Les beques han de tornar a ser un dret a VILAWEB - 20 de juny

Posted by jruiz on 20 Juny, 2016 23:18

Ruiz (PSC) aposta perquè el 30% dels universitaris i alumnes d’FP tarragonins gaudeixin de beques

Els socialistes volen consensuar una nova Llei d’Educació amb totes les forces polítiques i que l’ensenyament representi una inversió equivalent al 2% del PIB

 20.06.2016  

ACN Tarragona.-El cap de llista del PSC al Congrés per Tarragona, Joan Ruiz, s’ha compromès aquest dilluns a “refer” algunes de les polítiques educatives que, al seu parer, s’han vist perjudicades per l’acció del govern del PP. El candidat ha reivindicat que les beques tornin a ser un dret de tots els ciutadans i ha proposat que el 30% dels alumnes universitaris i d’FP del Camp i l’Ebre puguin gaudir d’ajuts econòmics. Si governen, els socialistes es comprometen a derogar la Lomce i a consensuar una nova Llei d’Educació amb la resta de partits. Ruiz ha apostat també per revertir “les retallades dels governs de PP i CiU”. Segons el cap de llista, en quatre anys els pressupostos de l’Estat s’han reduït de 6.000 MEUR i, malgrat l’increment d’alumnes, la demarcació de Tarragona ha perdut 300 professors. Els socialistes volen que la inversió en ensenyament representi el 2% del PIB quan acabi la nova legislatura.

Joan Ruiz ha reclamat que l’educació esdevingui “un motor de canvi” i que tota la ciutadania tingui les mateixes oportunitats d’estudiar. En aquest sentit, el cap de llista per Tarragona ha reivindicat l’aposta històrica que han fet els socialistes per un model “d’educació per tothom”. Des del PSC també han defensat que l’educació es vegi com una inversió i no com una despesa, i que en temps de crisi es reforcin les polítiques d’ensenyament. A més, Ruiz s’ha mostrat partidari d’acordar una nova Llei d’Educació amb la resta de partits i ha criticat que la legislació vagi canviant cada cop que hi ha un nou govern. Incertesa sobre BCN WorldDesprés dels dubtes sorgits sobre la continuïtat de l’empresa Melco en el projecte conegut inicialment com BCN World, Joan Ruiz ha opinat que la situació que s’està vivint és conseqüència de “la ineficàcia” de l’executiu català. “No només és incapaç d’aprovar els pressupostos, sinó que es va deixant pel camí projectes com aquest i els posa en perill”, ha etzibat el cap de llista del PSC. Ruiz ha exigit al Govern que treballi per possibilitar l’ampliació del CRT de Vila-seca i Salou perquè “hi ha molta gent aturada que veu com s’esfumen les expectatives de feina que podia tenir”.

 

technorati tags:

Reclamem informació sobre la descontaminació del pantà de Flix a DIRECTE!CAT - 17 de juny

Posted by jruiz on 17 Juny, 2016 23:36

DIVENDRES, 17 DE JUNY DE 2016 14:28 H

El PSC reclama informació sobre la descontaminació del pantà de Flix al Ministeri i n'exigirà responsabilitats

 

Els candidats socialistes per Tarragona al Congrés i al Senat anuncien que la primera iniciativa parlamentària del nou curs serà per reclamar tots els informes sobre les obres
 
ACN Tortosa.-El PSC ha exigit, de manera immediata, que la ministra de Medi Ambient en funcions, Isabel García Tejerina, comparegui públicament per donar explicacions sobre els treballs de descontaminació del pantà de Flix (Ribera d'Ebre) i de les suposades irregularitats que s'hagin pogut cometre. Els candidats del PSC al Congrés i al Senat per Tarragona, Joan Ruiz i Joan Sabaté, s'han mostrat "extremadament preocupats" per la possibilitat que s'hagi abocat àcid clorhídric al riu per variar el Ph de l'aigua i dissoldre el mercuri, i han assegurat que exigiran "responsabilitats polítiques, administratives, i penals, si s'escau". Ruiz ha manifestat, des de Tortosa, que la primera iniciativa parlamentària del nou curs polític serà per reclamar tots els informes sobre les obres d'aquest projecte.

