Obtenir tota la informació del client
“El client és el primer” és una frase mítica que també es pot utilitzar en aquest àmbit. En primer lloc, una bona agència SEO ha de donar-li hores a comunicar-se amb el seu client ia extreure les conclusions més importants del seu negoci, per conèixer el punt de partida: quins són els seus objectius, quins productes o serveis li interessa potenciar en major mesura, què li preocupa més, quines coses no vol canviar sota cap concepte i una llista infinita de qüestions, perquè, el client, és el primer sí, però cadascú és únic i irrepetible pel que fa a la seva estratègia SEO.
Estudi de la situació actual segons la agencia de seo amarok
Quan es coneix la trajectòria que el client ha tingut i el seu punt de vista, una bona agència SEO estudia quina és la seva situació actual per marcar un context on treballar. Això inclou: anàlisi de la competència, estudi de paraules clau, configuració i establiment d’objectius a Google Analytics, estat del lloc web i identificació d’àrees de millora, anàlisi de popularitat i verificació de la propietat a Google Webmaster Tool si encara no sha verificat.
Avaluació periòdica i comunicació interna
Com sabem, el SEO no és una ciència certa ni es pot aplicar una mateixa estratègia a tots els clients. A més, és un procés progressiu i en canvi continu. Per això, una bona agència SEO ha davaluar cada cert temps quines accions shan realitzat, quins resultats shan obtingut i quins són els propers passos. Perquè tot això tingui sentit, una agència ha de compenetrar lestratègia SEO, amb la seva estratègia de xarxes socials i de continguts, per la qual cosa és important posar dacord a tots aquests departaments o responsables.
Accions SEOPer descomptat, la tasca més important duna agència SEO és… Fer SEO! És necessari partir d’un context i treballar cap a uns objectius, però el més important és fer SEO. El posicionament orgànic a Google és un procés lent, per la qual cosa requereix una feina i una optimització constants. Un cop es marquin les pautes, aquestes han de complir-se i portar-se a taula taula per no quedar-nos enrere.
La feina s’ha de fer amb sentit comú, molta atenció i molta cautela. A més, una bona agència de posicionament web, ha d’estar sempre informada i al corrent dels possibles canvis a l’algoritme de Google (o altres motors de cerca), així com de noves informacions, tendències o eines.
Informes i anàlisi de resultats
Com dèiem, cal una avaluació periòdica de la “situació SEO” del client, però a més, cal avaluar els resultats concrets que s’han obtingut. Una bona agència SEO ho ha de fer almenys una vegada al mes, no només per informar el client dels seus resultats, sinó també per poder treure conclusions sobre la feina feta i avançar cap a un camí o un altre. Per això és necessari establir KPIS (o indicadors) en funció dels objectius marcats.