Txus Garcia


SPLEEN, GOUFFRE SANS FIN O EL FÀSTIC DE VIURE... (espoirs futiles 1)

POÈTIQUES — Publicat per katalitz @ 19:59

ESPERO CARTAS

Espero cartas que nunca llegan...

Espero milagros todas las mañanas.

Pequeños y definitivos mensajes que cambiarán el rumbo de mi vida.

Todas las mañanas voy al correo en busca de cartas que nunca llegan.

Y todas las mañanas regreso a la Eterna Espera de cartas que nunca llegan, ni nunca seguramente llegarán...

Mas sin embargo sigo esperando cartas, por que si no las esperara, ¿demonios, qué haría?

Jorge Carrol

TIME TRACK

24 horas son insuficientes... el tiempo que comienza ahora en este preciso minuto se me acaba de escapar.

Quiero vivir los nuevos minutos con la mirada de los cosmonautas.

Quiero escribir mi amor en la Muralla China cuando menos.

Quiero subir al metro en Time Square y bajarme en Lavalle.

Necesito más tiempo para vivir el sur del norte, para dormir en Panamá y despertarme en Madrid.

Quiero vivir después de todo, lo mío.

Quiero querer poder besarte en la Calle del Capitán Haya esquina Entre Ríos.

Necesito poder querer gritar silenciosamente las banderas que a cada minuto se encienden como servei d' informació agrària.

Quiero, quiero suicidarme de futuro.

Jorge Carrol


RÉZAME...

POÈTIQUES — Publicat per katalitz @ 19:56

Rézame embrújame céntrame tómame levántame madrúgame canélame entrebáilame tenme entiémpame entrepiérname envuélveme pubísame aprisióname elígeme tempráname encandílame claréame llévame llámame cállame diferénciame recórreme distíngueme enyémame enjuévame ábreme recíbeme átame desátame persígueme arrópame suspírame ladérame agítame nicotíname acósame dientéame resucítame circúlame madérame esperánzame acúname vientréame siénteme encímame enséñame ensiéname líbrame galópame azúlame hembréame hermáname mañáname espíname acéchame hamácame amárrame amásame ensélvame enrédame abrílame lámeme alméame enciéndeme saetéame estoquéame insómniame enllúviame alégrame emborráscame ventáname enhójame deshójame enrámame ármame desálmame amórame achíname

enchínchame enlúname endiósame resábiame aguitárrame astíllame ampárame enrúmbame embálame enrámame recórreme empálmame enmúgrame encuéntrame enlúchame encúbreme estréllame asómbrame desgárrame enguérrame siénteme arrodíllame sujétame corcélame cabálgame revélame aquiétame afírmame enceguéceme marinéame rásgame arrincóname enzaguáname aléjame azuléjame azafráname luciernágame castáñame coróname corazóname espárceme arbólame puéblame algazárame avelláname alborózame conténtame camíname gózame estrújame ultrájame bullaranguéame desgárrame golpéame lácerame quémame arómame guerréame fréname desenfréname acentúame extenúame persígname apresúrame jardinéame solápame endiósame endiáblame cascájame despiértame encántame hechízame solicítame necesítame neblíname échame deséchame entiérrame destiérrame

