L’àmbit de l’màrqueting digital està en constant evolució i canvi: tècniques de fa un parell d’anys han quedat ja obsoletes i és fonamental trobar noves eines efectives.
Així, és important conèixer les últimes tendències i tecnologies que transformaran i milloraran el màrqueting digital per poder explotar tot el seu potencial. Les veiem?
Aquest és el cas de la intel·ligència artificial: s’espera que aquesta tecnologia revolucioni el paradigma actual de l’màrqueting.
De fet, moltes empreses ja estan avui innovant en les seves campanyes de màrqueting digital gràcies a l’aplicació de la intel·ligència artificial.
En aquest article pretenem analitzar una mica més en profunditat l’impacte previst de la intel·ligència artificial en el màrqueting digital i explorar alguna de les seves aplicacions.
Definint la intel·ligència artificial
Segons Demis Hassabis, CEO d’DeepMind, una start-up d’intel·ligència artificial (IA) adquirida per Google el 2014, la IA és “la ciència de fer les màquines intel·ligents”. Lluny de ser una visió massa futurista de la tecnologia que ve, aquesta definició descriu una realitat que cada dia guanya més pes.
Diferències entre intel·ligència artificial, machine learning i deep learning
No obstant això, el terme “intel·ligència artificial” pot semblar massa genèric. Entenem millor el seu significat quan desengranamos seu contingut. Així, la IA agrupa diferents tecnologies: les dues principals són el machine learning i el deep learning.
La intel·ligència artificial pretén replicar en part, completament o, fins i tot, de forma superior, la intel·ligència humana.
El machine learning es basa en atorgar als ordinadors la capacitat d’aprendre per si sols a través de grans conjunts de dades (l’anomenat ‘big data’).El deep learning va més enllà i pretén construir múltiples capes d’abstracció sobre conjunts de dades per arribar a una conclusió superior, el més semblant possible a com ho faria la ment humana: agencia marketing digital