La Roca del Vallès també és Terres Cavades

28 Març, 2008 19:24
Publicat per csala, General

A l'e-noticies apareix un article signat per César Alcalà, que ratifica la posició que el PSC va actuar interessadament i de forma parcial a La Roca del Vallès, doncs si bé efectivament a Tarragona, l'Àngel Fernández s'hauria d'haver abstingut en el tema de Terres Cavades, i el Conseller va atrevir-se a anul·lar el Pla, el mateix conseller del PSC en canvi no va actuar de la mateixa manera a La Roca del Vallès, on va mantenir-se impassible i va permetre que una circumstància similar, quasi clònica, seguís el seu camí fins que el Tribunal ha donat la raó a la posició dels que defensàvem, que tan malament estava la situació que va produir-se a Tarragona, com la que és produia a La Roca del Vallès, així el Sr. Alcalà ens recorda que "en el mes d’octubre del 2004 una resolució del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, posava fi al conflicte urbanístic de Terres Cavades a Tarragona. La causa de l’anul·lació fou que Àngel Fernández (CIU), llavors regidor d'Urbanisme que més tard dimití, no podia participar en la tramitació del pla parcial al posseir, entre ell i el seu germà, el 9% dels terrenys. El seu vot, a més, resultà determinant, ja que només havia un edil de diferència entre l’equip de govern (CIU-PP) i l'oposició (PSC, ERC i IC).

Aquest conflicte s’ha repetit en la localitat de La Roca del Vallès (Valls Oriental). Tot començà l’any 2003. En el ple de l’ajuntament, 6 de novembre de 2003, essent alcalde Salvador Illa i Regidor d'Urbanisme Miquel Estapé, s’aprovà el canvi del Pla General per a deixar construir 233 pisos en un lloc, el Pla de les Hortes, on només es podien construir 70. El vot del regidor Estapé fou decisiu. El pare d’aquest regidor era propietari del 3,61% del sòl urbanitzable. Amb la qual cosa passava de poder construir 2,5 pisos a 8,4. Un vot molt rendible per a la família Estapé. Però hi ha més. Els terrenys qualificats de verd públic amb els quals es volia justificar tota l’operació es troben en zona inundable i estan travessats per escomeses elèctriques aèries. El canvi del Pla General suposava que els promotors doblaven els seus beneficis, doncs passaven de tenir 14.000 m2 a 28.000 m2 edificables.

Aquesta modificació irregular fou portada als tribunals. La resolució judicial ha estat clara i concisa. La Sentència número 153 de la Secció Tercera de la Sala Contenciós-Administratiu, de 21 de febrer de 2008, comunicà el passat 19 de març, que el regidor del PSC-GIR tenia el deure d’abstenció ja que en la figura de planejament sotmesa a votació figurava com interessat el seu pare, amb una propietat del 3,61%. La sentència diu: “debió abstenerse sin intervenir en la adopción del acuerdo de aprobación provisional”. La sentència, a més, destaca que la propietat del pare del regidor té una “superficie nada despreciable sino con la suficiente entidad como para no ser irrelevante”. La sentència es clara quan declara nul tot el projecte urbanístic del Pla de les Hortes pel vot il·legal del regidor Miquel Estapé.

Ara només queda que aquest senyor doni explicacions sobre la seva actuació. Com a cap de la oposició de l’Ajuntament de la Roca del Vallès, tal vegada només li queda una cosa a fer: dimitir. Ja ho va fer en el seu moment el senyor Àngel Fernández i, més recentment, el regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Vallgorguina. Això seria cultura democràtica. Si un comet una errada durant la seva tasca al capdavant de la administració ha d’assumir-los i deixà el seu càrrec. De no fer-ho cau en una conducta antidemocràtica. Ara bé, això nomes s la punta de l’iceberg. A la Roca del Vallès hi ha, encara per tramitar, 120 contenciosos administratius. Quasi bé res! Això sembla Marbella".

Apa, que han quedat servits els del PSC...