desentiérrame

Pablo Mora


HOMENATGE A MM MARÇAL

FLAIXOS — Publicat per katalitz @ 16:11

per l’amarga mort de maria mercè marçal

per la molt amarga mort de maria mercè marçal

per maria mercè marçal

quina ràbia quina impotència quina tristor

tanta lluita vessant-se en tendres epitafis

no puc entendre res

i em sento desabraçada

et recordo el conjur per si ens tornessis

sal aigua ventre mirall barca lluna sexe

amazona mare germana amant mestra

digues

ara a qui m’he d’escoltar

qui m’explicarà el pa i la sal

on el referent on la literatura

on el secret on la passió segons

on s'esbalça la barca i s’estalona el foc

desamor paraula

aquestes coses

més endavant moltes dones com jo et pensaran

diran jo t’hauria estimat renée

també corbs femenins i ocellots de mala ploma

faran elegies anàlisis deconstruccions crítiques

et canviaran l’essència per la fal·làcia

et recordo el conjur per si ens tornessis

sal aigua ventre mirall barca lluna sexe

i aquesta bruixa sagitària et prendrà el poema

sovint m’hauré de veure enamorada perduda

aleshores borratxa de desig li diré a una dona

que perquè l’estimo estimo les seves cicatrius

perquè sí perquè el cos m’ho demana

desampar poètic

llegeixo

estem soles

la divisa [i jo]


OVIDIANES: Perquè vull - EM PREOCUPA EL MEU CUL

POÈTIQUES — Publicat per katalitz @ 21:33

Perquè vull

Plovia aquell dia. Perquè vull. Perquè tinc ganes que plogués.
Sortia ella de casa. Perquè vull. Perquè tinc ganes que sortís.
Tenia jo un paraigües. Perquè vull. Perquè tinc ganes de tenir.
Li vaig dir de tapar-la. Perquè vull. Perquè tinc ganes d'ajudar.
Va dir-me encantada! Perquè vull. Perquè tinc ganes d'encantar.
Va arrapar-se a mi. Perquè vull. Perquè tinc ganes d'estimar.
Va viure un món preciós. Perquè vull. Perquè tinc ganes de viure.
Després vàrem parlar. Perquè vull. Perquè tinc ganes de parlar.

Vam volar pel món. Perquè vull. Perquè tinc ganes de volar.
Vam sentir un món nou. Perquè vull. Perquè no m'agrada aquest.
Vam veure que és millor. Perquè vull. Perquè jo sé que és millor.
Vam menjar el més bo. Perquè vull. Perquè sé que es pot menjar.
Vam viure amb gent preciosa. Perquè vull. Perquè estic tip de la contrària.
Tot era meravella. Perquè vull. Perquè estic fart de fàstics.
Tot era de tothom. Perquè vull. Perquè tot és de tots.

I acabe la cançó. Perquè vull. Tot comença en un mateix.

Ovidi Montllor

Culminació

Em preocupa el meu cul, senyores i senyors..
I us en demane excuses. Però m'és molt penós.
Em preocupa el meu cul. D'un temps ençà és negat.
Se m'ha tornat gandul. Se'n diu alliberat.
Certa roba li cou. Se'm riu dels calçotets.
Demana un vàter nou. Ha dit adéu als pets.
Ell em fa anar d'esquena, i em fa ajupir el cap.
I arreu em fa l'esmena que jo sóc un cagat.

Certs papers no els admet, i més, si són de lletres.
I somnia en secret honors i grans festetes.
Em preocupa el meu cul. em vol traure la feina.
La meua vida escull. Em trau de la mà l'eina.
En els moments precisos, concrets, que no puc dir,
em fa cantar concisos passatges, sens respir,
de cançons i poemes que més val no esmentar,
mentre va filant trenes que després van a mar.
Es plau en reunions en les que parlen culs,
que imposen condicions tibats i plens d'orgull.
Em tuteja i se'm riu quan em parla del cap.

I al meu cervell li diu: De defecar, en saps!
I encara us diré més: M'he de seure d'estómac,
dormir a l'inrevés i aprendre el seu idioma.
I és que el meu cul, a còpia, de matar la CULTURA,
s'ha cregut ser la pròpia, i sense cap mesura
diu que ell és la cultura. I com que la tragèdia
demostra que CULTURA amb prou feines és CUL:

em preocupa el meu cul.

Ovidi Montllor


DE VI, DE POESIA O DE VIRTUT...

