PATRIMONI HISTORIC i ARTISTIC


MERIDA - La construcción de la A-66 destapa la parte oculta de la historia

noticies de extremadura — Publicat per josep.m @ 19:32
La construcción  de la A-66 destapa la parte oculta de la historia
Excavación que se realizó a ocho kilometros de Mérida con motivo de la A-66
Numerosos yacimientos arqueológicos han salido a la luz gracias a las excavaciones realizadas con motivo de las obras de la autovía En la zona de Mérida y alrededores aparecieron restos desde la Edad del Bronce hasta el siglo XVI
CELIA HERRERA/MÉRIDA

Los vehículos circulan ahora a toda velocidad por los enlaces de Mérida a la A-66 que se acaban de inaugurar. Con las prisas resulta difícil pensar en ello pero, unos metros más abajo del asfalto, las huellas del pasado permanecen inalteradas.

Al excavar la zona de los enlaces con la autovía, se encontró parte de la calzada romana, bastante deteriorada por usos posteriores, así como restos de una explotación agropecuaria de época romana, y varias tumbas.

Precisamente, el estudio de estos restos es lo que motivó el retraso en la inauguración de los nuevos accesos y de otros muchos tramos a lo largo de la A-66, cuyos cimientos se asientan sobre el trazado de la calzada romana de la Vía de la Plata.

 (Segueix)

REVISTA PERU EXPLORER - NOTA DE PRENSA

A g e n d a - — Publicat per josep.m @ 18:29

LA REVISTA PERU EXPLORER informa a la comunidad científica nacional e internacional que en su edición correspondiente a los meses de mayo y junio publicara las fotografias de las piezas arqueológicas peruanas que la Casa de Subastas Christies rematara este 27 de mayo en el Rockeffeller Park Plaza de New York. Las imágenes irán acompañadas con comentarios de prestigiosos arqueólogos peruanos y extranjeros. Muestra misión es producir documentación que pueda servir para los trámites de recuperación de nuestro patrimonio.

-



17-5-2007 MNAR - Actos en torno al Día Internacional de los Museos. Museos y Patrimonio Universal

A g e n d a - — Publicat per josep.m @ 08:36

Día 17
Conferencia

El Prof. Dr. Desiderio Vaquerizo, catedrático de Arqueología de la Universidad de Córdoba, ofrecerá una conferencia bajo el titulo, Corduba: Una Ciudad-Museo Patrimonio de la Humanidad.


Día 18
Día Internacional de los Museos.
Con motivo de la celebración del Día Internacional de los Museos, el Museo Nacional de Arte Romano se acerca a su público ofreciéndoles la gratuidad de la entrada durante toda la jornada. Igualmente se realizarán visitas guiadas a la colección permanente que estarán amenizadas por música en directo.
Organiza: Departamento de Educación y Acción Cultural
Colabora: Amigos del Museo de Arte Romano


Día 19
La Noche de los Museos Un encuentro genial. Teatro en movimiento.
Por tercer año el MNAR participa en el programa internacional, La Noche de los Museos, bajo el alto patrocinio del Consejo de Europa. En esta edición, el Museo abre sus puertas en horario especial donde, “(…) los espíritus que animan cada sala y cada pieza expuesta, han decidido acudir a la llamada respetuosa de los visitantes, siendo recibidos por el Genio de la Colonia”…


Organiza: Departamento de Educación y Acción Cultural
Produce: CREACIONES ARTÍSTICAS. Las Cuatro Esquinas
Patrocina: Museo Nacional de Arte Romano
Amigos del Museo



30-05-2007 Cicle A l'entorn d'Homer: La Ilíada i l'Odissea al CaixaForum Barcelona

A g e n d a - — Publicat per josep.m @ 08:26

Coordinador: Francesc Casadesús, professor titular de filosofia grega, Universitat de les Illes Balears



ROSES - Restauren l'antiga factoria de salaó de Roses

noticies de C A T A L U N Y A - — Publicat per josep.m @ 08:12
L.P.. Roses.
L'Ajuntament de Roses ha aprovat el projecte de restauració i conservació de les restes de l'antiga factoria de salaó de la Ciutadella. La factoria, situada al sector de la vil·la romana d'aquest recinte, es va construir entre els segles IV i VI dC, aprofitant les instal·lacions d'unes antigues termes. Del complex destaca una cambra de planta quadrada amb cinc dipòsits quadrangulars amb desguàs, on es feia el procés de conserva de peix. El projecte té un pressupost de 25.000 euros.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2388880



TARRAGONA - Les jornades Tàrraco Viva s'inicien avui amb la recreació de jocs infantils de l'època romana

noticies del mon - — Publicat per josep.m @ 07:23
Cartell Tarraco VivaC.F.. Tarragona

La ciutat de Tarragona està a punt de reviure, per novè any consecutiu, les que estan considerades millors jornades de reconstrucció històrica romana que s'organitzen a Europa, Tàrraco Viva. Començaran avui i duraran fins al cap de setmana del 19 i el 20 de maig, quan es viurà el punt àlgid del certamen.

Com és habitual, per avui s'ha organitzat una activitat pensada especialment per als escolars. Batejada amb el títol Juguem com jugaven els nens romans, consistirà en la recreació de jocs propis de fa més de 2.000 anys, molts dels quals no eren gaire diferents dels actuals. L'activitat tindrà lloc al camp de Mart; avui hi prendran part escolars de fora de Tarragona, i demà s'adreçarà als nens i nenes de la ciutat. La previsió és que hi prenguin part més de 1.200 alumnes.

Avui mateix també s'inauguraran dues exposicions: Tabernae, que mostrarà el món dels comerços i comerciants a l'antiga Roma; i Pompeia, una mostra fotogràfica sobre la ciutat que va quedar sepultada per l'erupció del Vesuvi. A aquestes s'hi afegeix la que des de fa dies hi ha al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, Pentinar la mort.

I, a la nit, a partir de tres quarts de deu, l'Associació Sant Fructuós iniciarà les representacions In coementerio, que recrearan un enterrament cristià del segle V (vegeu la peça annexa).

Demà continuaran les jornades Tàrraco Viva amb tres novetats: Dies viriles togae, que recrearà la festa romana que simbolitzava el pas de la infantesa a la vida pública del noi romà (al circ, a les 22 h); Salutatio, que mostrarà les relacions socials entre patrons i clients a l'antiga Roma (a les 21.30 h, al centre cultural de «la Caixa»); i Amor i sexe a l'antiga Roma, amb la lectura de textos d'amor i eròtics.




De les 10 a les 13 h,

al Camp de Mart


Juguem com jugaven els nens romans
A partir de les 10 h,

al pretori romà


Tabernae, exposició sobre els comerços i els comerciants a Roma
A les 20 h, al pretori romà
Conferència sobre l'arquitectura de la ciutat de Clunia
A les 20.30 h, al Cafè Museum
Inauguració de l'exposició Pompeia
A les 21.45, al claustre de la catedral
Comencen les recreacions d'un enterrament cristià del segle V

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2390699

Powered by LifeType