SEO per reds socials

Afecten alguna cosa les xarxes socials al posicionament SEO? La resposta és un rotund sí, encara que no directament. Avui dia, qui més qui menys compta amb un perfil en alguna xarxa social, això, si ho sabem aprofitar bé, pot ser molt beneficiós per a la nostra empresa, ja que és una finestra a través de la qual mostrar tot el que fem .

Hem de pensar que aquestes eines estan a disposició de qualsevol i que s’envia gran quantitat d’informació diàriament, per tant, si volem diferenciar-nos i ressaltar, hem d’oferir contingut de qualitat, visualment atractiu, interessant i comprensible per als nostres seguidors.

 

Aquesta és una de les millors maneres de guanyar enllaços naturals, altament premiat per Google a lhora de guanyar posicions a la pàgina de resultats.
El SEO social consisteix precisament en això: emprar correctament les Xarxes Socials per millorar el nostre SEO a Internet. Això ho fem mitjançant la inclusió d’enllaços que portin a la nostra pàgina web, per així augmentar el trànsit i, per tant, millorar el nostre posicionament a Google i les nostres possibles vendes. Per això, ajuda també disposar dun bloc.
La presència a les xarxes socials assenyala els motors de cerca que tant la marca com la pàgina a què enllacen aquestes xarxes té interacció i, per tant, és sinònim d’un producte interessant per al públic. Són les anomenades “social signs”. Tant el nombre de likes com les ressenyes de clients en xarxes socials s’extreuen sovint a la pàgina de resultats de Google, o, en el cas de les apps, les valoracions condicionen l’ordre d’aparició d’una empresa al Google o Apple Store.

Quines xarxes socials ajuden el SEO?
Facebook

 

És la xarxa social per excel·lència. Qualsevol empresa ha de comptar amb una pàgina de Facebook actualitzada, que transmeti contingut dinterès i de confiança. Principalment, els usuaris fan clic en contingut que els suscita interès, solucionen un problema, entretenen; per això cada publicació ha de ser cuidada i amb un objectiu. L’estratègia és fonamental pel pla de continguts de les xarxes socials.
com afecta facebook al posicionament seo
És molt important la inclusió denllaços que portin a la nostra web. Aquests recomanem obrir-los en una pàgina diferent, així evitarem els usuaris perdin el rastre de la seva navegació des de la nostra fan page a la nostra web. De la mateixa manera, és recomanable que els enllaços redireccionin al contingut que mostrem a les xarxes. Si obliguem a lusuari a fer un esforç per trobar el contingut que està buscant, el més probable és que abandoni la nostra pàgina i augmentarà la taxa de rebot, el que afectarà negativament al nostre SEO.

Twitter

 

La informació a Twitter ha de ser més concisa, ja que està limitada per un nombre exacte de caràcters. L’ús correcte de hashtags relacionats amb el nostre negoci (pel qual podem fer Keyword research), igual que la inclusió d’enllaços, ajuda Google a posicionar la nostra marca. Proporcionar informació poc interessant pot suposar que la taxa de rebot augmenti.
Aquesta xarxa és la reina del hashtag, hem de fer-ne ús fins i tot a la nostra biografia, on són clickeables.

Instagram

 

Aquesta plataforma està també orientada a SEO, encara que més limitada ja que l’únic enllaç possible és a la biografia, però, hi ha molts altres elements que poden ajudar a la nostra marca a posicionar-nos.
Tot i estar força limitat en l’ús de links, actualment, Instagram compta amb algunes funcions realment útils.
D’una banda compta amb Instagram Shopping, que ens permet mostrar la informació sobre productes concrets a les nostres publicacions, redireccionant a altres publicacions ia la nostra pròpia web, on l’usuari podrà finalment adquirir-los. D’altra banda compta amb les Stories, que poden portar enllaçat un enllaç sempre que el compte tingui més de 10.000 seguidors.
L’ús d’aquestes eines augmenta clarament el trànsit a la web, així com el nombre de vendes del nostre negoci.

Google MyBusinessAquesta eina permet mostrar la localització física i imatges duna botiga o fins i tot publicar articles de blocs, que també són mostrats en els resultats de cerca.

LinkedIn

 

Completa el teu perfil i optimitza’l, opta per no incloure gaire text, empra paraules clau relacionades amb el teu negoci.
Es tracta d’una xarxa social dirigida a empreses, de manera que la informació ha de ser seriosa, però així i tot atractiva i cridanera. Interactua, igual que a les altres xarxes, és molt important crear connexions, ja que això et farà més visible a Internet com indica la  agencia de marketing digital

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.