POÈTIQUES — Publicat per katalitz @ 22:32

- XXXIII -

Embriagaos

Hay que estar siempre borracho. Todo consiste en eso: es la única cuestión. Para no sentir la carga horrible del Tiempo, que os rompe los hombros y os inclina hacia el suelo, tenéis que embriagaros sin tregua.

Pero ¿de qué? De vino, de poesía o de virtud, de lo que queráis. Pero embriagaos.

Y si alguna vez, en las gradas de un palacio, sobre la hierba verde de un foso, en la tristona soledad de vuestro cuarto, os despertáis, diminuida ya o disipada la embriaguez, preguntad al viento, a la ola, a la estrella, al ave, al reloj, a todo lo que huye, a todo lo que gime, a todo lo que rueda, a todo lo que canta, a todo lo que habla, preguntadle la hora que es; y el viento, la ola, la estrella, el ave, el reloj, os contestarán: «¡Es hora de emborracharse! Para no ser esclavos y mártires del Tiempo, embriagaos, embriagaos sin cesar. De vino, de poesía o de virtud; de lo que queráis.»

CH. Baudelaire


LOCO AFÁN: Hablo por mi diferencia

POÈTIQUES — Publicat per katalitz @ 22:54

“ No soy Passolini pidiendo explicaciones

No soy Ginsberg expulsado de Cuba

No soy un marica disfrazado de poeta

No necesito disfraz

Aquí está mi cara

Hablo por mi diferencia…”

¡Habla como hombre!, ¡cola!, ¡yegua!, ¡mariposón!, ¡hueco!, ¡loca!, ¡fleto!, ¡raro!, ¡Tereso!, ¡abierto!, ¡nuco!, ¡maricón! ... ¿Hombre?, ¿mujer?, ¿persona?... ¿Qué soy?, ¿quién soy? No sé. Nadie lo aclara. Sólo soy.

Así despierto, así trabajo y así sueño. Duermo cuando todos viven y vivo cuando todos duermen. Es mi vida. Pero para vivirla debo transformarme. Mi cuerpo no refleja lo que soy. Así que hay que cambiarlo. Afeitarse, las panties, la peluca, el rouge, el rubor, todo. Sólo así puedo ser quien quiero. Quien debí ser. Pero Dios -si hay- se equivocó. Me hizo cola (gay), y cola debo vivir. Sobrevivir.

Todas las noches me levanto. Ese mi día. Sin pensar en lo que me va a ocurrir, sin pensar en cuánto voy a ganar; pues todos los días se han vuelto una rutina. Ya me aburrí de preguntarme ¿hasta cuándo voy a durar? Pienso en mis amigas, en las locas, en las que ya partieron, aquellas que las envolvió la sombra: la Pilola Alessandri, la Palma, la Chumilou, la Regine. Todas se fueron y yo me sigo preguntando ¿Cuándo me llevará a mí?

Pedro Lemebel, Loco Afán

____________________________________________________

PROYECTO SALVAR UN ÁNGEL: http://www.shangaylily.com/salvarunangel.htm

salvarunangel1 (4k image)


T'estimo, amor meu! (Be my Valentine, sugar!)

FLAIXOS — Publicat per katalitz @ 00:30

Te amaré hasta mi muerte.

Voy a tratar de no morir demasiado pronto.

Eso es todo, todo lo que tengo que hacer...

Marguerite Duras


UNA TOMBA PLENA DE GENT!

FLAIXOS — Publicat per katalitz @ 22:44

ANTI-POESIA I ANTI-POETES!!!

POÈTIQUES — Publicat per katalitz @ 19:31

TEST

Qué es un antipoeta:

Un comerciante en urnas y ataúdes?

Un sacerdote que no cree en nada?

Un general que duda de sí mismo?

Un vagabundo que se ríe de todo

Hasta de la vejez y de la muerte?

Un interlocutor de mal carácter?

Un bailarín al borde del abismo?

Un narciso que ama a todo el mundo?

Un bromista sangriento

Deliberadamente miserable?

