Què és SEO?SEO és una estratègia de màrqueting la finalitat és incrementar el posicionament orgànic que té un lloc web dins dun motor de cerca. La seva finalitat és aconseguir el major posicionament possible després dels llocs que utilitzen publicitat.
És important tenir en compte que el posicionament en motors de cerca no es pot millorar amb publicitat pagada ni pot ser comprat. Aquest posicionament és el resultat d’un algoritme que té en compte dades com:
Trànsit total i orgànicPosicionament de paraules clauSEO on-page (Enllaços interns)SEO off-page (Enllaços externs)Per què és important el SEO?Si es compta amb un negoci és molt probable que aquest tingui un lloc web i que una part de lestratègia de vendes o prospectar clients provingui de tal lloc com indica la agencia seo
Formar part de la immensitat d’Internet no és una tasca fàcil. Hi ha centenars i centenars de llocs web per a qualsevol gir de negoci que un pugui imaginar. D’aquí ve la importància del SEO per a les agències de màrqueting, ja que és la manera més efectiva d’avantatjar-se a la competència si es té en compte que la majoria d’usuaris fa clic al primer resultat després dels anuncis.
Com implementar el SEO?L’optimització d’un lloc web no és una tasca fàcil, ja que no hi ha un instructiu o una sèrie de passos a seguir que garanteixin l’èxit. De fet, una de les peculiaritats que té el SEO és que és pràcticament impossible projectar resultats de manera encertada.
No obstant, no tot en el màrqueting són números ni resultats immediats. Els avantatges del SEO són, en la majoria dels casos i depenent del negoci, molt més grans que els desavantatges que aquest pugui tenir. Després de tot, no per res tants negocis de tots els girs ho han estat implementant per anys.
El SEO pot seguir millorant sempre que hi hagi alguna cosa al lloc web que pugui optimitzar-se i fer-se més efectiu, però, hi ha aspectes del lloc web i de la seva arquitectura que tenen més pes i, per tant, s’utilitzen més i se’ls dóna més gran prioritat. Alguns són:
BlogAquesta és de les estratègies més utilitzades i de les que té més adquisició de leads. La importància de tenir un bloc, entre altres coses, és poder educar el client perquè tinguin més coneixement al moment de fer una conversió. Tenir clients més educats sempre és bo, ja que estalvia temps i, en saber el que volen, la taxa de rebuig és menor.
Optimització del lloc web
Optimitzar el lloc web és una de les decisions que té més pes per als cercadors al moment de decidir qui ocupa els primers llocs. El temps de càrrega del lloc, si està optimitzat per a qualsevol dispositiu i el domini són alguns dels aspectes més importants per optimitzar un lloc web.
Contingut i paraules clau
S’ha de tenir harmonia entre allò que l’usuari busca i allò que el lloc web ofereix. La informació del lloc web ha de ser d’acord amb les paraules clau que es posicionen i, sobretot, ha de ser útil per a l’usuari, ja que després de tot són ells els qui fan les cerques i necessiten la informació.
Estratègies denllaçosEls enllaços dins del lloc web són importants, ja que han d’estar d’acord amb el tema que s’està parlant ja sigui al bloc oa qualsevol apartat del lloc on s’exposi l’enllaç. És important no fer spam i enllaçar únicament llocs que aportin informació rellevant a l’usuari.
Beneficis del SEO
Costos baixos
Alt retorn d’inversió
Resultats a llarg termini
Obtenir més visites
Usuaris més qualificats
Major nombre de leads i vendes