2024 SLONENIJA

Quatre amics, ens coneixem des de fa temps. En algun lloc hem compartit habitació tots quatre.

L’estructura del viatge era: llevar-nos aviat (6:30) córrer una estona i esmorzar. Els dinars els hem pres, En una nevera hi portàvem vuit bosses d’embotit embassat al buit, oli (en esprai), sal i tomacons en cartrons d’ous. Calia trobar un lloc on venguessin pa i beguda. En vint minuts dinàvem. Ens ha semblat un encert.DINANT …

Havíem de marxar el dia 9, la Canonja Valance però uns dies abans decidim marxar el 8, algú tenia obligacions el 8 i han desaparegut.

DISSABTE, 8 DE JUNY.

Sortim a les 5, AP-7 fins Girona. Hotel Iibis Budged, dues habitacions dobles, 170,64€. Sopem a El Tomàquet, excel·lent!

EL TOMÀQUET (GIRONA)

DIUMENGE, 9 DE JUNY.

Sortim de Girona direcció Valence.Anem per autopista fins Montpelier i després per nacional fins Valence. Hotel Quick Palace Valence (81,40€ per 2 habitacions dobles) amb aquest nom semblava qui sap què i … El senyor de la recepció no en té ganes, els llits estan junts i no es poden separar, no hi ha res obert per sopar, és diumenge al vespre i tot és tancat, fins i tot plou …

BRIANÇON

DILLUNS, 10 DE JUNY.

Tirem direcció Grenoble i ens desviem cap al sud, bonica carretera que passa prop de Deux Alps i arriba a Briançon. Cap a Torí i Milà. A Bèrgam ens desviem (a partir d’ara, sempre sense autopistes ni autovies) direcció Lago d’Iseu, plou molt… Arribem a Lovere. Ens estem a Ostello del Porto, un alberg (110,32€ per una habitació quàdruple) Bastant bé. Plou. Sopem a Flour, pasta, molt bé.

LOVERE (RESTAURANT FLOUR)

DIMARTS, 11 DE JUNY.

Anem cap al Lago di Garda, el voregem de sud a nird per ponent, el trànsit és lent, molts cotxes… Per Robereto ens dirigim cap al Coll de Sant Boldo, petit però bonic i interessant. Baixem a Tóvena, dormim a Casa Nona Teresa (casa particular) 135€ per tota la casa. No trobem res per sopar (la primera vegada que vaig venir vaig sopar al mateix Tovena, a Locanda Al Bakaro i va ser excel·lent! les altres dues vegades que he volgut venir, tancat, els dimarts tanca ), ens recomanen a Vittorio Veneto ( a uns 10 km) Pizzeria AL 128, molt bé.

LAGO DI GARDA

COLL DE SANT BOLDO

DIMECRES, 12 DE JUNY.

Avui entrarem a Eslovenia. Per la ruta passem per la vall del riu Impressis, Llac Predil, Vall de soca i Coll de Vrsic. Tot molt maco però … plou. El Coll de Vrsic é molt maco!. Arribem a Bled i com que plou ens ho saltem i anem a l’hotel a Lesce a 5 km. L’hotel es diu Leski Dvor, està força bé. Habitació quàdruple per 166€. Sopem al mateix hotel. El poble no té res d’especial.

HOTEL LESKI DVOR (LESCE)

CEVAPI

DIJOUS, 13 DE JUNY.

Ens llevem i anem a veure Bled. Un preciós llac amb una illa amb una església al mig, un lloc idíl·lic. És aviat, no hi ha ningú. Altres vegades que hi havia anat s’hi veia molt de turisme, avui ningú. De Bled ens n’anem cap a Maribor, a l’est del país. La carretera ha estat una meravella, un bonic coll que ens ha fet entrar a Àustria i sortir tot seguit.  Maribor, ciutat preciosa, ens estem a l’hotel Roomers (138,52€ per dues habitacions dobles. Des del carrer es veu decadent però per dins és molt modern i bonic, Estem en terra de vins, anem a fer un tast. Doncs força bons! Sopem a Stari Grill, un senyor d’una certa edat que no parla anglès però s’esforça a donar-te sopar, té una fama  que no reconec…

EL CEP MÉS ANTIC DEL MON

STARI GRILL

DIVENDRES, 14 DE JUNY.

Cap a Ljubljana. Pel camí visitem dues ciutats medievals, Ptuj i Novo Mesto, val la pena, i tant! La ruta que hem fet des de Ptuj fins a Novo Mesto és la més bonica i divertida del viatge, estreta, sense trànsit, per poblets, paisatge, un encant. Dormim a l’hotel Emonec, ens hi estarem 2 nits, és molt cèntric (293,24€ una doble per dues nits). En el web de Booking diu que té aparcament, no és cert. Està en una zona de circulació prohibida. Ens queixem i ens recomanen un aparcament a 300 metres, hi anem i ens demanen 144€ per moto els dos dies. La persona que ens anet ja se n’adona que és una animalada i ens recomana que anem a un altre lloc. Tornem a l’hotel, ens tornem a queixar i ens fan anar a un aparcament a 1 km pe`ro ens casta 12€ per moto (Uf!) Sopem al Sarajevo’84, Excel·lent! Molt bo, molta quantitat, bon servei bé de preu 36€ els quatre. L’endemà visitem el castell i passegem per la ciutat, hi fan la Fira del vi, Genial!

PERDUTS …

DIUMENGE, 16 DE JUNY.

Ja tornem. Passem a visitar la cova de Postojna, Impressionant! Un cop a dins et porten uns 3 km en tren, fas la visita i després et tornen a l’entrada, molta gent. L’aparcament és pagant, les ootos paguen igual que els cotxes. Anem cap a Padova per autopista, fa molta calor. Ens estem a l’hotel Giotto, correcte. 188€ dues dobles. Sopem a Prosciuteria a la Piazza dei Signori, taules d’embotit i vi escumós (frizante), molt ben atesos per Inés.

COVES PODTOJNA

LA PROSCIUTERIA, PADOVA

DILLUNS, 17 DE JUNY.

Cap a Genova. Tot autopista, molt aburrit. A Genova ens allotgem a l’hotel Bologna, 253€ per dues dobles. Molt bona gent, s’esforcen en ajudar, tenen aparcament, és cèntric i molt tranquil. Sopem a Strakkino, bones pizzes.PIAZZA FERRARI, GENOVA

PIAZZA FERRARI, GENOVA

DIMARTS, 18 DE JUNY.

Cap al port per agafar el vaixell. Hi arribem sobre les 9, l’aparcament està ple, mentre dos anem a fer el check-in, ja ens diuen que podem embarcar. Embarquem abans que els cotxes. Tenim sort, fa molta calor.

DIMECRES, 19 DE JUNY.

Arribem a Barcelona abans de l’hora prevista, de seguida ens deixen desembarcar i cap a casa.

Per veure les rutes  a GoogleMaps, clica sobre el tram