Què són les “Core web Vitals” que mesura Google?
Les “Core web Vitals” són un conjunt de tres mètriques principals que Google considera importants en l’experiència general de l’usuari de la seva pàgina web. Aquestes Core Web Vitals quantifiquen els mesuraments de la velocitat de la pàgina i les interaccions de l’usuari. En poques paraules: Els valors vitals de la web són un subconjunt de factors que formen part de la puntuació de la “experiència de la pàgina” de Google, és a dir, la manera com Google jutja l’experiència general de l’usuari (UX) de la seva pàgina.
Google deixa clar que una bona puntuació de l’experiència de la pàgina no el portarà per art de màgia a el lloc número 1 en els resultats de cerca de Google, PERÒ ha esmentat que l’experiència de la pàgina és un dels més de 200 factors que s’utilitza actualment per classificar els llocs en els resultats de cerca.
Podeu trobar les dades de Core web Vitals del seu lloc web, tant per l’experiència mòbil com per a la d’escriptori, a la secció “millores” 1 del seu compte de Google motor Console.
Per què són tan importants les dades essencials del web?A partir de juny de 2021, Google considera l’experiència de la pàgina com un factor de classificació oficial de Google.
L’experiència de la pàgina és una barreja de factors als quals Google dóna importància per a una experiència general positiva de client com indica la agencia seo
Entre ells s’inclouen
Servir la seva pàgina a través de HTTPS
Facilitat per a mòbils
Absència de intersticials intrusius (molestes finestres emergents)
Navegació segura” (essencialment: si us plau, no tingui malware present en les seves pàgines)experiència de la pàgina de google
Els aspectes vitals de la web s’han convertit en parts especialment importants de la puntuació de l’experiència de la pàgina. De fet, en CommonPlaces tenim clar que els aspectes vitals de el nucli de la web aviat seran els que més pes tinguin en la puntuació de l’experiència de la pàgina.
Comprendre els aspectes vitals del web: Què signifiquen, per què són importants individualment i com pot millorar-los en les seves pàgines.
A la següent secció, expliquem els tres valors centrals de la web i fins i tot li vam mostrar com millorar els seus.
Core-Web-Vitals
LCP és la quantitat de temps que triga una pàgina a carregar-se des que s’obre per primer cop. “Pintar” és una mena de forma elegant de dir “posar tot el que es pot veure a la pantalla davant de tu”. És el temps que transcorre des que es fa clic a un enllaç fins que es veu la major part de l’contingut a la pantalla.
Altres mètriques de velocitat de pàgina, com la primera pintura contextual (FCP) i el temps fins al primer octet (TTFB), no són representacions reals del que suposa per a una persona obrir una pàgina web, i aquí és on LCP és únic. LCP se centra realment en el que importa a un espectador quan es tracta de la velocitat de la pàgina: la capacitat de veure i interactuar ràpidament amb la seva pàgina.
Podeu comprovar la seva puntuació LCP amb l’eina Google PageSpeed Insights. Això és bastant útil quan es busquen àrees per millorar la seva pàgina. PageSpeed Insights pot mostrar informació real sobre el rendiment exacte de la teva pàgina en funció de les dades de el navegador Chrome.
Una altra forma de veure les dades de LCP és utilitzant Google Search Console perquè, a l’igual que PageSpeed Insights, les dades de Search Console procedeixen de l’Informe d’experiència de l’usuari de Chrome, però la diferència és que pots veure les dades de LCP de tot el teu lloc web. Això fa que sigui més fàcil, ja que no cal analitzar les pàgines a l’atzar una per una. En el seu lloc, se li proporciona una llista dels seus URL que mostra l’estat de qualitat de la pàgina per a cadascuna d’elles.
Google divideix la velocitat de LCP en tres categories: Bona, Necessita millorar i Mala. Com a pràctica recomanada, és convenient que totes les pàgines del seu lloc assoleixin un LCP de 2,5 segons o menys.