Un poeta que duerme en una silla?

Un alquimista de los tiempos modernos?

Un revolucionario de bolsillo?

Un pequeño burgués?

Un charlatán?

.................... un dios?

................................. un inocente?

Un aldeano de Santiago de Chile?

Subraye la frase que considere correcta.

Qué es la antipoesía:

Un temporal en una taza de té?

Una mancha de nieve en una roca?

Un azafate lleno de excrementos humanos

Como lo cree el padre Salvatierra?

Un espejo que dice la verdad?

Un bofetón al rostro

Del Presidente de la Sociedad de Escritores?

(Dios lo tenga en su santo reino)

Una advertencia a los poetas jóvenes?

Un ataúd a chorro?

Un ataúd a fuerza centrífuga?

Un ataúd a gas de parafina?

Una capilla ardiente sin difunto?

Marque con una cruz

La definición que considere correcta

Nicanor Parra


NO QUISIERA QUE LLOVIERA

POÈTIQUES — Publicat per katalitz @ 16:41

No quisiera que lloviera
te lo juro
que lloviera en esta ciudad
sin ti
y escuchar los ruidos del agua
al bajar
y pensar que allí donde estás viviendo
sin mí
llueve sobre la misma ciudad
Quizá tengas el cabello mojado
el teléfono a mano
que no usas
para llamarme
para decirme
esta noche te amo
me inundan los recuerdos de ti
discúlpame,
la literatura me mató
pero te le parecías tanto.

"Diáspora" 1976 ORACIÓN - Cristina Peri Rossi

(IMAGO)


EL LAMENTO DEL VAMPIRO

POÈTIQUES — Publicat per katalitz @ 20:06

Vosotros, todos vosotros, toda
esa carne que en la calle
se apila, sois
para mí alimento
,
todos esos ojos
cubiertos de legañas, como de quien no acaba
jamás de despertar, como
mirando sin ver
o bien sólo por sed
de la absurda sanción de otra mirada,
todos vosotros
sois para mí alimento, y el espanto
profundo de tener como espejo
único esos ojos de vidrio
, esa niebla
en que se cruzan los muertos, ese
es el precio que pago por mis alimentos.

Leopoldo Maria Panero: "Last night together" 1980


En Miquel, el meu colom...

General — Publicat per katalitz @ 17:18

Molta gent els tracta com si fossin una plaga, rates o quelcom pitjor. Són un perill pel patrimoni, una molèstia pels veïns i una nosa per la manca d’higiene que els caracteritza. Els posem trampes, filferros, electre, verí. Deixem que els nostres fills blancs, endiumenjats, obesos i mal educats els assetgin.

Per a mi, com la resta d'animals, sempre han estat un motiu d’alegria, de natura entrevista entre la sordidesa urbana. Éssers nobles que cal respectar i tenir en compte. Recordo una foto recurrent del meu àlbum: els primers viatges a Barcelona amb els meus pares, i jo a la Plaça Catalunya, plena de coloms per tot arreu. Visita obligada. De tant en tant, encara hi torno...

Sí que es caguen per tot arreu, però em sembla que les persones també anem cagant-nos en la natura i en els nostres semblants constantment. Sí que són molts, però és que resulta que som nosaltres els que els hem deixat sense hàbitat. Diuen que els orígens d’aquest colom urbà està a l’exposició universal de Barcelona de 1929, on se’n van alliberar a centenars per tal de fer més atractiva la ciutat. Són fills del modernisme, els coloms? o un caprici burgés que ara ningú recorda?

I què me’n dieu de les referències simbòliques? el colom de la pau (el mateix que va informar Noè que el càstig diví s’havia acabat), la Colometa de la Plaça del Diamant, fer volar coloms, els coloms missatgers, una parella de coloms acaronant-se...

