Metaverse

Què és el metavers i com funciona?El metavers és un univers digital on les persones es podran relacionar entre si dins d’un entorn virtual, utilitzant ulleres de realitat virtual i estant arreu del món.
Podràs utilitzar aquest metavers per realitzar accions com les següents:
Jugar.Educar.Comprar qualsevol contingut.Treballar.Comunicar-te i relacionar-te amb altres individus.Les possibilitats que ofereix el metavers són enormes, i tot allò que veies en obres de ciència ficció (per exemple, Ready Player One) serà possible gràcies a la inclusió d’aquest ecosistema virtual a la societat.

 

L’octubre de l’any 2021, Mark Zuckerberg (creador de Facebook) va rellançar aquest concepte i va anunciar que el seu objectiu era crear un enorme món digital on es puguin fer accions del dia a dia, fins i tot les compres. D?aquí ve el motiu del canvi del nom de la seva companyia a META.

 

En entrar al metavers pots descobrir totes les opcions que t’ofereix un món digital i compartit, i, sobretot, què hi podries fer. Les principals característiques i el seu funcionament són els següents:

1. El metavers serà una nova xarxa interdimensional

És així, el metavers serà un conglomerat de continguts i experiències on els usuaris podran simular vivències socials que seran immersives gràcies a la utilització de dispositius electrònics.
De fet, avui ja pots veure un d’aquests dispositius anomenats “ulleres de realitat virtual”.

2. S’emprarà un avatar digital

Podràs utilitzar un avatar per entrar al metavers, el qual podrà ser un retrat fidel de tu o d’una altra manera, utilitzar altres avatars amb diferent aspecte i identitat, com robots, personatges de videojocs i humanoides, entre d’altres.

Això fa que els dispositius electrònics que es faran servir sàpiguen com interpretar els teus gestos. A més, l’avatar podrà recrear part de la teva personalitat. És així com les persones de l’entorn coneixeran el teu estat d’ànim dins aquest ciberespai.

 

T’imagines caminar en un carrer d’un entorn digital, entrar a una botiga i poder tastar i adquirir qualsevol producte de manera immediata? O poder realitzar accions que a la vida real no pots fer, com conèixer persones d’altres països en temps real?

 

Imagina’t assistir a una reunió de treball a la teva oficina digital i tenir total llibertat per decidir quin aspecte tindrà, expressar les teves idees o estratègies de negoci als teus companys d’una manera més creativa, com dibuixar llenços a l’aire.
Això és possible en entrar al metavers.

 
4. Serà una experiència col·lectiva i social

Es defineix com un projecte de més rellevància i impacte que les xarxes socials, ja que podràs buscar zones per fer activitats tan quotidianes com comprar articles de moda, juntament amb altres avatars, que, al seu torn, són altres persones connectades al metavers.

 

De fet, marques tan importants que practiquen el comerç electrònic (ecommerce), com H&M, ja estan provant vendre els seus productes a través del metavers, posant a la seva disposició botigues en línia.

 

5. El metavers abastarà tant el món físic com virtual

Això vol dir que, en entrar al metavers i interactuar-hi, tindràs conseqüències en la realitat. És a dir, et teletransportaràs a aquest ciberespai, que pot ser una còpia del món real, un món tret d’un videojoc o ambientat en una altra època.

 

És un espai que es compon al 50% per la part real i al 50% de l’univers virtual, és a dir, tens l’oportunitat d’utilitzar entorns digitals al món real i interactuar amb ells a la realitat gràcies a la utilització d’ulleres en realitat augmentada. Tindràs una experiència combinada de tots dos mons.

 
6. Al metavers hi haurà mons sense distància física

Una de les característiques més al·lucinants del metavers és que pots visitar mons digitals on es poden compartir experiències amb qualsevol persona del món real, sigui on sigui.
Per exemple, jugar una partida d’escacs amb algú que visqui a la Xina mentre tu et connectes des de Llatinoamèrica, o assistir a un concert a París amb milions d’usuaris alhora.
7. Mons interconnectats al metavers

Una de les accions que més gaudiràs és anar amb el teu personatge virtual a qualsevol part del món digital creat dins del metavers. Això és perquè tots aquests mons estan connectats entre si.
També podràs desplaçar-te a un altre entorn amb totes les teves possessions o actius digitals, increïble, oi?
8. Móns amb la seva pròpia economia

En entrar al metavers podreu comprar o vendre serveis o productes en aquests entorns virtuals gràcies a la tecnologia blockchain, que funciona amb un sistema d’ordinadors descentralitzats units per blocs i reforçats amb una xarxa resistent a la modificació de dades.
Gràcies a això, alguns pintors, músics o cineastes ja han comercialitzat les seves obres a algun món del metavers.
És per això que les companyies ja comencen a produir estratègies de màrqueting per fer-se visibles al metavers i arribar a un públic de totes les edats. Això és degut als NFT (token no fungible, traduït de l’anglès), que són obres digitals no tangibles al món real.
Són únics i tenen gran valor tant al món real com al virtual.
Gràcies a això, els negocis podran generar nous llocs de treball als entorns digitals. D’altra banda, el món de les criptomonedes (Bitcoins, Ripple o Ether) és el gran beneficiat, a causa del seu ús ampli en l’economia dels metaversos.

agencia marketing digital barcelona

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.