"L'HOMINIS NUCLEARIS" NO APRÈN DELS SEUS ERRORS

22 Gener, 2012 20:58
Publicat per eblanch, General

Als de l'ANAV (Associació Nuclear Ascó Vandellòs), els continuen assetjant els incidents (successos notificables en diuen) als seus reactors nuclears, concretament ja hem portem dos a Ascó-II, des de l'1 de gener. Ens hauríem de preguntar el motiu que provoca que ANAV no hagi perdut el lideratge en el conjunt de successos notificables de les centrals nuclears espanyoles. Ens hauríem de preguntar si ANAV va aprendre alguna cosa de l'incident de les partícules de 2007, de la imputació dels seus directius i les sancions rebudes a causa d'aquest l'incident. Poca cosa ha canviat si tenim en compte els "indicis" dels successos notificables, i aquests indicis són els únics dels que tenim noticia, donada la poca transparència de la industria nuclear i de la administració que la vigila, el CSN, doncs els ciutadans de les àrees nuclears no tenim accés a la informació mínima que ens permetria confiar més o bé desconfiar absolutament de les instal·lacions atòmiques, no tenim accés a les lectures, en temps real, dels aparells de vigilància radiològica escampats pel territori, no tenim accés als estudis radiològics que les institucions estatals han fet sobre les aigües de l'Ebre, no tenim accés a informació vàlida sobre la incidència en malalties, amb probable causa radiològica, que s'han diagnosticat als CAP o a l'Hospital Comarcal, per a poder comparar-les amb territoris semblants de la nostra geografia (no ens val l'Estudi del Carlos III, per L'excessiu radi geogràfic de la seva mostra). Crec, sincerament, que d'aquí a poc temps, el lobby nuclear relativitzarà o negarà les greus conseqüències de l'accident de Fukushima..., de Txernòbil ja ni se'n parla.

 
 Famosa frase d'Einstein:
 "...l'estupidesa humana..."
 Veure l'últim pàrraf!!


A més ningú parla de les conseqüències econòmiques quel territori suporta per la presència de les instal·lacions nuclears..., certs tipus d'indústries (les alimentàries) tenen moltes dificultats a instal·lar-se a la comarca per la percepció negativa cap al producte que tenen els seus clients o probables consumidors per la simple proximitat d'una central nuclear. La industria turística també pateix la proximitat d'aquestes instal·lacions..., i arribat en aquest punt, vull dir que no existeix el "turisme nuclear", tal i com ens vol vendre l'ajuntament d'Ascó amb el seu "museu" de la indústria atòmica. Així doncs, les principals fonts de riquesa que té una comarca "rural" com la nostra, com d'altres comarques de Catalunya, queden anul·lades, presumiblement, per l'existència dels reactors nuclears. Dic "presumiblement", perquè tampoc hi ha estudis que confirmin o desmenteixin aquesta afirmació que reconec empírica, però que és compartida amb amplis sectors socials de la comarca.
A hores d'ara el nou govern del PP ha 'retirat' el termini màxim de 40 anys per la explotació de les Centrals Nuclears, així mateix al Japó estan per aprovar l'allargament de vida dels seus reactors atòmics fins els 60 anys. Ja ho deia l'Albert Einstein: "hi han dues coses que són infinites, l'univers i l'estupidesa humana, tot i que de la primera no n'estic del tot segur".

Comentaris | 0 RetroenllaçOs
 

LA FI D'UNA LLARGA LLUITA!!

30 Desembre, 2011 19:11
Publicat per eblanch, General

 

 

Avui, dia 30/12/2011, a les 14:53, Soraya Sáenz de Santamaria, en roda de premsa posterior al Consell de Ministres, anuncia la ubicació del "Almacén Temporal Centralizado", alias cementiri nuclear, a la població de Villar de Cañas (Cuenca). Aquesta població que tenia el quart lloc en el rànquing de l'exministre Sebastian, al final s'emportat la poc, per a mi, gloriosa victòria en la carrera a ser seu del MTC.

