Marketing en Realitat aumentada

Les empreses estan cada cop més conscients de la importància que la tecnologia representa a la vida de les persones i, per aquesta raó, moltes estan buscant noves alternatives per cridar l’atenció de la seva audiència mitjançant processos de transformació digital.

 
En aquest context, la Realitat Augmentada pot ser de gran ajuda, una vegada que, a més de ser extremadament eficient, obre possibilitats infinites en comparació amb altres tecnologies.

 

La versatilitat d‟aquest recurs permet implementar-lo en diferents ocasions, amb la finalitat d‟assolir diferents objectius.

 

Però què és la Realitat Augmentada? En aquest article, t’expliquem el concepte, les característiques i els avantatges de la seva aplicació en les diferents estratègies d’un negoci.

 

Què és la Realitat Augmentada?La Realitat Augmentada (RA) assigna la interacció entre ambients virtuals i el món físic, possibilitant que tots dos s’entremesclen a través d’un dispositiu tecnològic com webcams, telèfons mòbils (IOS o Android), tauletes, entre d’altres.

 

En altres paraules, la RA insereix objectes virtuals en el context físic i els mostra a l’usuari usant la interfície de l’ambient real amb el suport de la tecnologia. Aquest recurs ve revolucionant la manera com breguem amb les nostres tasques (i fins i tot, les que els assignem a les màquines).

 

D’aquesta manera, podem afirmar que la Realitat Augmentada es caracteritza per:
combinar el món real i el virtual;oferir una interacció en temps real;adaptar-se a l’entorn on s’insereix;interactuar amb totes les capacitats físiques de lentorn (en tres dimensions).Has notat que ens referim a la Realitat Virtual com a part integrant de la Realitat Augmentada? Això perquè RA i RV són dos conceptes diferents, encara que comunament confosos, i que en molts casos treballen de manera conjunta.

 

Quines són les diferències entre Realitat Augmentada i Realitat Virtual?

Encara que tenen un nom molt similar, les seves característiques i objectius són força diferents.

Mentre la Realitat Virtual crea un ambient totalment nou i desprès del món real, la Realitat Augmentada inclou components digitals al món físic que ens envolta.
Totes dues requereixen un intermediari tecnològic per accedir-hi, però ofereixen experiències totalment diferents per als usuaris.

 

La Realitat Virtual reemplaça el “real” per un contingut 100% virtual. Aquest tipus de tecnologia permet, per exemple, ingressar a jocs, escenaris i ambients, on l’usuari realitza accions, es mou i interactua amb el contingut totalment digital, mitjançant una immersió completa.

 

D’altra banda, la Realitat Augmentada projecta una informació (com imatges, gràfics, personatges, textos) al món real, proporcionant una nova visió de l’espai físic.
Un exemple pràctic és el joc Pokémon Go, que mostra els personatges que han de ser capturats a l’entorn on l’usuari està jugant, com si fossin part del lloc.

 

Com funciona la Realitat Augmentada?La integració entre el món real (físic) i el món virtual és lobjectiu principal daquesta tecnologia. Així, perquè la Realitat Augmentada es pugui reproduir, es necessiten 3 components fonamentals:

 

un objecte real que funcioni com a referència per a la interpretació i la creació de l’objecte virtual.La presència dun dispositiu amb càmera —com un telèfon mòbil— per transmetre la imatge de lobjecte real.Un programari responsable per interpretar el senyal transmès per la càmera.A través de la càmera, lobjecte real es transmet per al programari, que rep la imatge i la combina amb projeccions 3D.
Alhora, les projeccions són introduïdes a la imatge i sobreposades a l’entorn físic, reflectint el resultat de la RA a l’usuari.
Quins avantatges la Realitat Augmentada ofereix a les empreses?Encara que les aplicacions més populars de la Realitat Augmentada estan, majoritàriament, destinades a l’entreteniment —com els jocs— empreses de diferents segments (com educació, medicina, moda, immobiliari, etc.) també poden aplicar-la, per exemple, al desenvolupament dels seus productes i les seves estratègies de Màrqueting.
La Realitat Augmentada genera moltes oportunitats i pot transformar completament la manera com les marques s’acosten i es relacionen amb els seus consumidors.
Embolicament amb el producteLa RA possibilita que el client interactuï millor amb un producte, les seves propietats, característiques i detalls de funcionament, i així pugui conèixer-lo millor abans d’adquirir-lo.
Això permet que l’empresa disminueixi els costos amb la producció de mostres i redueixi situacions com canvis i devolucions.
A més, ofereix al client noves perspectives sobre el producte, permetent-li que utilitzi paràmetres personalitzats per simular-ne l’ús i la interacció.

agencia de marketing digital madrid

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.