El Palau de la Diputació de Tarragona va acollir el passat cap de sertmana una nova edició de la TINETjornada, dedicada enguany a la “Identitat Digital en Xarxa”, amb la participació de 160 persones.
El diputat i president de la Comissió Informativa de Coneixement i Qualitat de la Diputació de Tarragona, Pere Granados, va estar l’encarregat de presentar una sessió destinada a “reflexionar sobre el canvi que suposen les innovacions tecnològiques, tenint en compte que la immediatesa i la visibilitat impliquen oportunitats però tenint en compte que també es pot posar en perill la identitat amb un ús incorrecte”. Segons Granados, “cal gestionar i protegir la identitat digital i cal aprendre algunes bones pràctiques”.
Enric Brull, director de l’àrea de Coneixement i Qualitat de la Diputació de Tarragona, va estar un dels ponents i l’encarregat d’explicar com es genera la identitat digital, recordant que “la nostra participació a la Xarxa sempre deixa empremta a Internet”. Brull també ha fet un balanç de les novetats i l’actualitat de TINET.
L’experiència dels emprenedors i el ‘salt’ a les xarxes socials
Durant la TINETjornada, es van exposat les experiències pràctiques d’emprenedors com Jesús Ferré, de l’empresa Iconalab, sobre la gestió de la identitat a Internet. Ferré ha posat de manifest com la Xarxa ha estat una oportunitat per a superar la crisi gràcies a la construcció de manera exitosa de la seva pròpia marca personal. La Cooperativa de Falset Marçà, a través de Xavi Domènech, ha exposat, també, el salt a les xarxes socials d’aquesta entitat i com ha estat el procés de creació de la seva identitat digital.
Per la seva banda, experts com l’Agustí López (Inspir@project) i Bernadette Farriol (Enraona) van reflexionar sobre la millora de la competitivitat gràcies a la utilització de les xarxes socials per part de les empreses. Segons Agustí López, “la privacitat ha mort, i cal aplicar el sentit comú”, recordant que ens trobem hiperexposats i en un món constantment en canvi que portarà una nova cultura empresarial amb entorns oberts i col•laboratius. Bernadette Farriol ha argumentat que “a la xarxa, la gestió és possible, però el control, no”. Segons Farriol, tota empresa necessita un pla de participació digital dins del seu propi pla estratègic.
Durant la TINETjornada es va posar de manifest que el futur serà tecnològicament imparable, segons han coincidit els ponents, però que alhora cal tenir en compte el vessant social del fenomen de les xarxes i extreure el més positiu d’allò que poden oferir als ciutadans i a les organitzacions.
La TINETjornada va comptar amb la presència activa del públic assistent que va intervindré amb comentaris i preguntes, i que va deixar les seves particulars reflexions durant tot el desenvolupament de la sessió a través de la xarxa social Twitter i el hashtag #TINETjornada.
Tota la TINETjornada en vídeo: els ponents, la participació del públic…
Les imatges de la TINETjornada
http://www.flickr.com//photos/tinetxarxa/sets/72157629948586130/show/
Fotografies: Sònia Prieto