Els socialistes han qualificat "d'alarmant" que la neteja encara no hagi acabat i que s'hagin revelat les intencions que hauria tingut tant l'empresa adjudicatària com l'empresa pública Acuamed de rebaixar el Ph de l'aigua abocant àcid clorhídric al riu. "Tenim informacions no contrastades que això s'hauria arribat a fer", ha manifestat Sabaté. És per això que reclamen que, de manera immediata, la ministra de Medi Ambient doni explicacions públicament. Els candidats del PSC exigeixen que es facin públics tots els informes de l'obra de la neteja de l'embassament, i han anunciat que exigiran responsabilitats de tot tipus. El PSC reclama al govern de l'Estat que acabi l'obra i, malgrat que respecten la petició de paralització dels treballs que fa l'Ajuntament de Flix, asseguren que aquesta aturada ha de ser breu en el temps. "No pot ser que una obra d'aquesta envergadura, de 190 MEUR, es quedi a mitges", ha afegit Sabaté. En aquest sentit, i vinculat a aquest projecte, el PSC demana que també s'acabi el pla de restitució complementari que ha de garantir l'abastament als municipis que reben aigua de l'Ebre i que suposava una inversió de 57 MEUR. D'altra banda, el candidat al Congrés, Joan Ruiz, ha recordat que els socialistes fan propostes als problemes dels ciutadans de la demarcació i ha assegurat que l'únic "canvi real i possible" és optar per la candidatura de Pedro Sánchez.

technorati tags:

Sobre el descarrilament a Mont-roig del Camp-Miami a LA VANGUARDIA - 16 de març

Posted by jruiz on 16 Març, 2016 23:59

El PSC pregunta por el descarrilamiento del Euromed en Mont-roig del Camp      

Tarragona, 16 mar.- El grupo socialista en el Congreso ha registrado hoy con carácter de urgencia preguntas sobre el descarrilamiento de un Euromed en Mont-roig del Camp (Tarragona), que afectó ayer a todo el Corredor del Mediterráneo al ser vía única.

El diputado tarraconense Joan Ruiz ha señalado que quieren que el Gobierno explique las causas del accidente, las medidas que se han tomado o se tomarán y qué condiciones de vigilancia y seguridad tiene el tramo afectado. El Euromed Barcelona-Alicante, con 260 pasajeros a bordo, topó ayer contra una roca de grandes dimensiones que estaba en la vía por un desprendimiento y la cabeza tractora salió de su eje, sin causar daños personales. El accidente sucedió a las 17.26 horas de ayer y la circulación ferroviaria no se restableció hasta las 23.54 horas. El diputado socialista también ha preguntado cuánto dinero se destina al mantenimiento de la vía del tren entre el municipio tarraconense de Ulldecona y la ciudad de Tarragona, desglosado por tramos durante los últimos cinco años.

El grupo socialista también pide al Gobierno que explique cuál será el coste económico del accidente, entre las reparaciones, el transporte alternativo por autobús y las compensaciones a los viajeros. "Creemos que el Gobierno está moralmente obligado a explicarnos" -dice Ruiz- "cuándo está previsto que entre en funcionamiento la nueva conexión ferroviaria que se está construyendo en este tramo y que debe sustituir a la actual". Por su parte, el alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho (PSC), en declaraciones a Efe ha criticado "el mantenimiento de ese tramo" y ha señalado que "muy cerca hay un puente, podríamos lamentar una tragedia". Morancho ha señalado que "España es el país del mundo con más kilómetros de AVE, pero permite un tramo de vía úni     ca en un corredor con mucha actividad, lo que es más propio del siglo XIX". EFE

Preview 

technorati tags:

Sobre el descarrilament a Mont-roig del Camp-Miami a TARRAGONA21 - 16 de març

Posted by jruiz on 16 Març, 2016 23:28

El PSC demana saber les causes del descarrilament del tren a Mont-roig

El diputat socialista Joan Ruiz

El diputat socialista Joan Ruiz

El grup socialista al Congrés dels Diputats ha entrat a registre amb caràcter d’urgència una bateria de preguntes adreçades al Govern en les que es demana tota la informació en relació al descarrilament ahir d’un tren Euromed entre les estacions de Mont-roig del Camp i de l’Hospitalet de l’Infant, ambdues a la demarcació de Tarragona.

Segons ha afirmat el diputat tarragoní, Joan Ruiz, “es tracta d’un tram de via única, pel que finalment s’han vist afectats els combois de rodalies, regionals i tots els trens que circulen pel Corredor del Mediterrani.”