S'ha de reconèixer que era un dels llocs amb menys densitat de població de la llista de candidats..., a més el seu alcalde va anunciar que acceptarien l'MTC per la meitat del promès. Deixant a banda la quantia dels indemnitzacions, repeteixo, reconec la sabiduria de la decisió per la baixa densitat demogràfica de la comarca, donat que ha diferència dels "sabiondos", ja s'ha demostrat, desgraciadament, que és una instal•lació amb risc.

Vull felicitar a tots els que heu estat col•laborant amb la CANC, a tots els que heu cregut amb nosaltres, vull agrairles vostres assistències a xerrades, concentracions, manifestacions..., perquè, amics, ha VALGUT LA PENA!!..., penseu que hem derrotat a un contrari molt poderós, amb molts diners, amb moltes voluntats comprades, amb moltes voluntats silenciades..., penseu que si no arribem a moure'ns l'MTC, n'estic convençut, ja estaria a Ascó.

Vull expressar la meva solidaritat amb els veïns de Villar de Cañas que estan en contra d'acollir la sitja nuclear, doncs entenc el seu patiment i comparteixo els seus arguments...

Vull també, i com no, tenir unes paraules per aquells que van apostar molt fort pel cementiri nuclear, aquells Srs. Vidal, Sabanza, Vila d'Abadal..., tot allò que es comença amb mentides, es segueix amb mitjes veritats, publicitant els seus arguments enganyosos en tots els mitjans al seu abast, Televisió d'Ascó, diaris de fireta, TV3-la nostra, etc..., declaracions dels líders de sindicats, Cambres de Comerç..., repeteixo tot allò que es construeix a base de mentides, de promeses etèries... tots aquests projectes FRACASSEN!!. I ho he de dir..., ens ho heu possat molt fàcil, doncs era tal la força dels arguments en contra del cementiri, que no heu tingut prous diners ni promeses per convèncer a més de 4 gats. Tot i això no les hem tingut totes en cap moment del Procés, doncs els interessos que mou la indústria nuclear són de tal magnitud, que fàcilment ens podia tocar "la grossa".

Des de la constitució de la CANC, el 24/08/2006, fins avui 30/12/2011, han passat més de 5 anys, més d'un lustre lluitant, però, com he dit abans, HA VALGUT LA PENA!!!

FELIÇ ANY NOU, a mi, i ha molts més, els Reis Mags ens han portat un dels millors regals que podia demanar...

2 Comentaris | 0 RetroenllaçOs
 

DESPESES INÚTILS EN PLENA CRISI!!

12 Octubre, 2011 21:24
Publicat per eblanch, General

Temps de crisi, temps de retalls…, i temps d’aplicar allò de “ha rio revuelto, ganancia de pescadores”. Perquè dic això, doncs perquè amb tans retalls de serveis bàsics, amb tan d’aprimar l’estat del benestar, ni han que, tot i tenir molts diners, encara en demanen més per temes totalment innecessaris, que ara ‘no toquen’. Concretem, Ascó, vol invertir 2’09 milions d’euros a la rehabilitació d’una casa senyorial per convertir-la en un “Centre per la Pau”, dintre de la xarxa d’espais del COMEBE, fins aquí bé, però resulta que un municipi amb un pressupost de més de 17’5 milions d’euros per a 1.634 habitants (Sant Carles de la Ràpita amb 15.583 habitants té un pressupost de 13 milions i escatx), encara ha de sol•licitar un ajut de 400.000 € a la Generalitat a través del PUOSC, a una Generalitat que està retallant en Sanitat i Educació, que deixa, pràcticament sense metges al Priorat, que tanca C.A.P.’s absolutament necessaris…, creieu que aquesta Generalitat ha d’invertir 400.000 € a un projecte ‘INNECESSARI’, que no aportarà cap tipus de riquesa per sol-ventar la crisi?. 
 