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

PSC + PP... i ja van dos

27 Març, 2008 19:49
Publicat per csala, General

Si ho proven...hi tornen... I al Tarragonès, en menys d'un any, ja van dos. A Roda de Barà primer, i ara a Altafulla. PSC i PP no tenen manies per sumar, presentar mocions de censura, i canviar així equips de Govern municipals, i encara s'ho passen millor si CiU es queda fora, així va passar a Roda, on a més la federació nacionalista teniem l'alcaldia i així passarà a Altafulla, on qui es quedarà amb un pam de nas serà IC.

Disculpeu, però m'ho he hagut de sentir tantes vegades això del pacte CiU + PP a l'Ajuntament de Tarragona, com si aquest hagués estat l'únic pacte amb el qual s'ha governat l'Ajuntament de Tarragona mentre CiU hem tingut l'alcaldia, que veure com s'ajunten allà on i quan els convé, sense perjudicis, no puc deixar-ho passar i per tant em sento obligat de comentar-ho en aquest bloc, encara que això sigui caure en el seu joc.

Tétriques mocions de censura a banda, en tot cas, ens hauria de fer reflexionar, si ens ha de produir satisfacció que en municipis com a Altafulla es presentessin fins a vuit candidatures a les eleccions locals; vuit candidatures que acaben fent ingovernable un municipi, on no és que hi hagi tan sols una crisi de lideratge, no és que de sobte hagi aparegut una eclosió de participació ciutadana,..., aquesta és una situació que s'ha reproduit a molts petits municipis costaners, on els interessos urbanísitics han provocat molta pressió davant els responsables municipals. Amb la crisi immobiliària, això canviarà?.

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Obrir a precari la Casa de la Festa

20 Març, 2008 10:53
Publicat per csala, General

Llegeixo a El Punt que l'equip de Govern farà uns pedaços al projecte museístic de la Casa de la Festa, per obrir a precari la segona quinzena de maig.

Quina ineficàcia de la direcció política del Govern de la ciutat, en ser incapaços de donar continuïtat a un projecte que s’estava desenvolupant per part del Govern de Convergència i Unió en l’anterior legislatura.

Des del mes de setembre, en que van traslladar-se una sèrie d’entitats i elements del seguici, ni tan sols han estat capaços d’instal·lar una alarma per protegir el valor patrimonial que constitueix els elements del seguici de la ciutat. I això que el regidor López Pasca deia al setembre del 2007 a l’emissora municipal que en menys d’una setmana estaria instal·lada una alarma connectada amb la Policia Local.

Més que micropolítica, aquest Govern fa política de mínims que no és el mateix, de mínims i de pedaços, com el que volen fer ara a la Casa de la Festa. Molta pressa per fer descentralització de la Festa, i molta poca pressa per fer tradició!.

No es pot deslluir un equipament, obrint-lo al públic, havent realitzat tan sols unes accions menors. Podria aprofitar-se, des de l’abril fins al setembre, per accelerar al màxim l’acondicionament de la infraestructura. Són 7, els mesos que queden fins a Santa Tecla, temps suficient per acondicianar amb molta més dignitat l'espai.

3 Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Carod a la casa gran?

16 Març, 2008 13:22
Publicat per csala, General

Dimecres passat vaig pedre un dinar!!. A la sessió de control del President Montilla, en Puigcercós ho tenia tot preparat com si fos ell, en nom d'ERC, qui anés de fer la pregunta al MH President de la Generalitat. Finalment, tot i que en Puigcercós mantenia el seu rellotge i els seus apunts damunt la tauleta de l'escó, va ser en Joan Ridao qui va fer la seva pregunta, aprofitant l'oportunitat a més, per fer un sentit acomidadament del seu escó com a parlamentari.

Tot i que he vist intervencions d'en Ridao que no m'han agradat gens, però gens, gens, unes intervencions en les que ha mantingut una actitud molt agre vers CiU; la veritat és que vaig ser del pocs parlamentaris del grup que vaig voler dedicar-hi uns aplaudiments, més com a sentit comiat, que com a persona que manté una actitud coherent amb les seves idees.