“Volem que el Govern expliqui quines han estat les causes d’aquest descarrilament, quines mesures s’han pres o es prendran per evitar que accidents com aquest es puguin tornar a repetir i quines eren més mesures de vigilància i seguretat existents en el tram on s’ha registrat l’accident.”

Així mateix, el diputat socialista vol saber a quina quantitat econòmica ascendeixen les consignacions pressupostàries adreçades al manteniment del vial ferroviari comprès entre Ulldecona i la ciutat de Tarragona desglossat per trams durant els darrers cinc anys.

En darrer terme, el grup socialista també demana al Govern que expliqui quin serà el cost econòmic de l’accident, tant a nivell de les compensacions als viatgers, com pel que fa la reparació de la unitat tractora del comboi, etc.

“Un dels elements essencials que qualsevol Govern ha de garantir als ciutadans és la seguretat. I no només la seguretat pública sinó també els millors paràmetres de seguretat a les xarxes i eixos de comunicacions i de transport. Creiem que el Govern està moralment obligat a explicar-nos quins han estat els serveis afectats, per quant temps ho estaran, i quan està previst que entri en funcionam     ent la nova connexió ferroviària que s’està construint en aquest tram i que ha de substituir l’actual”, ha emfatitzat Joan Ruiz.

Preview

 

technorati tags:

Sobre el descarrilament a Mont-roig del Camp-Miami a ABC.ES - 16 de març

Posted by jruiz on 16 Març, 2016 23:10

El PSC pregunta por el descarrilamiento del Euromed en Mont-roig del Camp

El grupo socialista en el Congreso ha registrado hoy con carácter de urgencia preguntas sobre el descarrilamiento de un Euromed en Mont-roig del Camp (Tarragona), que afectó ayer a todo el Corredor del Mediterráneo al ser vía única.

El diputado tarraconense Joan Ruiz ha señalado que quieren que el Gobierno explique las causas del accidente, las medidas que se han tomado o se tomarán y qué condiciones de vigilancia y seguridad tiene el tramo afectado. El Euromed Barcelona-Alicante, con 260 pasajeros a bordo, topó ayer contra una roca de grandes dimensiones que estaba en la vía por un desprendimiento y la cabeza tractora salió de su eje, sin causar daños personales. El accidente sucedió a las 17.26 horas de ayer y la circulación ferroviaria no se restableció hasta las 23.54 horas. El diputado socialista también ha preguntado cuánto dinero se destina al mantenimiento de la vía del tren entre el municipio tarraconense de Ulldecona y la ciudad de Tarragona, desglosado por tramos durante los últimos cinco años. El grupo socialista también pide al Gobierno que explique cuál será el coste económico del accidente, entre las reparaciones, el transporte alternativo por autobús y las compensaciones a los viajeros. "Creemos que el Gobierno está moralmente obligado a explicarnos" -dice Ruiz- "cuándo está previsto que entre en funcionamiento la nueva conexión ferroviaria que se está construyendo en este tramo y que debe sustituir a la actual".

Por su parte, el alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho (PSC), en declaraciones a Efe ha criticado "el mantenimiento de ese tramo" y ha señalado que "muy cerca hay un puente, podríamos lamentar una tragedia". Morancho ha señalado que "España es el país del mundo con más kilómetros de AVE, pero permite un tramo de vía única en un corredor con mucha actividad, lo que es más propio del siglo XIX".

 Preview     

technorati tags:

Sobre el descarrilament a Mont-roig del Camp-Miami a MES TARRAGONA-DIGITAL - 16 de març

Posted by jruiz on 16 Març, 2016 22:34


Descarrila un tren a Mont-roig del Camp sense causar ferits en xocar contra una pedra

Olivia Molina

El PSC vol que el Govern espanyol expliqui les causes de l'accident de l'Euromed

També demana saber el cost econòmic de l'accident

Actualitzada 16/03/2016

El grup socialista al Congrés ha registrat  amb caràcter d'urgència preguntes sobre el descarrilament d'un Euromed a Mont-roig del Camp (Baix Camp), que va afectar ahir tot el Corredor del Mediterrani en ser via única. El diputat tarragoní Joan Ruiz ha assenyalat que volen que el Govern expliqui les causes de l'accident, les mesures que s'han pres o es prendran i quines condicions de vigilància i seguretat té el tram afectat. L'Euromed Barcelona-Alacant, amb 260 passatgers a bord, va topar ahir contra una roca de grans dimensions que era a la via per una esllavissada i el cap tractora va sortir del seu eix, sense causar danys personals. L'accident va passar ahir a les 17.26 hores i la circulació ferroviària no es va restablir fins a les 23.54 hores. El diputat socialista també ha preguntat quants diners es destinen al manteniment de la via del tren entre el municipi tarragoní d'Ulldecona i la ciutat de Tarragona, desglossat per trams durant els últims cinc anys. El grup socialista també demana al Govern que expliqui quin serà el cost econòmic de l'accident, entre les reparacions, el transport alternatiu per autobús i les compensacions als viatgers.
  Preview    
 
technorati tags:

Sobre bonificacions a l'AP2 Montblanc-Lleida a EL VALLENC - 15 de març

Posted by jruiz on 15 Març, 2016 22:03

El PSC pregunta al govern de l’Estat sobre la bonificació de camions a l’autopista AP-2 entre Montblanc i Lleida

15 març 2016  El Vallenc.cat

   El PSC pregunta al govern de l’Estat sobre la bonificació de camions a l’autopista AP-2 entre Montblanc i Lleida

 

 

 

El diputat del PSC al Congrés per Tarragona, Joan Ruiz, ha explicat que el grup socialista a les Corts ha demanat al Govern tota la informació referent a la bonificació de camions i vehicles pesats a l’autopista AP-2 entre Montblanc i Lleida.

Joan Ruiz ha recordat que “el juliol de 2014 el consell de ministres va acordar bonificar el trànsit de vehicles pesats al tram de l’AP-2 entre Montblanc i Lleida. Volem que el Govern ens digui quin ha estat el nombre de vehicles d’aquestes característiques que ha utilitzat aquest tram de l’autopista entre el 2014 i el 2015, desglossat per mesos, per saber si la mesura ha estat efectiva.”

El diputat socialista ha remarcat que estem davant d’un tema “essencial” per a les comarques tant del Camp de Tarragona com de la demarcació de Lleida ja que aquest tram és una de les opcions per donar una alternativa immediata a la construcció de l’A-27 entre Montblanc i la capital del Segrià.

“Construir l’A-27 fins a Montblanc és una molt bona notícia però com a punt de partida, no com a punt d’arribada. El que ens cal és connectar el nucli del Camp de Tarragona i de la Costa Daurada amb l’interior del país amb la mirada posada fins al litoral del Cantàbric. Per tant, cal donar continuïtat a una bona xarxa de comunicacions cap a les terres de Ponent i l’eix Aragó-Navarra-Cantàbric.”

Joan Ruiz ha recordat també que tradicionalment la carretera N-240 entre Tarragona i Lleida ha estat una via que ha comptabilitzat tant un volum de trànsit molt elevat (sobretot en període de vacances) com un alt índex de sinistralitat amb conseqüències mortals. “Cal garantir, doncs, unes connexions amb major capacitat d’absorció de volums de trànsit i, sobretot, més segures.”

 Preview    

 

 

technorati tags:

Sobre bonificacions a l'AP2 Montblanc-Lleida a PORTAL NOU DE VALLS - 14 de març

Posted by jruiz on 14 Març, 2016 23:59

El PSC demana a l'Estat pel resultat de la bonificació a l'AP-2 entre Montblanc i Lleida

technorati tags:

Sobre bonificacions a l'AP2 Montblanc-Lleida a TARRAGONA21 - 14 de març

Posted by jruiz on 14 Març, 2016 23:56

El PSC pregunta al congrés per la bonificació de l’autopista AP2 entre Montblanc i Lleida

Joan Ruiz a la seu del PSC

Joan Ruiz a la seu del PSC

El diputat del PSC al Congrés per Tarragona, Joan Ruiz, ha explicat aquest dilluns que el grup socialista a les Corts ha demanat al Govern tota la informació referent a la bonificació de camions i vehicles pesats a l’autopista AP-2 entre Montblanc i Lleida.

Joan Ruiz ha recordat que “el juliol de 2014 el consell de ministres va acordar bonificar el trànsit de vehicles pesats al tram de l’AP-2 entre Montblanc i Lleida. Volem que el Govern ens digui quin ha estat el nombre de vehicles d’aquestes característiques que ha utilitzat aquest tram de l’autopista entre el 2014 i el 2015, desglossat per mesos, per saber si la mesura ha estat efectiva.”