Un altra perla: El dilluns passat a Móra la Nova, es va constituïr la “Mesa d’Alcaldes de l’Energia de Catalunya”, un altra associació, que com per exemple l’AMAC, no servirà absolutament per a rés, gastarà pressupost dels municipis que l’integren, i a més, aquí vé la perla, igual que l’AMAC tindrà un càrrec executiu, un DIRECTOR, o sigui una persona que hi treballarà, no soci…, que es diu Joan Manuel Sabanza, ex-alcalde de Móra la Nova.
Potser m’equivoco i és personal ‘voluntari’, però si hi té sou, aquest el pagarem amb el pressupost dels 7 pobles que integren aquesta associació, un altra despesa INNECESSÀRIA, en temps en que s’haurien de cuidar molt les despeses, doncs hi ha gent, al nostre poble i als veïns, que passen penúria per falta de feina.
Per a documentar-se:
http://www.asco.cat//app/webroot/arxiu/ajuntament/upload/anuncis/6pressupost_definitiu_2011.pdf
http://ca.wikipedia.org/wiki/Asc%C3%B3
http://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Carles_de_la_R%C3%A0pita
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/1-territori/10-administracions/345612-impuls-definitiu-al-museu-del-mar.html 
http://lamarfanta.blogspot.com/2011/10/jordi-jardi-nou-president-de-la-mesa.html

6 Comentaris | 0 RetroenllaçOs
 
technorati tags: , ,

RETALLADES I SOUS A LA RIBERA D'EBRE

24 Setembre, 2011 01:46
Publicat per eblanch, General

Ahir 23 de setembre vaig donar suport a l'acte de protesta contra el tancament del Centre d'Assistència Primària de Móra la Nova els dissabtes, diumenges i festius a partir del proper mes d'octubre.

D'aquesta manera veiem com les retallades del "govern dels millors" han arrivat a Móra la Nova i, donat que el CAP de Móra la Nova dona assistència a la comarca sud, podem dir que les retallades han arrivat a la Ribera d'Ebre. Hi ens ha arrivat com a la resta del pais, retallant serveis bàsics, retallant sanitat. Però ja que aquest equipament dona cobertura a 1/2 comarca, en lloc de retallar aquest servei, i ja que estem en una "emergència pressupostària", crec quels nostres representants polítics comarcals, podrien fer un esforç reduint els seus salaris..., per exemple, sabeu quel President del Consell Comarcal cobra 49.400 € anuals per 2/3 de jornada?,

http://www.altanet.org/bop/pdf/2011/20110915.pdf#2011/10477 (pag.8), això supossa un 30% d'increment respecte al sou del President del 2008: http://moradebreonline.blogspot.com/2009/07/regim-dedicacio-i-retribucions-dels.html (aquest era a jornada complerta).

Així mateix, els consellers a 1/2 jornada tenen un sou de 18.192 €/any, i els de 1/3 de jornada (2h 40'), de 12.128 €/any. Sempre que tinguin cartera, es clar.

Recordem que cada integrant de la Junta de Govern del CCRE, o és alcalde del seu poble, com el President, o bé és regidor de l'equip de govern, amb els sous o indemnitzacions corresponens, i a més també poden tenir la seva feïna.

Atenció, el Gerent del Consell Comarcal, advocat de professió, i soci d'un buffet d'advocats de Tarragona, un alt càrrec del CCRE, té un sou de 63.000 €/any.

Amb tot això, sens obren moltes preguntes..., són necessaris aquest salaris tan alts, són solidaris amb la ciutadania aquests polítics que tenim?

Crec, sincerament que tan els polítics retribuïts del CCRE i els ajuntaments, com també els alts càrrecs, podrien reduïr els seus sous, i potser no faria falta retallar els serveis bàsics de la població.

1 Comentaris | 0 RetroenllaçOs
 

VENÇUTS PEL SR D'HONT!!