Evidentment qui es va jugar el dinar amb mí, tenia més experiència que jo (gat vell), i també tenia ben present que no podia en Ridao desaprofitar la darrera oportunitat per acomidar-se de la seva tasca com a parlamentari català...., i veure això, tot i que tota la parafernàlia semblava indicar el contrari, indica tenir "nas"...

Doncs bé, qui es va jugar el dinar amb mi, al matí també va atrevir-se a dir que poder en Quico Homs, en la seva defensa de l'esmena a la totalitat al projecte de Llei de la Presidència de la Generalitat, no havia de ser tan dur amb en Carod Rovira perquè interpretava que a mig termini Carod podia anar a parar a la Casa Gran, o sigui a CDC, jo a aquesta asseveració vaig contestar amb una ganyota. Mal anem si creiem que a la Casa Gran, ja no és que hi càpiga tothom, sinó que s'hi pot arreplegar a tothom, amb tot el respecte i consideració que em mereix en Carod. Però no és això, companys, no és això.

I, tot que no li vull donar crèdit a la previsió feta per l'experimentat diputat convergent, no em deixa de sorprendre'm que avui aparegui en Carod fent certes afirmacions sobre CiU a una entrevista a l'Avui. Posar el contador a zero???. Sorprenent!!!.

 

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Seguint els pasos d'en Portabella

12 Març, 2008 05:39
Publicat per csala, General

Des del PSC, i des d'Esquerra també, pregonaven que els resultats de les Eleccions a Corts no podien condicionar el Govern Català, i ves per on, aquells que més ens esbroncaven sobre aquesta qüestió, són els primers, que després dels resultats a Madrid han esvalotat, i ja veurem si dinamitat, el nostre Govern.

S'apropa tempesta, els que tanta gràcia els fa les crisis internes a CiU, ara han de patir en la seva pròpia pell les desagradables conseqüències de la derrota electoral.

Carod i Puigcercós enfrontats pel poder dins del Partit. Carod al Govern, Puigcercós no. Poca feina, i molt soroll, com cíclicament ha succeït a ERC. Si fa uns mesos era en Jordi Portabella qui feia la maniobra de no incorporar-se al Govern de l'Ajuntament de Barcelona per distreure l'atenció del mal resultat d'ERC a la ciutat de BCN, i salvar la cadira, ara de forma anàloga ha actuat en Joan Puigcercós. Tot sembla indicar que qui s'ha quedat mirant el dit ha estat en Carod, almenys aquesta ha estat la impressió que n'he tret després de l'entrevista d'en Cuní. Mala peça al tel·ler pel clan de l'avellana, a hores d'ara veig a en Carod, substituint a l'Angel Colom de representant de Catalunya al Marroc, o a Perpinyà.

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Si enfonsen la Sagrada Família en treuen 30!!!

10 Març, 2008 16:05
Publicat per csala, General

No he parat de donar-li voltes del perquè d'aquest resultat. Què si el vot refugi, què si el vot útil,..., moltes idees m'han vingut al cap del perquè els tarragonins som més socialistes que mai.

No em puc creure que tanta ineficàcia en la gestió de serveis, i tanta calamitat en l'execució d'obres, no comporti un altre tipus de resultat electoral en el que és castigui al responsable polític, ben bé, sembla el món a l'inrevés, "com pitjor, millor".

Hi ha qui diu que ens hem fixat massa en les infraestructures, però no serà perquè aspectes com l'educació, l'atenció sanitària, la immigració o la situació econòmica per exemple, funcionin.

Em roden algunes idees pel cap, gens simples, del perquè d'aquest resultat, però, mentre, no puc fer altra cosa que felicitar al Partit Socialista per la seva victòria.

I no voldria fer-ne sang, però a veure si resulta que efectivament, els d'Esquerra han aconseguit "convertir" als del PSC, i resulta ara, que un vot al PSOE, és també un vot independentista o nacionalista.

