PATRIMONI HISTORIC i ARTISTIC


Maties Solé dimiteix com a director del Museu-Arxiu de Montblanc - 03.10.08

noticies de C A T A L U N Y A - — Publicat per josep.m @ 19:55

N.R.. Montblanc.
El director del Museu-Arxiu de Montblanc i Comarca, Maties Solé, ha renunciat al càrrec. Ho ha fet sense ser present a la reunió del consorci del museu –que va tenir lloc dimarts– i a través d'una carta amb la qual justificava la seva decisió. En la missiva, Solé al·legava que plega perquè les institucions que conformen el consorci del museu no presten la col·laboració suficient i considera que les aportacions econòmiques haurien de ser més generoses, segons explicava el president del consorci, Josep Gomis, ja que és difícil treballar sense els recursos necessaris. Aquest reconeixia que la «delicada» situació econòmica ha fet que les institucions públiques hagin de «prioritzar actuacions», però en cap cas pensava que la falta de compromís envers el Museu-Arxiu fos «per manca de voluntat». Gomis explicava també que Solé «ja feia temps que estava cansat», no només perquè «el posava nerviós» aquesta situació econòmica, sinó també per l'edat. Sigui com sigui, ara el consorci del Museu-Arxiu de Montblanc i Comarca haurà de publicar les bases de la convocatòria per cobrir la plaça que Maties Solé deixa vacant. L'oferta haurà de ser de caràcter públic i podria oferir-se d'aquí a un mes, quan el consorci es torni a reunir de nou.
 
 
 
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3017340

Hallan los restos de un gran puerto fenicio en Cerdeña

noticies del mon - — Publicat per josep.m @ 11:55

Roma. (EFE).- Un grupo de expertos de varias universidades italianas anunció el hallazgo de los restos del antiguo puerto fenicio -y después cartaginés- de Tharros, que numerosos arqueólogos habían buscado desde hace dos siglos en la costa occidental de la isla de Cerdeña, informaron los medios locales.

 

La conclusión de los especialistas, que han trabajado en colaboración con el Museo de Cabras (también en Cerdeña), es que el puerto se hallaba en una zona cubierta ahora por una laguna, y a muy pocos kilómetros de la que fue la ciudad de Tharros, considerada por algunos arqueólogos como "la segunda Cartago".

Como pruebas de este hallazgo, los científicos mencionaron las ruinas de una gran muralla de cien metros de largo y cuatro de grosor, así como un embalse excavado en la roca que incluía un muelle de 190 metros y un canal por el que llegaban los barcos.

 

 

 http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080925/53545890463.html 


Powered by LifeType