta, molta il·lusió. Coincideixo amb tu en el fet de que la Maravella/Bisbal i la Carpa va dirigit a un tipus -més o menys ampli- de públic. Personalment et diré que tampoc em llamen ni les orquestres ni la música/ambient de la Carpa. Sobre el públic que trobes a Vilallonga i a les Carpes de Vila-seca no obviaré la diferència, però també podries comparar el públic del festival vilallonguí amb el que et trobes a la Fira de Música al Carrer (no et sembla una bona festa aquesta?). Tornant a a Sant Antoni: Per què vaig al Ball/Carpes i em gasto els 10 o 12€? doncs pel fet de sortir i passar-m'ho, més o menys, bé amb gent amb qui estic bé i per trobar-me amb altres amb qui normalment no coincideixo. I això suposo que és un dels esperits primigenis de les festes: trobar-se la gent del poble. Tot i això cadascú ha de trobar el seu lloc a la festa, quan vas al cine amb la parella o els amics t'has d'amotllar als gustos dels demès, però certs cops també abelleix anar a veure el que a tu t'agrada. Amb els festes s'intenta fer el mateix: que hi hagi varietat, tant pels qui entenen la festa d'una manera més "tradicional" com els qui la volen més transgressora. Bé, m'allargaria massa doncs el trobo un tema interessant aquest de les festes i més complex del que algusn el consideren... Podréim organitzar un debat públic...
Per cert, per fortuna, per Sant Antoni, em puc agafar vacances, n'hi ha que som més afortunats, je, je...
Publicat per un que exerceix més de vila-secà que no pas de vilallonguí, je, je 29 Gen 2006, 15:06
Hola amic vilallonguí! Sí, jo també he tingut l'oprtunitat d'anar de festa pel teu poble. No recordo si va ser Festa major o què... recordo que era un cap de setmana de finals d'estiu, o potser ja era tardor. La qüestió és que hi vaig anar de "concertillo" d'uns amics que tenen un grup. I m'ho vaig passar "teta". Era un concert a la plaça, i hi tocava també la Carrau. Recordo encara les cançons, la gent ballant, algunes noies maques i també la barra del bar. Sí, la barra del bar. Jo també m'excedeixo algunes vegades, però t'asseguro que no em va caldre tocar cap timbre per demostrar la meva disbauxa i el meu estat d'ànim espitós als pobres vilallonguins que, potser, havien de treballar el matí següent. També recordo el jovent que hi havia, i la seva manera de fer i de ser. Les coses clares: en un concert de la Carrau trobaràs un tipus de gent que és difícil de trobar en un ball de l'orquestra Maravella, o encara més difícil de trobar en unes "Carpes" com les de Vila-seca. Ojuuuu! que no estic dient que no hi hagi gent maca a Vila-seca, però us asseguro que no em vaig trobar massa a gust en alguns racons de la Carpa (més aviat estava acollonit, i crec que no vaig ser l'únic).
D'altra banda, no et pensis que sóc un "agarrat" i que no em vull gastar 10€ per un ball. Me n'he gastat molts més en altres ocasions. Però escolta'm... el repertori que toca l'orquestra Maravella i la Principal no és pas un repertori massa adequat per un jove d'entre 20 i 30 anys, no? I què vols que et digui... pagar 10€ per escoltar música de llauna en unes "Carpes"... doncs tampoc ho veig massa bé. Realment em va saber greu no poder anar al Cochambre (allí devia ser diferent...), però noi... el meu "jefe" de la feina no té el sentiment vila-secà tan arrelat i no vaig aconseguir el dia lliure.
En fi, crec que tampoc és el moment d'explicar-te la meva vida, ni les meves penes ni les meves alegries. Però t'asseguro que m'estimo el meu poble més que ningú, i que per tot arreu proclamo els meu orígens. Això fa que em senti amb dret a cridar el que no m'agrada, que ja et dic que és poc i que no farà mal a ningú.
Salut company!