Jo en tinc un, de colom. Es diu Miquel perquè en fa tota la cara. Me’l vaig trobar dilluns, a la platja del miracle, atrapat en un canaló d’aigua, exhaust i amb una pota i una ala malferides. Poc a poquet, l’he anat recuperant i segurament aviat el podré deixar lliure. Ara quan em veu, em puja a sobre i menja de la meva mà. En Miquel és un colom roquer, un colom urbanita, i li agrada molt prendre el sol de la tarda mentre s'estarrufa les plomes.

Ahir la meva companya em va dir que per al colomí, jo havia estat el seu àngel de la guarda. Em sembla - vaig espetegar sense pensar-m'hi gaire - que és ell, el meu àngel de la guarda-. Potser per això l’he anomenat Miquel inconscientment?


Sexe!!! - O Gènesi...

FLAIXOS — Publicat per katalitz @ 12:13

Sèrie Documental. El Gènesi

La tradició catòlica ens ha fet creure, de sempre, un Gènesi manipulat i dogmàtic. Adam i Eva saltironant nuets a un anunci de Fa i passant-se els dies en èxtasi. Fins que un dia, la remaleïda varona va i s'escolta la serpota, li fot mossegada a la poma i perverteix al seu bon home. El Senyor va i s'enfada i els expulsa del Jardí de l'Edèn embolicats amb abrics de pell. Ens han enganyat. Recuperem la veritat des dels apòcrifs de la tradició rabínica:

Iavè, després de fer el planeta i tot allò que l'omple, havia creat un androgin hermafrodita a imatge i semblança seva. Però aquest personatge, portat per l'avorriment que representava fer-s'ho tot sol, va anar a queixar-se al seu Creador. I Déu, que en aquell moment estava escrivint les seves memòries i no estava per ningú, va llançar un llamp que va separar en dues meitats la seva criatura. I d'aquell socarrim en va sortir Adam. I Lílith, la primera dona. Quan l'home va veure aquella morenassa d'ulls verds se li van despertar les carns, però Lílith, que tenia ganes de veure món, se'n va desempallegar i el va deixar sol. Adam, que es va tornar a enfadar amb Iavè, el va amenaçar de matar a pedrades a tots els animals del Paradís si no li donava una companya decent. Aleshores, el Gran Reciclador, va prendre-li una costella i va formar Eva. Adam, que encara estava sota els efectes de l'anestèsia, es va prometre que aquella dona no se li escaparia perquè realment era "os dels seus ossos i carn de la seva carn". Tota seva.

Al començament, la feliç parella es passava els dies fent-se collarets de flors i coneixent-se, però un dia, Adam va retrobar Lílith. S'havia tallat els cabells però estava més guapa que mai. Així va ser que l'home va deixar de banda Eva per seduir Lílith. Ella li va fer promeses d'amor a canvi de que ell millorés l'aspecte, perquè Adam desconeixia l'activitat i arrossegava una panxa considerable. I fotia un catipén a bèstia de l'Edèn que tombava d'esquena. Mentre l'home es preparava per conèixer aquella dona, Lílith va prometre-li que entretindria Eva per que no sospités que ells dos tenien relacions. Quan la dona va veure Lílith, de seguida va caure-li bé. En poc temps es van fer amigues i no paraven de riure. Adam, que estava tot el dia fent senderisme per aprimar-se, se les començava a mirar amb certa desconfiança. " Per un cantó, -pensava ell-, Eva no sospita res i tampoc se sent abandonada, però, per l'altre, Lílith encara ni m'ha mirat a la cara i, sempre que pot, m'evita". I quan anava a veure què feien, elles callaven fins que marxava. Les dues dones havien descobert que estaven més a gust soles, i aquell pobre desgraciat cada vegada se sentia més desplaçat. Fins i tot anava a explicar-li a Déu, que encara estava embolicat amb l'autobiografia i no li feia gaire cas, "ja els hi passarà, home, és normal", deia.