29 Maig, 2011 17:54
Publicat per eblanch, General

Si no t'agrada la llei, fes-ne un altra!, però mentre sigui vàlida, s'ha de complir!.
Dic això perquè entenc perfectament quel sistema de repartiment de vots es basa en la llei D'HONT, però això no vol dir que la trobi justa, ni per a mi, ni pel poble. Anem a pams, el 2007, a Móra la Nova CiU va guanyar les eleccions per majoria absoluta amb més del 50% dels vots computables..., una victòria clara, contundent, i acceptable per tothom. Però i les actuals eleccions?, doncs que CiU aconsegueix 158 vots menys quel 2007, que a més solament aconsegueix un 44'65% dels vots computables..., i també que un més que probable pacte d'esquerres..., ERC i PSC, aconsegueix més del 50% dels vots computables..., tot i així CiU aconsegueix la majoria absoluta en regidors..., fins ahir diumenge no era conscient de les conseqüències d'aquesta llei, unes conseqüències que a dia d'avui hem semblen perverses, doncs ignora que si la majoria dels votants NO voten certa opció política, vol dir que la majoria no vol que governi aquesta opció política, i per tant IMPEDEIX que governi la població aquells que el poble ha escollit per ha governar. Si el repartiment de vots fos proporcional als vots, el resultat hauria estat un altre. Per tant Móra la Nova no ha canviat de govern, no perquè la gent no hagi deixat de confiar en CiU (158 vots menys), no perquè les opcions d'esquerres no hagin pujat d'electors (en el seu conjunt), no perquè el poble no hagi expressat el seu sentiment, el poble de Móra la Nova no ha canviat de govern gràcies al Sr. Víctor D'Hont, jurista i matemàtic Belga (1841-1901), o més aviat perquè la llei electoral adopta una fórmula d'aquest senyor que atorga privilegis a la llista més votada.

Víctor D'Hont
           Víctor D'Hont
 (Arxiu de Wikimedia Commons
 subjecte a Llicència Creative
 Commons)

Afirmo i sota-signo que, a més, la llista de CiU ha aconseguit la victòria per pura "xiripa", doncs solament canviant 10 vots d'IMNOVA-PSC a ERC, o 23 vots d'ERC a IMNOVA-PSC, CiU s'hauria quedat amb 5 regidors..., lo dit pura "XIRIPA"..., per tant, també podem dir que una llei que atorga el govern a una minoria de votants (minoria en sentit numèric), per "xiripa", no és una bona llei!.
Però, ànim ERC e IMNOVA-PSC, ànim perquè no tot s'haurà fet malament, créc sincerament que el balanç és positiu, en el sentit que les forces d'esquerres, les forces del canvi, han aconseguit capgirar el sentit del vot de la majoria de mora-novencs. Seguiu així i de segur que a les properes la diferència s'incrementarà, doncs aquest govern de CiU ha de ser un govern feble, ja que no està sostingut per una majoria de mora-novencs.
Com que estic animat, faré una proposta als càrrecs electes de CiU..., os proposo que donat el resultat electoral, proposeu un govern d'unitat, un govern en el que s'hauran de consensuar les decisions, un "tripartit" que englobaria a tot l'arc polític del Plenari Municipal, un govern format per TOTS els mora-novencs, per a TOTS els mora-novencs.
En fin, com va dir Segimon al text de Calderón de la Barca "...la vida és un somni, i els somnis, somnis són".

4 Comentaris | 0 RetroenllaçOs
 

ASCÓ NO ÉS JAPÓ..., PERÓ HO PODRIA SER!

18 Abril, 2011 20:27
Publicat per eblanch, General

(Deu no ho vulgui!) 

