Marketing Digital un futur

1. Es pot mesurar en un 100% dels casos i permet prendre millors decisionsQuan fas una campanya de màrqueting digital, tot pot ser mesurat. Pots saber l’impacte de l’estratègia, quina repercussió ha tingut, en quins sectors i fins al retorn de la inversió (ROI).
Els resultats s’obtenen en temps real i mitjançant interaccions dels usuaris, cosa que no passa en la publicitat tradicional.

 

 
Gràcies a les eines amb les que coopera el màrqueting digital, vam detectar ràpidament si els nostres resultats o conversions baixen i, llavors, podem actuar en conseqüència.
La informació sempre és mesurable i està disponible en qualsevol moment.
Què se sol mesurar en màrqueting digital?

 

Aquests són alguns exemples genèrics:

 
L’actual posicionament de les keywords a la SERPLes visites i el seu comportament en les seves sessions (durada de les visites, percentatge de rebot, nombre de visitants únics, dispositius empleats, etc.)El contingut d’el bloc que més o que menys agrada: quin és el seu posicionament orgànic, quantes visites rep, quantes vegades es comparteix en xarxes socials …

 

El rendiment de les campanyes de publicitat en línia o dels CTA (call to action): s’analitza especialment la taxa de conversió (CTR)Conversions: subscripcions, descàrregues, formularis completats, compres …No deixarem passar una oportunitat com aquesta, oi?
A més, la recopilació de les dades i la seva correcta interpretació ens permet prendre millors decisions, però per a això és fonamental saber en quin fixar-nos.
A l’comptar amb bones eines de mesurament, sovint podem sentir-nos col·lapsats amb tota la informació que aquestes ens ofereixen i perdre l’enfocament. De fet, d’això mateix ens adverteix l’analítica web quan incideix en la importància de tenir en compte el CRO (Conversion Rate Optimization).

Com vam explicar en una altra ocasió, per desenvolupar les accions més beneficioses per al negoci, hem d’analitzar el que està passant a ell: com s’estan generant les conversions, com s’estan comportant els usuaris a la web, qui estan preparats per a la venda, etc .

 
Així, si apliquem el concepte CRO estarem emprant el mesurament i l’analítica per aconseguir els nostres objectius, incrementar la captació de leads i, en definitiva, millorar les conversions d’una manera intel·ligent.
D’aquesta manera, podrem saber en quina basar les nostres estratègies de màrqueting digital, quins canvis realitzar en les campanyes que no han funcionat com s’esperava i quines altres accions posar en marxa.

És pivotable

A més de ser mesurable i immediata, la informació que obtinguis en màrqueting digital et permet ajustar l’estratègia tantes vegades com calgui per millorar els resultats. És el que es coneix com “pivotar”.
Amb el màrqueting en línia tenim la possibilitat d’experimentar moltes coses en poc temps. Ja no cal que una campanya hagi acabat per canviar o millorar el que s’està realitzant: ‘es pot fer en durant el procés!
Tal és així que els professionals de l’màrqueting digital més competents de l’actualitat estan preparats per a:
Analitzar les causes i motius que unes determinades accions no ens portin a uns resultats òptims.Analitzar els KPI (Key Performace Indicators) per redirigir les estratègies i les tàctiques més adients per a cada cas.Optimitzar i dedicar els recursos i el temps que siguin necessaris per incrementar les oportunitats de negoci.

Sobre els KPI

 

En aquest context convé que sàpigues que els KPI o indicadors clau de rendiment són les mètriques que associem als objectius quantificables. Aquests objectius els definim només començar a treballar, en un pla de màrqueting, per saber com actuar i aprofitar tots els beneficis que ens proporciona el màrqueting digital com diu la agencia marketing digital mentedigital.
A l’hora d’escollir un KPI, recorda la dita de “menys és més”. I és que si ens fixem en uns pocs KPI serà més fàcil aplicar els canvis necessaris i millorar que si volem acaparar massa dades i aplicar molts canvis a el mateix temps. ¡A poc a poc! En cas contrari, et aclapararies i serà un caos.
Per exemple, si veiem que una campanya activada a Facebook Ads no està obtenint els suficients clics a l’enllaç, podrem canviar la segmentació del conjunt d’anuncis, canviar la creativitat, el copy, la crida a l’acció, etc. Però recorda testejar un tipus de canvi cada vegada per comprovar el que funciona i, així, aplicar les millores.

3. Flexibilitat i dinamisme

 

Aquesta dinàmica de prova-error i la facilitat per reorientar els processos atorga a l’màrqueting digital una flexibilitat i un dinamisme que altres mètodes no posseeixen. Per això, és important que la teva empresa sigui capaç d’adaptar-se als canvis tant de tipus intern com extern.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.