Personal shooper Inmobiliari

Un Personal Shopper Immobiliari és un agent format i especialitzat en ajudar els seus clients a comprar i invertir al mercat immobiliari.

Analitza amb deteniment les necessitats i els gustos del seu comprador. Us assessora sobre la viabilitat de la vostra demanda.

Busca les propietats que s’ajustin a la demanda del seu client, entre els particulars, les borses MLS i altres agents immobiliaris, i propietats fora de mercat, utilitzant contactes, formació i tecnologia.

No intermèdia entre comprador i venedor. El personal shopper només es posiciona i defensa els interessos del comprador, el seu únic client, posant tota la formació i experiència al seu servei.

Segurament ja heu sentit a parlar d’aquesta figura, importada dels països anglosaxons i que va arribar a Espanya el 2010: el personal shopper immobiliari. Grosso modo, aquest professional s’encarrega de protegir una de les parts en una compravenda d’un habitatge: el comprador.

El personal shopper immobiliari s’encarrega de buscar l’immoble que us interessa, negociar el preu de compra i de tancar la millor opció per al vostre client. O sigui, li evita uns quants maldecaps perquè si bé la compra d’un habitatge és una de les decisions més importants a la vida d’una persona, també és innegable que és un dels moments més estressants i que més mals de cap genera : m’estaré equivocant? estaré comprant molt car? és el barri que em convé? com seran els veïns? què tal de dotacions va el barri?

Doncs bé, a totes aquestes preguntes pot donar resposta aquesta figura, que ja es comença a consolidar al nostre país, no en va existeix una associació que els reagrupa, l’Associació Espanyola de Personal Shopper Immobiliari (AEPSI).

Aquest professional sol estalviar temps al comprador, preocupacions (l’estalviarà i evitarà sorpreses de vicis ocults de l’habitatge), aporta la documentació necessària (és a dir, ens evita papers i passejades) i fins i tot diners: entre un 5% i un 20% dels preus de sortida de la vivenda.

I és que, com dèiem més amunt, aquesta decisió de gran envergadura de vegades ens pot sortir malament: de fet, “Un de cada cinc compradors se’n penedeix després d’haver comprat la casa”, afirmen Jordi Clotet i Helena Gallardo, autors del llibre “Personal Shopper Immobiliari, el mètode Nexitum”.

Per què aquest percentatge tan alt? “La compra d’una llar es basa en un alt percentatge en aspectes emocionals, i moltes vegades la il·lusió de comprar un immoble concret i la por que s’anticipi un altre comprador fa que es descurin verificar punts imprescindibles del ‘check list’ que garanteixen la compra segura i òptima. Amb quin tipus de veïns conviurem, l’estat de la finca a què pertany el pis que comprem, o les despeses inherents a la propietat que estem adquirint són alguns dels punts més oblidats entre els compradors descontents”, afirmen.

I és que moltes vegades ens llancem a la piscina seguint més motius emocionals que racionals: “La motivació de compra ha d’estar sempre recolzada per conceptes objectius i reals. Aconsellem enfocar la compra des d’una mirada doble: l’atractiu de les característiques de l’habitatge i la seva localització. En aquesta doble perspectiva hi ha la clau de l’encert tant pel que fa als objectius actuals com al seu futur valor de mercat”, expliquen al llibre.

Perquè un acaba vivint on vol o on pot? “Un viu on pot, però moltes vegades desconeix que podria viure on volia…”.

I anem amb la pregunta del milió, quant costen els serveis d’aquests professionals? Les immobiliàries solen funcionar amb un percentatge sobre el preu de la casa, però, i el personal shopper? Els honoraris d’un Personal Shopper Immobiliari no s’haurien de veure com una despesa, de fet, en la majoria dels casos comptar amb els serveis d’un PSI, cosa que representa un estalvi en el total de l’operació molt superior als honoraris. Un PSI garanteix una compra segura, tranquil·la, i al millor preu possible. Els honoraris professionals són pressupostats a cada client en funció de l’encàrrec que faci i són sempre una quantitat fixa, fugint així de les comissions basades en percentatges que encareixen el preu final”, expliquen.

“Li proporcionem al client una vegada que ho hem entrevistat i sabem què és el que busca, la complexitat de la compra, els condicionants, etc. No anem a comissió”, afegeixen.

En definitiva, sens dubte és una figura que afegeix claredat al procés de compra d’un habitatge però seria d’agrair que aquesta claredat es reflectís també en les seves tarifes, per saber per endavant de quants diners estem parlant,

personal shopper inmobiliario barcelona

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.