El diputat socialista ha remarcat que estem davant d’un tema “essencial” per a les comarques tant del Camp de Tarragona com de la demarcació de Lleida ja que aquest tram és una de les opcions per donar una alternativa immediata a la construcció de l’A-27 entre Montblanc i la capital del Segrià.

“Construir l’A-27 fins a Montblanc és una molt bona notícia però com a punt de partida, no com a punt d’arribada. El que ens cal és connectar el nucli del Camp de Tarragona i de la Costa Daurada amb l’interior del país amb la mirada posada fins al litoral del Cantàbric. Per tant, cal donar continuïtat a una bona xarxa de comunicacions cap a les terres de Ponent i l’eix Aragó-Navarra-Cantàbric.”

Joan Ruiz ha recordat també que tradicionalment la carretera N-240 entre Tarragona i Lleida ha estat una via que ha comptabilitzat tant un volum de trànsit molt elevat (sobretot en període de vacances) com un alt índex de sinistralitat amb conseqüències mortals. “Cal garantir, doncs, unes connexions amb major capacitat d’absorció de volums de trànsit i, sobretot, més segures.”

“Els socialistes hem advertit en vàries ocasions que la retallada de consignacions pressupostàries com a conseqüència de la crisi ha dilatat la construcció de la continuació de la futura autovia entre Montblanc i Lleida, de 58 quilometres de recorregut. Per tant, cal procedir, amb dades reals a la ma, a impulsar l’alliberament del peatge de l’autopista entre Montblanc i Lleida perquè els avantatges objectius són evidents per a tothom.” “No podem ajornar una decisió que el territori necessita com l’aire que respira. Acabar les connexions del litoral tarragoní a través d’una xarxa de vies d’altes prestacions a Montblanc és quedar-se a la meitat del camí. Podem, des del sentit de la realitat, endegar aquesta connexió fins a terres lleidatanes, sense comprometre grans recursos pressupostaris ni impulsar obres, tan sols aplicant la lògica i el sentit comú. El Govern pot estar en funcions però les necessitats de Tarragona no”, ha destacat el diputat socialista.

Preview    

technorati tags:

Sobre l'estació de Vandellòs i Hospitalet de l'Infant a TARRAGONA21 - 3 de març

Posted by jruiz on 03 Març, 2016 09:21

El PSC pregunta al Ministeri de Foment sobre la nova estació de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant     Redactat per  | 03/03/2016

El diputat socialista al Congrés per Tarragona, Joan Ruiz, ha preguntat avui al Govern sobre la nova estació que Foment ha de construir al municipi de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, a la província de Tarragona. En concret el diputat socialista vol saber amb quin calendari treballa Foment per a tenir-la operativa i quin és el cost total de les obres, desglossat per conceptes.  “Els socialistes recollim així una reivindicació permanent dels veïns d’aquest municipi, una reivindicació liderada amb convicció per l’alcalde, Alfons García. Cal tenir present que l’actual instal·lació està molt degradada i amb un estat molt deplorable. Els veïns diuen, amb raó, que no el municipi no pot oferir aquesta mala imatge als viatgers que circulen pels trens de la via. No entenem com és que ADIF no ha fet pràcticament res per millorar el manteniment d’aquesta estació.”

Joan Ruiz ha recordat que construir una nova estació en el nou traçat ferroviari de la línia Vandellòs-Vila-seca va ser un dels compromisos assumits el seu dia pel ministeri de Foment. “Primer se’ns va dir que ja estaria operativa el 2015 però van passant els mesos sense resultats i, el pitjor, no s’informa de res ni a l’Ajuntament ni als grups polítics al Congrés. Per això hem dut a terme aquesta iniciativa parlamentària que obliga al Govern ha donar una resposta oficial per escrit. Estarem molt atents als continguts d’aquesta resposta perquè de moment la incertesa és total.”  Així mateix, el grup socialista també ha presentat dues preguntes més al Govern en les què es demana a l’executiu que especifiqui quin és el calendari previst per desmantellar la via ferroviària que quedarà sense ús entre Vandellòs i Vila-seca i quina és la intenció del ministeri en relació amb els terrenys de l’antic traçat. “Els socialistes volem que Foment arribi a un acord amb els Ajuntaments afectats i amb la Generalitat però, un cop més, ens hem trobat de moment amb el silenci per tota resposta”, ha emfatitzat el diputat tarragoní.

technorati tags:
1 2 3 ... 209 210 211  Següent»

El bloc del Joan Ruiz

jruiz

Recentment

Arxius

Subscripció