Des de que es coneix la situació crítica de la central atòmica japonesa de Fukushima, he llegit massa articles on es ve a dir que la situació de les nuclears espanyoles, concretament les d’Ascó, no és la mateixa que Fukushima..., i tenen raó. Però això no és cap argument per a dir que a les CN espanyoles, a les d’Ascó, no pugui passar alguna cosa semblant (preses de Mequinensa, Riba-roja, Flix, química de Flix, carretera C-12-transport químic). Fukushima solament ha demostrat que circumstàncies externes poden desencadenar una catàstrofe nuclear..., les circumstàncies externes no es poden controlar, no es poden preveure. Fukushima demostra que la concentració de indústria nuclear en un sol lloc, multiplica les possibilitats de desastre. Fukushima també demostra que la indústria nuclear menteix sempre i en qualsevol lloc del món..., segons el diari “Público”, l’empresa propietària de Fukushima (TEPCO) va falsificar informes en 200 ocasions durant 25 anys, sense que l’organisme regulador s’assabentés. Aquí, tot i tenir inspectors residents, el CSN no va saber de la fuga de partícules d’Ascó-I, fins quatre mesos desprès, arran de la denúncia de Greenpeace..., ara l’inspector resident està imputat en un procés judicial, juntament amb tres ex-directius d’Ascó-I, en el que, en cas de veredicte de culpabilitat, els podrien caure de 6 a 16 anys de privació de llibertat.


Amb tot això, ara ens surten els “salvapatries” de Vidal, Vila d’Abadal, i quatre més, que demanen la instal•lació del MTC a Ascó perquè no passi com a Fukushima..., que no entenen que l’energia nuclear és intrínsecament perillosa??. Actualment el cercle de seguretat de Fukushima és de 40 Km..., tots els habitants d’aquest cercle, han perdut els seus bens per sempre..., les seves propietats, els negocis, els camps de conreu..., ja no valen rés..., es més, són terres contaminades amb materials radioactius, probablement inhabitables per dècades, o més!. Com ha experiment, agafeu un mapa, i dibuixeu un cercle de 40 Km. al voltant d’Ascó, doncs tot el que hi hagi dins, si estiguéssim al Japó, ja hauria “volat”.

Ernest Blanch

1 Comentaris | 0 RetroenllaçOs
 

EL GRAN MENTIDER

19 Gener, 2011 21:26
Publicat per eblanch, General

“EL GRAN...MENTIDER”

 

D’avegades diem allò de “no ho hagues dit mai” o “carai, doncs no ho semblava”, o altres frases semblants..., això si es refereix a una persona del poble, a un conegut, doncs pot no tenir més repercusions que el simple comentari, però si això ho diem d’una persona amb la màxima responsabilitat política, com és José Luis Rodríguez Zapatero President del Govern de Madrid, doncs llavors tenim un problema!. Perquè ho dic això?, doncs ja fa temps que ZP està fent tot allò que va dir que no faria, o que no va dir que faria..., per exemple:

-        NO A LA GUERRA!..., i estem mantenint una força de combat, en un pais en guerra, però segons ell en misió de pau..., al menys diem la veritat!.
-        PASQUAL, APROVARÉ...!!, i desprès el retallen a base de bé al Congrès dels Diputats..., per no parlar del TC.
-        MEJORA DE LAS PENSIONES..., i ara vol endarrerir dos anys les jubilacions..., això si, sense tocar les dels polítics, ni tan sols la dels ex-presidents (no fos que també li toquin la seva).
-        CALENDARIO DE CIERRE DE LAS CENTRALES NUCLEARES..., i ara vol pactar la pròrroga de les centrals nuclears amb els sindicats..., per canviar d’estratègia sense perdre vots!.
-        ESTADO FEDERAL..., i en lloc d’això s’està parlant d’una armonització de les Comunitats Autònomes, i just desprès de les manifestacions de l’esperpèntic ex-president J.Mª Aznar.

Aquests són uns exemples, pocs, de les contradiccions en que ha entrat el President Zapatero i el seu govern, on no hi queda ningú que sembli tenir un “Pla”, i sembla que això ho han deixat a Europa: “Merkel”, “Sarkozy”, “Barroso”...Pot ser és això, pot ser és que s’està governant de cara a Europa, i de cul a l’Estat, o sigui que realment vol deixar la presidència amb un currículum adequat per agradar als lobbys energètics, a la dreta europea, als sectors financers...Hem de tenir en compte quels nostres expresidents (González, Aznar), tenen nòmines de grans empreses..., DESTÍ D’EXPRESIDENT?

