Molts propietaris de petites empreses són molt bons en el que fan, des de HVAC i reparacions automotrices fins a disseny gràfic, y serveis de comptabilitat.
Van perfeccionar aquestes habilitats mentre treballaven per a uns altres, i en algun moment van decidir “puc fer-ho pel meu compte, guanyar més diners i tenir més temps”. I sí, poden fer-ho. Però es necessita més que coneixements tècnics per construir i mantenir un negoci reeixit, tal i com saben a gestoriaraipe.com
Com a propietari d’un negoci, ha d’usar molts barrets. Si realment desitja construir un negoci millor, un que funcioni per a vostè, aquí hi ha algunes habilitats que necessita desenvolupar.
Domini del temps
No és de sorprendre que la major queixa dels amos de negocis sigui la falta de temps. Si bé l’organització certament pot ajudar, la millor forma de recuperar el temps prové de les millores a la planificació.
La planificació i la fixació d’objectius ho ajuden a prioritzar i mantenir el rumb, una clau per a l’administració del temps. Sense ella, tot sembla important i s’aconsegueix poc. La planificació comença amb una visió clara per al seu negoci. Després, incorpori els seus objectius: què vol aconseguir?
Després, identifiqui el que necessita fer per aconseguir aquests objectius. Ja sigui que els cridis estratègies, tàctiques o tasques, aquestes són les accions que has de prendre per aconseguir els teus objectius. Finalment, programi temps per treballar en les tasques que va identificar.
Recordi, la planificació és un cicle i un procés continu. Controli els seus resultats i faci els ajustos necessaris. Faci que la planificació i la fixació de metes siguin una prioritat. Sigui el visionari i l’estrateg que la seva empresa necessita.
Domini de persones
No pots fer-ho tot tu mateix. Ja sigui que contracti empleats, treballi per subcontractació o externalitzi projectes i tasques rutinàries, la seva petita empresa necessita que uns altres creixin i prosperin. La majoria dels propietaris reconeixen la importància d’aconseguir gent de qualitat que els recolzi a ells i als seus negocis. Però amb massa freqüència, ignoren la necessitat de desenvolupar-los i gestionar-los, especialment quan se subcontracta o subcontracta el treball. Les expectatives clares, les metes compartides, els comentaris continus i la comunicació oberta condueixen a equips d’alt rendiment, i una disposició a delegar a uns altres! Sigui el gerent i líder que la seva companyia necessita.
Domini Financer
No és necessari ser un gurú dels nombres per tenir èxit. Ja sigui que els estimis o els odiïs, els nombres són els teus amics, i una gran eina per prendre decisions comercials encertades i prioritzar on col·loques els teus recursos. Si ben el seu comptador i forquilla de llibres poden ajudar amb la planificació i el manteniment diari dels registres, VOSTÈ és amo del seu acompliment financer.
Prengui’s el temps per aprendre i comprendre els impulsors financers clau que afecten la rendibilitat, el flux d’efectiu i els seus ingressos personals. Si ben els factors clau poden variar segons el negoci, alguns dels més comuns inclouen vendes, marges, guanys, comptes per cobrar / per pagar, mà d’obra, administració d’inventari i eficiència operativa.
Miri els seus informes financers mensualment. No tinguis por de fer preguntes. Un bon comptador explicarà amb gust: així és com aprenem. Si alguna cosa no es veu o no se sent bé, probablement no ho sigui. No ignori les banderes vermelles. Faci preguntes o demani ajuda. Treballi amb el seu comptador i sigui el director financer que la seva companyia necessita.
Domini d’ingressos
Quan treballava per a una altra persona, mantenir les vendes fluint era sovint el treball d’una altra persona. Però com a propietari, obtenir clients i repetir negocis ara depèn de vostè. Independentment de si ho fa vostè mateix o fa que uns altres ho facin per vostè, generar vendes és l’ànima del seu negoci. Tingui mètodes establerts per generar constantment noves vendes (no sol clients potencials) i obtingui clients actuals per gastar més i comprar una vegada i una altra. Hi ha moltes maneres de créixer i mantenir els ingressos. No necessites centenars, però necessites tres coses:
Primer, alguns mètodes provats per generar nous clients potencials. En segon lloc, un sistema de vendes confiable per convertir aquests clients potencials a clients que paguen. Finalment, un mètode confiable per mantenir-se connectat amb els clients actuals per generar negocis repetits. La clau de l’èxit en màrqueting i vendes és la consistència. Eviti detenir-se i començar o quan el temps ho permeti. Sigui el director de màrqueting i vendes que la seva companyia necessita.
Domini de sistemes
Un negoci és una combinació de persones i sistemes que evolucionen amb el temps a mesura que creix el negoci. Quan està fent tot el treball, la qualitat i el servei són probablement d’acord amb els seus estàndards, fins i tot si són ineficients. Però a mesura que porti a uns altres per estalviar temps i diners, aquests mateixos estàndards poden disminuir, tret que hagi escrit sistemes i procediments per guiar-los.