Marketing 2022

Començaré amb una forta crítica cap a les pràctiques de Google, perquè això és una cosa del que pocs administradors web parlen i que passa des de fa força anys i s’ha incrementat el 2021:

 
Google s’ha sotmès als grans mitjans i per tenir-los feliços els ha donat molta més autoritat. Això es va començar a veure els darrers anys, quan les denúncies per dret d’autor dels grans mitjans i les amenaces de regulació al Parlament Europeu es van incrementar.

 
La gent abandona de forma massiva els mitjans impresos i pocs són els que paguen una subscripció, així que els grans mitjans s’han enfocat a atraure audiència de forma massiva per rendibilitzar la seva informació mitjançant publicitat.

 
El problema és que amb la desbordada autoritat que els ha donat Google, els mitjans posicionen més i millor que fins i tot llocs web dedicats a un nínxol en específic i on s’han especialitzat.

 
Així que amb tota seguretat seguirem veient com els grans mitjans cada cop més s’enfoquen a acaparar tota mena de keywords, sent més difícil competir contra ells, malgrat que les qualitats dels seus continguts siguin inferiors.

 
Una altra gran crítica és que Google cada dia tracta que els usuaris surtin menys de la seva pàgina de cerques, posant a la seva mà una gran quantitat d’informació que els reté com ho són els fragments destacats, eines com a calculadores, informació sobre temperatura i dades sobre el mercat borsari.

 
D’altra banda, l’augment de la competència, que mai no s’atura, ha augmentat la dificultat de posicionament en tots els sectors, això, juntament amb els factors ja esmentats, el sorgiment de noves alternatives, etc. han aconseguit que el SEO no sigui una gran tendència en màrqueting digital com ho era fa 3 anys enrere.
Els usuaris ara s’atreveixen a provar moltes més opcions com són WhatsApp Business, l’atracció de clients per mitjà de petits clips, com és el cas de TikTok, Facebook Marketplace i els grups de Facebook, i moltes altres opcions que els permeten vendre i posicionar una marca, inclosos el SEM.

Algoritme bertMUM és 1000 vegades millor que BERT
Google BERT és un algoritme de cerca que interpreta el llenguatge que fem servir en aquest cercador. Tot i això, durant l’esdeveniment Google I/O 2021, Google anuncia una nova modalitat per interpretar i entendre el que estan buscant els seus usuaris; aquesta es diu Multitask United Model o MUM.

Mitjançant aquest nou model de processament i interpretació del llenguatge, Google aconsegueix una efectivitat mil vegades més gran que BERT, fet que permet entendre i interpretar informació de moltíssimes formes.
MUM tindrà la capacitat d’analitzar fins i tot imatges, vídeos i textos de diferents idiomes que responen a cerques complexes. Això farà molt més efectiu a agafar a l’hora de cercar qualsevol informació.
Val a destacar que MUM és realment un model d’intel·ligència artificial que fins i tot pot arribar a comprendre els sentiments, els contextos, les abstraccions i molts més detalls sobre les intencions de cerca dels usuaris.
Gràcies a la multimodalitat de MUM, els usuaris podran combinar diferents tipus de formats a les seves consultes per aconseguir resultats molt més rellevants. Pandu Nayak, vicepresident de cerca de Google ho explica:
“Aviat serà possible fer una foto de les teves botes de muntanya i preguntar: Puc fer-les servir per caminar per la muntanya Fuji?‘’
MUM comprendria la imatge i la relacionaria amb la teva cerca per cercar continguts relacionats amb ella.
Aquesta nova funcionalitat pot derivar en moltes més tendències de cerca i en una evolució de com la gent fa consultes a Google. Per aprofitar aquesta tendència al màxim el millor que pots fer és combinar diferents formats de continguts i, sobretot, acompanyar els teus textos amb imatges que siguin descriptives com consultor seo.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.