3 Comentaris | 0 RetroenllaçOs
 

DEMOCRÀCIA DELS PARTITS O DEMOCRÀCIA DEL POBLE?

24 Novembre, 2010 23:48
Publicat per eblanch, General



Actualment vivim en un món on ens diuen, des de petits, que la democràcia és “el sistema menys dolent” de govern. Ens ensenyen altres sistemes com les ‘dictadures’, les ‘monarquies totalitàries’, i així ens queda clar quel sistema menys dolent és la democràcia. Això si, s’obliden d’ensenyar que la democràcia ‘bàsica’ és millorable, o sigui que allò de ser demòcrates per què votem cada quatre anys és millorable!!. A Europa tenim exemples d’Estats o entitats més petites com els ‘cantons suïssos’, on s’hi practica formes ‘més evolucionades’ de democràcia…, com?…, doncs preguntant més sovint, i més directament a la societat civil sobre allò que els preocupa, qüestions que estan al carrer, però que els polítics volen decidir per ells mateixos, o simplement ho ignoren.

Actualment tenim un parell d’exemples, a les nostres comarques, del que podria ser una ‘democràcia evolucionada’ o 'democràcia del poble'..., l’exemple de Vinebre, i l’exemple del Pinell de Brai. En els dos casos el problema a tractar és mediambiental. A Vinebre, el mateix Ajuntament va muntar una jornada informativa sobre el Cementiri Nuclear amb ponents de cada posició, i a continuació una consulta popular, amb victòria aclaparadora del ‘NO’. Al Pinell de Brai, una plataforma anti-abocador de residus va muntar una jornada informativa, i l’Ajuntament es va veure obligat a fer una consulta popular amb un altra victòria aclaparadora del ‘NO’. D’una forma o una altra s’ha preguntat al poble fora de període electoral sobre un tema que preocupava a la ciutadania (democràcia ampliada)..., això mateix s’hauria de fer a moltes poblacions sobre temes diversos, però no es fa..., perquè?, doncs perquè la democràcia que tenim actualment, és democràcia de partits, i no una democràcia del poble i per al poble. En el tema del Magatzem Temporal Centralitzat (cementiri nuclear), s'hauria hagut d'optar per la Democràcia del Poble, al menys a la zona nuclear d'Ascó, doncs en cas de triomfar un 'SI al cementiri', seria inapel·lable, a l'igual que un 'NO'.La conseqüència d’això, és un sistema polític que té por del ciutadà, un sistema polític que abans de pensar en la societat, pensa en ell mateix, o sigui primer salvem el partit, i desprès si queda temps, ja farem alguna cosa pel ciutadà.
Resumint, les monarquies absolutes del S. XVIII van situar-se tan lluny del poble que van provocar una "desafecció absoluta" amb la Revolució Francesa. Actualment l'equivalent a l'Aristocràcia allunyada del poble el podríem trobar a l'anomenada "classe política", en aquest cas la desafecció no farà roda caps en sentit literal, però segurament "alimentarà" l'abstenciò que també pot fer rodar caps, en sentit polític es clar!.

3 Comentaris | 0 RetroenllaçOs
 

SÓC FUNCIONARI..., I QUÉ?

