Marketing digital

La importància de les xarxes socials en el Màrqueting Digital

 

Per gestionar correctament aquesta relació marca – client, les companyies posen en marxa una estratègia l’objectiu principal és augmentar el seu nivell de “engagement comercial”.
L’engagement podria definir-se com el poder d’atracció que la signatura exerceix sobre els consumidors, d’aquí la importància d’una bona estratègia social, desenvolupada paral·lelament a les principals accions de màrqueting desenvolupades per la companyia.
Les diferents parts d’una estratègia de social media segons la agencia marketing digital mentedigital.

 

En primer lloc, trobem unes accions que podrien englobar-se dins de la branca de “Atenció a el client”, el desenvolupament de la manera encertada contribueix notablement a assolir una visió positiva general de la marca dins de la societat, a més de mantenir a el client satisfet un cop adquirit el producte, a la recerca d’aconseguir la seva fidelitat.
Dins d’aquesta recerca d’aconseguir una visió social positiva, trobem també un altre tipus de processos, amb un caràcter més publicitari, enfocats a confeccionar una imatge de marca. Els posts creatius que responen als interessos d’una campanya concreta entrarien dins d’aquest grup.

 
Però com és lògic, és molt complicat augmentar el nivell d’engagement sense uns clients satisfets. D’aquí, l’existència d’un altre tipus d’accions com podrien ser les promocions especials desenvolupades exclusivament a través de xarxes socials dedicades als seus clients, destinades a mantenir la seva satisfacció post-compra.

 
I per descomptat, no podem oblidar-nos de quin és l’objectiu principal perseguit per la companyia dins d’una estratègia de Màrqueting digital, vendre. Les xarxes socials s’han convertit en els últims anys en un fort instrument de venda per a moltes empreses, arribant a ser fins i tot la principal via per vendre per a algunes d’elles.

 
Les xarxes socials com a instrument de vendaEl que va començar principalment com una eina dedicada a millorar la imatge de marca i captar nous clients ha acabat convertint-se en un instrument de venda directa gràcies al seu correcte desenvolupament. Algunes empreses han trobat en les xarxes socials el marc perfecte per desenvolupar les seves campanyes promocionals.

 

Descomptes exclusius per a seguidors, promocions amb regals, sortejos i concursos … Són moltes les vies escollides per fomentar la compra directa per part dels “followers” de la companyia i la seva correcta combinació ha acabat per convertir a les xarxes socials en productius instruments de venda per a moltes empreses.
D’aquí la importància que ha anat prenent en els últims anys el lloc de l’Community Manager, un perfil professional que a el temps que ha anat creixent en importància, ho ha fet en complexitat. Ara els community managers no són només gestors de perfils socials que contribueixen a la creació de la imatge de la companyia, són més comercials encarregats de la venda final del producte.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.