M'he equivocat en la travessa, també pel que fa a la participació, certament elevada a Espanya, no tant a Catalunya, tot i que, l'element emocional de l'horrible atemptat de divendres pot haver-hi ajudat, o això, o resulta que ens interessen molt més les Generals que no pas les Nacionals o les Municipals???.

Res, nosaltres, CiU, a nivell de Catalunya, vista la bipolarització i el panorama en general, podem estar molt i molt satisfets, ja veurem si amb 10 o 11 diputats, dependrà del vot estranger, molt em temo que aquest 11è. diputat podem perdre'l.

Us recomano l'anàlisi de Francesc Marc Àlvaro d'avui a La Vanguardia, hi coincideixo plenament, i com bé diu, ara resultarà que les ofertes de Zapatero amb Catalunya, estan de rebaixa.... quin motius te sinó per a millorar-les després d'aquest resultat.

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Suspendre la campanya electoral?

08 Març, 2008 21:12
Publicat per csala, General

Ahir després de l'assassinat de l'ex-regidor socialista Isaias Carrasco els dos grans partits estatals van adoptar la decisió de suspendre els darrers actes de la campanya electoral. D'entrada vull manifestar el meu desacord amb aquesta decisió i la meva oposició a que cap organització terrorista modifiqui l'agenda electoral de cap país democràtic.

Vagi per endavant la meva solidaritat amb la família de l'exregidor assassinat, amb els socialistes i amb la societat democràtica basca. Però de la mateixa manera que la filla del regidor assassinat demanava que tothom anés a votar, ahir entenc que calia manifestar que tothom acudís a donar suport al sistema democràtic de partits, evidentment no com a celebració, sinó que calia una manifestació clara i unitària i multitudinària contra el terrorisme.

Discrepo, no tocava suspendre la campanya electoral, no puc entendre que ETA se'n surti amb la seva, no comparteixo que les dues forces polítiques majoritàries adoptin una resolució com aquesta, ignorant la resta de forces polítiques representades en el Congrés dels Diputats.

No sé si tornarem al pacte a dos, aquell de las libertades y contra el terrorismo... però, això de deixar fora a tota la resta de l'arc parlamentari, que van assabantar-se per la premsa que els "dos grans" havien decidit suspendre la campanya, comença a ser una constant certament preocupant. Som molts, els que de forma unànime estem en contra del terrorisme. I la força política a la que represento ha donat de forma inqüestionable suport a la política antiterrorista de qualsevol govern. No s'hi val que es pagui amb aquesta moneda.

La bipolarització va a més, i ja veurem com anirà això de la Llei Electoral la propera legislatura.

En tot cas m'afegeixo a la petició de la filla de l'exregidor Carrasco, demà, tots a votar.

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

Catalunya - España - Independència - Cataluña - Estat espanyol

03 Març, 2008 17:58
Publicat per csala, General

A totes les forces polítiques, durant molts dies, durant moltes hores, tota una sèrie de persones, debaten, estudien i analitzen amb més profunditat del que tinc la impressió el ciutadà no es pensa, les diferents propostes per elaborar el programa electoral de la formació política per a presentar davant la societat.

M’ha fet molta ràbia, veure que el primer teletip sobre els programes electorals dels partits, que es redacta sense que siguem els partits els que intentem "col·locar" la informació faci referència a l’estadística sobre els cops que surt Catalunya, Cataluña, Espanya, España, Estat espanyol, sobirania o independència, dins dels programes. I les propostes de veritat???. Les propostes que afecten de veritat a la gent??. No són notícia??. Alguna cosa no fem bé, i al final es contagia.

Us reprodueixo a continuació el teletip, datat el 28 de febrer,

CATALUNYA.-9-M.- CiU es la formación que utiliza más la palabra "Catalunya" en su programa mientras que el PP y C's la obvian

BARCELONA, 28 Feb. (EUROPA PRESS) -  CiU es la formación que, en su programa para las elecciones generales del 9 de marzo utiliza más veces la palabra "Catalunya": la cita un total de 432 veces, el doble que el PSC (218 ocasiones), mientras que el PP y C's no la utilizan una sola vez en dichos documentos, ni escrita en catalán ni en castellano.