29 Octubre, 2010 20:10
Publicat per eblanch, General

SÓC FUNCIONARI!!, ho dic sense vergonya, tot i que la meva visió segur que és esbiaixada per subjectiva. Tot i això, vull explicar que vol dir, per a mi, ser funcionari:

  • En primer lloc, hi ha un moment a la vida, habitualment de ben jove, en que has de decidir que vols fer..., a saber: crear la teva pròpia empresa, entrar al mercat laboral amb el teu títol sota el braç, o posar-te a estudiar amb la pretensió d'entrar a la funció pública. Totes les opcions tenen els seus "pros" i els seus "contres": amb la primera opció 'jugues fort', doncs si et surt molt bé en treuras molts diners a banda de la satisfacció personal..., però també pots esfonsar-te en el fracàs; amb la segona opció, desprès de fer currículum (això ja costa bastant més), si tens sort pots fer valdre la teva experiència i optar a un càrrec amb bon sou d'alguna gran empresa..., però també et pots passar massa temps al paro i amb sous 'mileuristes'; amb la tercera opció, sabs exactament com serà el teu futur..., sabs el sou o bé el nivell de sou que tindràs, on pots arribar, les tasques que desenvoluparàs, i que no tindràs el problema de quedar-te sense feina. Fins aquí una explicació somera i 'fàcil' sobre les diferències entre els funcionaris i la resta de la humanitat.


     Típica visió del funcionari.

  • El funcionari a canvi del sou (no gaire generós), d’unes escasses millores socials (sanitat, ajuts a l'educació.... etc.), i d'una baixa pensió de jubilació, obté una seguretat quasi 'vitalícia' en el manteniment del lloc de treball. Aquesta seguretat permet al funcionari ser independent, independent dels 'vaivens' polítics, ser independent dels poders econòmics i mediàtics..., o sigui que pot fer la seva feina sense por de les 'pressions externes'. En canvi, si l'empleat públic tingués una situació laboral poc estable, podria cedir prou fàcilment a les pressions d'empreses, polítics...etc. L'estabilitat és bona si volem una aplicació de la normativa (laboral, tributaria, judicial...etc.) justa per tothom. Sí, encara que ens sembli mentida, la situació podria ser bastant pitjor si els empleats públics estiguessin, totalment, al servei de polítics o d’empresaris sense escrúpols.
  • Bé, hi ara penseu en la pasada ‘dècada prodigiosa’, la de “España va bien”, la del creixement econòmic…,


     España...ba...vien...

     doncs en aquella dècada els guanys dels empresaris van ser més alts, els sous eren més generosos..., i en canvi el funcionari va continuar amb el seu 'sou', amb un IPC fixe del 2% (sempre inferior al real), i de tant en tant amb una 'congelació'. Es clar ni els grans empresaris, ni representants de la CEOE, ni tan sols els "sindicats", es van exclamar per millorar la situació del funcionari. En canvi, a l’actualitat quan les coses van malament, quan la crisi és persistent, desprès si que s'exclamen contra els 'privilegis' dels funcionaris. Al Sr. Botín (un dels que va manifestar-se d’acord amb la temporalitat del funcionari), li podria dir que si hi veu tants privilegis, com és que continua al capdavant del Banc Santander?..., que s'ho deixi i accedeixi al funcionariat, amb la corresponent oposició, i gaudeixi dels nostres 'privilegis'.



     El Sr. Emilio Botín, anunciant que vol
     ser funcionari!


 

  • És fàcil agitar a uns ciutadans, que ho passen malament, en contra d'aquells que no perdran la feina tot i la crisi. La contrapartida és que aquests privilegis són els garants del manteniment d'una Administració prou neutral i democràtica. Pensem que d'anul·lar-se l'estabilitat del funcionari, podríem estar donant pas a una Administració 'a mida' dels poders de sempre.




Comentaris | 0 RetroenllaçOs
 

EL "TOP MANTA" EN IMPOSTOS

23 Agost, 2010 20:11
Publicat per eblanch, General

Donada la resposta poc crítica dels consellers del Govern de la Generalitat, a excepció de la Consellera de Justícia (Montserrat Tura), sobre el posicionament dels alcaldes del Calafell i del Vendrell, i del mateix acord d'aquests alcaldes amb els 'top manta', hem sembla necessari que algú recordi part de les normatives que estan infringin les parts més dèbils d'aquesta activitat, els últims esglaons de la cadena, però que si no i fossin, no existiria la mencionada 'cadena'.