Però la còlera d'Adam va esclatar un dia que es va saltar el règim. Va entrar a agafar unes galetes del rebost i, en mirar cap a l'habitació, li va caure el pot a terra: entremig les cuixes obertes d'una Eva morta de plaer, es movia, hàbil, Lílith. Adam no s'ho podia creure. Fins i tot va passar per alt la traïció de la seva pretesa amant. La "seva" dona, després de tant de temps junts, l'estava enganyant amb aquell dimoni terrible! Que potser ell ja no la satisfeia? I se'n va anar a veure el Creador, i tant li va plorar, que va agafar Lílith i li va etzibar una maledicció que la va convertir en serp. Eva es passava els dies plorant, però l'home, que era un bandarra i no li havia dit perquè Lílith se n'havia anat sense avisar-la, la consolava dolçament.

Així va ser com Adam va convèncer Eva per oblidar-ho tot i casar-s'hi. Ell la protegiria i no permetria que res els separés. Adam estava orgullós, feia sacrificis i accions de gràcies i, fins i tot, el Senyor li havia donat feina. Però ella, que al cap d'un any encara es moria de pena, se'n va anar a buscar Lílith. I, caminant prop dels límits, es va trobar la pomera de Iavè. I en una branca de la pomera s'estava una criatura d'ulls verds que li recordava Lilith. Va plorar llargament perquè l'havia trobada. Eva va agafar la serpota i, acaronant-la, escoltà les seves paraules: "Estimada, el teu home ens ha volgut separar, però ens venjarem d'ell. Mira, aquesta és la pomera que vigila Adam per ordre de Déu, crema-la i així aixecaràs la seva ira i el destruirà". I la dona, entristida perquè mai més podria estar amb Lílith, va obeir-la. Adam, que havia sentit la pudor de cremat, es va plantar davant de la seva dona i volia matar-la. Iavè, que passava per allí i va veure totes aquestes coses, va parlar: "Atura't, criatura, no aixequis la mà contra aquesta dona i la seva serp, perquè tu ets la causa de tot el mal. Vas voler enganyar Eva amb Lílith i ella et va enganyar a tu. Després vas amagar-li que m'havies demanat de castigar Lílith, ella ho ha descobert i ha cremat la meva pomera. La supèrbia, l'enveja i el teu orgull d'home t'han fet conèixer la diferència entre el Bé i el Mal, i ara jo et faré viure eternament segons les seves lleis. Sortiràs del Paradís i treballaràs, i patiràs humiliacions perquè voldràs sotmetre la dona. Eva, filla meva, per no haver estat sincera amb el teu company i per haver destruït enlloc de buscar solucions, dono el teu cor a l'home que et sotmetrà, i d'ell pariràs fills i només a ell buscaràs. I a tu, serp, dimoni neuròtic, et condemno a ser l'enemiga eterna de la dona; la perseguiràs i quan et vegi s'espantarà i els homes t'aixafaran el cap". I després de dir totes aquestes coses, Iavè se'n va anar cap el seu tron. Estava a mig camí quan, cansat com estava de tot, s'ho repensà i feu esclatar el món creat. Va reduir els éssers vius a simples criatures unicel·lulars i els va abandonar a la seva sort per sempre.

El proper dia, contestarem a la pregunta: "Perquè Déu va fer posar un parell de serps a l'Arca, quan tenia la possibilitat de desempallegar-se'n per sempre?" (TVF)


MANIFIESTO

POÈTIQUES — Publicat per katalitz @ 13:44

Señoras y señores
Esta es nuestra última palabra.
-Nuestra primera y última palabra-
Los poetas bajaron del Olimpo.

Para nuestros mayores
La poesía fue un objeto de lujo
Pero para nosotros
Es un artículo de primera necesidad:
No podemos vivir sin poesía.

A diferencia de nuestros mayores
-Y esto lo digo con todo respeto-
Nosotros sostenemos
Que el poeta no es un alquimista
El poeta es un hombre como todos
Un albañil que construye su muro
:
Un constructor de puertas y ventanas.