Publicat per un vila-secá que ja no està tan emprenyat 26 Gen 2006, 20:59
Bé, de tots és sabut que qualsevol iniciativa pot ser tractada de manera positiva, negativa, amb indiferència o amb entusiasme. I la Festa Major de Sant Antoni no és una excepció. Cert és que en força actes (no en tots) es fa pagar una entrada (més o menys, en funció de les edats), cert és que alguns tenen "endoll" però també és cert que alguns "responsables" s'esforcen per evitar aquesta pràctica. Potser és un tema que es pot discutir més però si mirem els pobles veïns tots disposen d'actes dins la seva festa on es cobren entrades (Tgna, Reus, Cambrils o Salou mateix d'ací uns dies). A la festa d'estiu tots els actes són gratuïts i ningú es queixa... Potser si que s'hauria de contemplar el fet que sortim de les festes nadalenques i la gent no està per gastar massa, o fer un "bono" pels qui gaudeixen de qüasi tota le festa... La Canonada matinera... és força típic de moltes poblacions dedicar una nit de disbauxa dins els actes de la festa major... 1 o 2 nits de gresca matinera, en tot l'any, no fan mal a ningú; a vegades ens queixem de vici. Tot és millorable però sempre hi ha el recurs de tenir uns taps a la tauleta de nit. Cert és que n'hi ha que van més borratxos que els que s'emborratxen a diari pels bars dels nostres pobles i es dediquen a tocar timbres... De ben segur més d'un que passa la trentena no vol recordar quan era més jove i es dedicava dia si i dia també a rebentar les bosses de brossa o a premer els timbres de les cases veïnes (i no ho justifico). Les corregudes de cavalls que disfruten un 80% de gent que no són del poble: potser és cert, jo no sóc vila-secà i bé que les disfruto, gràcies... però ja li asseguro, sr. vila-secà, que molta gent de Vila-seca les disfruta i qui no ho fa és perquè no vol, però deixar-se caure un matí de diumenge per les curses és quelcom que molts ja voldrien pels seus pobles. També vull esmentar que donen anomenada a Vila-seca i no només a les rodalies sinó més lluny i tot. N'hi ha que tenen un Cós Blanc... potser caldria un Cós Blanc enlloc del Cós de Sant Antoni. A mi m'agraden més les curses que llençar confetti, tot son gustos...
Personalment trobo la Festa equilibrada, amb actes per a gent amb gustos ben diversos, pels grans, per la canalla, pels joves... M'ha sobrat un ball i m'ha faltat... Sempre hem de criticar, sense crítica no avançaríem però una bona crítica ha d'anar sempre acompanyada de bones alternatives, doncs sinó, no faríem mai res. Oi?
P.D. Encara que us sembli estrany jo no sóc de la corda i tampoc m'agrada gaire disposar de les amistats per aconseguir tractes de favor. Fa falta més gent que miri més enllà de sigles i ajudi amb les seves idees i propostes a fer de Vila-seca un gran poble. Sembla mentida avui en dia que hi hagi gent així, oi sr. vila-secà? Ànim que tot és millorable i a preparar-nos per les properes. Salut! (i quina ressaca... de festes!!!)
Publicat per Un vilallonguí amb càmera al coll 25 Gen 2006, 18:51
jajaja... déu ni do lu cara que era l'entrada a la Meravella... veig q els autòctons no n'esteu massa contents de la festa! vaja...qin greu...però almenys l'Ajuntament s'hi esforça i fa coses...no com el titot del Juanmi...q a Tarragona no fa mai res!
Publicat per andulu 19 Gen 2006, 21:57
I quina festa major que fem a Vila-seca... La veritat és que aquest any ens hem superat: hem fet cagar més que mai!
Ja ho sé que sóc molt crític amb les coses del meu poble, però és que me l'estimo més que cap altre, i em sap greu que volguem vendre aquesta festa com "la millor festa del 2006", quan no sabem fer altra cosa que mirar-nos el melic. Si tombeu per algunes festes d'arreu del país, com he tingut oportunitat d'anar fent al llarg dels anys, per motius professionals, us adonareu que ens estan venent la moto.
Ens fan pagar per tots els balls, i no quantitats simbòliques, sinó més de 10€ en tots els casos. Entre Cap d'any, i els tres balls de festa major he gastat més de 50€. A no ser que siguis del "partit" o afecte a algun dels seus membres, o et queda l'alternativa de fer-te d'una colla i dedicar-te a treballar tota la nit, mentre alcoholitzes al personal, sense discriminació de raça, sexe o EDAT.
Bé, per no parlar de les grans Curses de Cavalls, que les disfruta en un 80% de gent de fora de Vila-seca. O la gran canonada metinera, ohhhhh! la GRAN CANONADA MATINERA!, que es dedica a despertar els pobres vila-secans que ja tenim prou pena d'haver de matinar per anar a treballar fora del poble. Pèro és clar, no s'esperen a les 6 ó a les 7 del matí, com en les festes majors normals. Els molt cabrons tiren els coets (pagats amb diners públics) a les 5'15 h de la matinada, per a fotre ben fotuts als pobres que hem de currar, i per distreure's mentre fan temps entre la fi del ball i l'arribada de la xaranga, i van mamant cubates i cubates, per poder estar a punt per tocar tots els timbres de les cases, despertant petits i grans quan passen amb la xaranga a les vuit del matí.
En fi, reflexionem si us plau.
Publicat per un vila-secà 18 Gen 2006, 19:36