En primer lloc, i en l'ordre que hauria de seguir un immigrant (no faig demagògia, doncs aquesta activitat es nutreix solament d'immigrants) per legalitzar una activitat de venda ambulant, en primer lloc doncs, hauria de sol·licitar i aconseguir un permis de residència i de treball, si l'immigrant és extracomunitari (en aquest cas, tots)..., una vegada amb el permís i un NIE quels identifiqui, s'haurien de donar d'alta al cens d'empresaris i professionals de l'Agència Estatal d'Administració Tributaria, amb un imprès 037..., aquest fet ja l'obligaria a fer els pagaments a compte trimestrals de l'IRPF, derivats d'activitat per compte propi, així mateix tambè quedarien obligats a presentar la declaració anual per l'IRPF. Continuant amb la peregrinació administrativa del treballador per compte propi, desprès de passar per l'AEAT, hauria de personar-se a una oficina de la Tresoreria de la Seguretat Social, per donar-se d'alta com autònom, cosa que l'obliga a ingressar cada mes uns 250 € en concepte de cotitzacions socials..., i per últim, hauria d'adreçar-se a l'Ajuntament de cada municipi per pagar les taxes d'ocupació d'espai públic per montar la paradeta.

Aquí també tindriem que tenir en compte la gran bossa d'IVA que no s'ingressa, donada la activitat fraudulenta del gènere comercialitzat.

Si fem un compte anual de defraudació d'impostos i de cotitzacions socials, la quantitat de diners deixats d'ingressar per l'estat, comença a ser considerable..., fem un petit càlcul, sobre la supossició que la major part d'aquests 'TOP MANTA', es donesin d'alta en el sistema impositiu de l'IRPF de 'moduls' (Estimació Objectiva singular).


CÀLCUL ANUAL:

Autònoms: 250 €/mes X 12 = 3.000'00 €/ any

I.R.P.F. (una vegada presentada la declaració en E.O.M., individual sense familia): 811'81

I.V.A.: això és més complicat, però si partim de les dades de la policia municipal de Cambrils, que ha calculat uns ingressos mensuals de 4.000 €, i amb un marge del 100% (com menys marge, més IVA defraudat), les compres serien de 2.000 € al mes, 24.000 en 12 mesos. Donat que el gènere que porten es tot al tipus general, el 16% fins el 30/06 i el 18% a partir del 01/07/10, i donat que com a minoristes persones físiques, estarien obligats al Règim del Recàrrec d'Equivalència, això vol dir que a un majorista-legal, li haria de pagar el 16+4 fins al 30/06/10, i el 18+4 des del 01/07/10, total de 4.800 € a 5.280 € en concepte d'IVA.

Si contem el total d'Impostos i Mutualitats Estatals deixats de pagar, el 'Top Manta' s'estalvia anualment uns 8.600 €..., d'aquests 3.811'81 els hauria d'ingressar directament a les arques estatals, i la resta a un proveïdor legalment establert.

Aquí no tinc en compte les taxes municipals, que també se les estalvien.

Tot això acaba resultant una competència desleal de gran magnitud pels comerciants i marxants que si tenen la càrrega impositiva abans calculada.


Que quedi clar que considero al top-manta l'últim i més desafavorit element d'una “chaine” il·legal gràcies a la que uns quants es beneficien a costa d'uns immigrants que no tenen altra sortida que aquesta. Considero que això és feina per a les autoritats policials, i d'immigració. El que no es pot fer, és afavorir la pràctica d'una activitat il·legal amb l'excusa que no es tenen prou eines per lluitar-hi, com han fet dos poblacions de la Costa Daurada..., els polítics municipals han de trobar solucions pels seus vilatans, que també són els seus contribuents..., no per aquells que intenten saltar-se la legalitat vigent.


Ernest Blanch,

Graduat Social Diplomat.

1 Comentaris | 0 RetroenllaçOs