Nosotros conversamos
En el lenguaje de todos los días
No creemos en signos cabalísticos.

Además una cosa:
El poeta está ahí
Para que el árbol no crezca torcido.

Este es nuestro mensaje.
Nosotros denunciamos al poeta demiurgo
Al poeta Barata
Al poeta Ratón de Biblioteca.
Todos estos señores
-Y esto lo digo con mucho respeto-
Deben ser procesados y juzgados
Por construir castillos en el aire
Por malgastar el espacio y el tiempo
Redactando sonetos a la luna
Por agrupar palabras al azar
A la última moda de París.
Para nosotros no:
El pensamiento no nace en la boca
Nace en el corazón del corazón.

Nosotros repudiamos
La poesía de gafas oscuras
La poesía de capa y espada
La poesía de sombrero alón.
Propiciamos en cambio
La poesía a ojo desnudo
La poesía a pecho descubierto
La poesía a cabeza desnuda.

No creemos en ninfas ni tritones.
La poesía tiene que ser esto:
Una muchacha rodeada de espigas
O no ser absolutamente nada.

Ahora bien, en el plano político
Ellos, nuestros abuelos inmediatos,
¡Nuestros buenos abuelos inmediatos!
Se refractaron y se dispersaron
Al pasar por el prisma de cristal.
Unos pocos se hicieron comunistas.
Yo no sé si lo fueron realmente.
Supongamos que fueron comunistas,
Lo que sé es otra cosa:
Que no fueron poetas populares,
Fueron unos reverendos poetas burgueses.

Hay que decir las cosas como son:
Sólo uno que otro
Supo llegar al corazón del pueblo.
Cada vez que pudieron
Se declararon de palabra y de hecho
Contra la poesía dirigida
Contra la poesía del presente
Contra la poesía proletaria.

Aceptemos que fueron comunistas
Pero la poesía fue un desastre
Surrealismo de segunda mano
Decadentismo de tercera mano
Tablas viejas devueltas por el mar.
Poesía adjetiva
Poesía nasal y gutural
Poesía arbitraria
Poesía copiada de los libros
Poesía basada
En la revolución de la palabra
En circunstancias de que debe fundarse
En la revolución de las ideas.
Poesía de círculo vicioso
Para media docena de elegidos:
«Libertad absoluta de expresión».

Hoy nos hacemos cruces preguntando
Para qué escribían esas cosas
¿Para asustar al pequeño burgués?
¡Tiempo perdido miserablemente!
El pequeño burgués no reacciona
Sino cuando se trata del estómago.

¡Qué lo van a asustar con poesías!

La situación es ésta:
Mientras ellos estaban
Por una poesía del crepúsculo
Por una poesía de la noche
Nosotros propugnamos
La poesía del amanecer.
Este es nuestro mensaje,
Los resplandores de la poesía
Deben llegar a todos por igual
La poesía alcanza para todos.

Nada más, compañeros
Nosotros condenamos
-Y esto sí que lo digo con respeto-
La poesía de pequeño dios
La poesía de vaca sagrada
La poesía de toro furioso.

Contra la poesía de las nubes
Nosotros oponemos
La poesía de la tierra firme
-Cabeza fría, corazón caliente
Somos tierrafirmistas decididos-
Contra la poesía de café
La poesía de la naturaleza
Contra la poesía de salón
La poesía de la plaza pública
La poesía de protesta social.
Los poetas bajaron del Olimpo.

Nicanor Parra


JOVES CREADORS BUSQUEN... CHAR3!

ART — Publicat per katalitz @ 22:49

* Trobareu més informació als següents enllaços:

- Plataforma d'Artistes per la Chartreuse: http://chartreusetarragona.blogia.com

- Notícies:

_______________________________________________________________

«Anterior   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13  Següent»

Powered by LifeType