Algoritmes amb intel·ligència artificial
Tots parlen de RankBrain, l’algoritme d’intel·ligència artificial de Google que podria determinar el posicionament d’una web a les SERP (Search Engine Results page) al llarg del 2022. Tot i que encara no s’han donat gaires detalls sobre el funcionament intern de l’algorisme, sestima que la ràtio de clicks i el temps que passa un usuari en un lloc web serà determinant. Per aquest motiu, us recomanem parar atenció a aquest algorisme el 2022.
Una altra de les innovacions de Google per al 2022 serà la modalitat MUM (Multitask United Model), la qual serà capaç d’interpretar i entendre què estan buscant els seus usuaris. Aquest nou model de processament supera el conegut sistema BERT, ja que permet entendre la informació de moltes maneres: analitzar imatges, vídeo i textos per oferir una cerca molt més efectiva.
Experiència a la pàgina i Core Web Vitals Google segons un consultor seo
Cada vegada atorga més importància a lexperiència de lusuari, el que ha fet que es converteixi en una tendència SEO imprescindible a tenir en compte en qualsevol auditoria SEO. L’última actualització de l’algoritme aposta per l’experiència de l’usuari d’una web com a drecera per posicionar-la. La mètrica clau per als marketers serà la presència dels Core Web Vitals, que mesuren la qualitat d’un lloc web en funció dels paràmetres següents:
LCP (processament d’imatge amb contingut més gran): mesura la percepció de la velocitat de càrrega i aposta per un contingut més gran triga menys de 2.5 segons a carregar. Aquest factor potencia lexperiència de lusuari en el lloc web.FID (retard de primera entrada): mesura l’experiència de l’usuari quan interactua amb la pàgina. El retard dentrada ha de ser menor de 100.CLS (canvi de disseny acumulat): mesura l’estabilitat visual a través de canvis inesperats en el disseny visible de la pàgina, especialment si està per sota de 0,1.Les cerques de veu continuaran creixentSegons les enquestes, un 58% dels consumidors utilitzen les cerques de veu a través de Google, Siri o Alexa per trobar informació sobre negocis locals i compres a Internet. Els experts afirmen que les cerques per veu arribaran a copar les consultes dels cercadors en el futur, una tendència que augmentarà el 2022.
El vídeo serà essencial en lestratègia SEOLa popularitat del format vídeo a través de plataformes com YouTube o TikTok confirma la necessitat dincrementar la visibilitat del teu contingut de vídeo. Aquesta tendència es converteix en un bastió essencial en qualsevol campanya SEO si busques atraure nous usuaris.
Aplica les següents tendències SEO per al 2022 i aposta per una agència de posicionament SEO per potenciar encara més el teu lloc web i botiga en línia.