Chat boot en marketing

El màrqueting de la dècada de 2000 estava dominat pel màrqueting i loptimització dels motors de cerca (SEM i SEO). A principis de la dècada del 2010 es va produir l’auge de Facebook i del màrqueting en xarxes socials (SMM). Més recentment, hem vist l’auge del màrqueting mòbil. I avui dia tot gira al voltant de la missatgeria i l’automatització.
Com que el món del màrqueting es desenvolupa a una velocitat tremenda, és imprescindible seguir les tendències i aprofitar al màxim les noves oportunitats que ofereix el mercat.

 

Què és un chatbot?Els chatbots sónles veritables manifestacions modernes de la intel·ligència artificial (IA).

En poques paraules, un bot no és res més que un programa informàtic que automatitza tasques específiques, normalment xatejant amb un usuari a través d’una interfície conversacional. Els bots més avançats estan dotats d’intel·ligència artificial, cosa que els ajuda a comprendre sol·licituds complexes, personalitzar les respostes i millorar les interaccions al llarg del temps.

 

Són útils els chatbots?Descobrim els principals avantatges que ofereixen els chatbots.

 

1. Disponibilitat 24 hores

Els chatbots ofereixen un sistema de resposta 24 hores al dia, 7 dies a la setmana, proporcionant així també una comunicació continuada entre la seva empresa i els seus clients. És un fet conegut que als clients no els agrada esperar per trobar les respostes més bàsiques a les vostres preguntes. La situació encara és pitjor amb els clients frustrats.

2. Respostes instantàniesMentre que els operadors poden centrar-se en un client alhora, els chatbots poden respondre milers de preguntes alhora. Els chatbots permeten donar respostes instantànies a múltiples clients gràcies a Internet, els mecanismes de programari i la velocitat del núvol.

3. Abast personalitzatEls chatbots també són capaços de recopilar i processar un volum enorme de dades dels clients i utilitzar-los per personalitzar l’abast.

Els algoritmes de nivell bàsic recullen informació estàndard, com l’adreça de correu electrònic, la ubicació o els dispositius que utilitza el client, mentre que les versions avançades són capaces fins i tot d’esbrinar què pensen els clients sobre determinats productes i serveis, què busquen o què reptes s?enfronten.

Tot això es pot utilitzar posteriorment per predir el comportament dels clients, oferir recomanacions personalitzades o fins i tot millorar els productes i serveis per fer-los més atractius segons les preferències del públic objectiu.

 

4. Paciència infinita i eliminació derrors humansMentre que els representants dels clients poden sentir-se molt frustrats de tant en tant i sovint perden la paciència en funció dun problema, els chatbots no senfronten a aquest problema.

 

Un altre avantatge no menys important dels chatbots és que eliminen els errors humans. Mentre que els seus agents datenció al client poden oblidar i confondre les coses, els chatbots són màquines que poques vegades cometen errors.

 
5. Impacte positiu al rànquing SEO

Els chatbots també tenen un impacte positiu en els resultats de SEO. Lús dun chatbot pot millorar el seu rànquing SEO, però només si millora lexperiència del client al seu lloc, i només si sutilitza correctament.Aquests són alguns dels beneficis que el chatbot pot oferir:

Augmentar el temps de permanència a una pàgina d’aterratge
Disminució dels rebots
Millors valoracions
Algunes xifres a tenir en compteEs preveu que la mida del mercat de chatbot creixi de 2.600 milions de dòlars el 2019 a 9.400 milions de dòlars el 2024 amb una taxa de creixement anual composta (CAGR) del 29,7%.
Segons un informe de recerca de HubSpot, el 71% de les persones estan disposades a fer servir aplicacions de missatgeria per obtenir assistència al client, molts ho fan perquè volen que el seu problema es resolgui, ràpidament.
Un estudi recent va mostrar que el 58% de les empreses B2B utilitzen un chatbot al seu lloc web segons agencia marketing digital


El 65,1% de les empreses que han implementat chatbots són a l’espai SaaS. (Relay)
Els estudis suggereixen que els chatbots poden disminuir els costos empresarials globals actuals d’uns 1,3 bilions de dòlars que estan relacionats amb aproximadament 265 mil milions de consultes de servei al client fins a un 30% anual. A més, els chatbots poden resoldre fins al 80% de les preguntes rutinàries actuals.
El futur és realment prometedor per al fenomen Chatbot. No obstant això, no oblidem que els clients no sempre aprecien del tot els canals dautoservei i sovint prefereixen una atenció personalitzada que els chatbots no són capaços de proporcionar.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.