Una comparativa entre los programas electorales evidencia que ICV-EUiA utiliza más veces el término "Catalunya" en su programa que ERC. Mientras que los ecosocialistas la citan un total de 162 ocasiones, los republicanos la utilizan 143 veces, casi cuatro veces menos que CiU y la mitad que el PSC.

En cuanto a la palabra "España" --tanto con eñe como con el dígrafo catalán 'ny'-- el PP es la formación que, de largo, la utiliza más. En total, 269 veces, superando ampliamente al resto de partidos. ICV-EUiA cita "España" 139 veces en su programa; el PSC, en 85 ocasiones; C's, en 42; CiU, en 33; y por último, ERC con 17.

El sintagma "Estado español" no lo utilizan en ninguna ocasión ni el PSC ni el PP, todo lo contrario que el resto de formaciones. La comparativa refleja que lo utiliza más veces ICV-EUiA (78 veces) que las formaciones nacionalistas: CiU (con 55 ocasiones) y ERC (con 42). Por su parte, C's cita tres veces este sintagma a lo largo de su documento programático.

En el programa electoral de ERC destaca el hecho de que apenas se utilizan conceptos como "soberanía" o "independencia". En el primer caso, la palabra aparece citada en nueve ocasiones, y en el segundo, en tres.

CiU utiliza dos veces el término "nación" para referirse a Catalunya, mientras que el PP la  utiliza la palabra en 125 ocasiones, para referirse España. ICV-EUiA no cita este término en ninguna ocasión, y C's lo hace dos veces. Tras el PP, los partidos que más utilizan la palabra 'nación' indistintamente para Catalunya tanto como para España son el PSC (74) y ERC (67).

En estas comparativas, hay que tener presente que el PP de Catalunya es la única formación catalana que a diferencia del resto, no cuenta con un programa electoral diferenciado, y el propio partido ha remitido al programa estatal para hacer estos recuentos.

Comentaris | 0 RetroenllaçOs

La Campanya des de Madrid

01 Març, 2008 12:20
Publicat per csala, General

Convidats per la Universidad Carlos III ahir, en nom de CiU vaig assistir com a ponent a Madrid en un Màster sobre comunicació Institucional y Política. Gabriel Elorriaga va ser l'encarregat en nom del PP de fer la primera intervenció d'hora i mitja, intervenció a la que vaig poder assistir, i després vaig poder esplaiar-me i transmetre, més des de la vessant organitzativa que comunicativa, la campanya de les Eleccions Generals '08 plantejada per la nostra Federació.

Especialment interessant van ser les preguntes que els assistents al Màster, més de 50, van fer-me al llarg de la intervenció. Que si tota la propaganda l'editàvem en català?, Que si veiem la possibilitat que PP i PSOE pactessin una nova Llei Electoral que exclogués les forces nacionalistes del Congrés dels Diputats?, Que si l'Oriol Pujol te projecció dins la Federació de CiU?, Que perquè anem Convergència i Unió junts..., Que com es trobava en Duran?, Què fins quan i fins a on estem disposats a donar suport a Zapatero?..., moltes preguntes, algunes inesperades, fetes amb molta educació i de persones joves, interessades, especialment per la seva vocació professional, en la política. Tota una experiència, en la que em vaig sentir molt còmode, i des de la discrepància, tots ells tenien molt de respecte al voltant dels nostres postulats i de la nostra forma de plantejar la campanya electoral.

Planejava aquella enveja de tenir a Catalunya una tercera força política centrada, capaç d'arribar a acords, per la nostra posició fronterera. Va ser un plis, plas!! vaig marxar a les 14 h. i tornava pitant allà a les 21,30 h., per cert amb pont aeri, perquè volia veure el debat de TV3, que per cert em va defraudar, tant l'estona que vaig escoltar-lo per radio, com el que vaig seguir per la televisió,..., vaja sembla que en Duran no estava bé (els teletips d'avui d'Europa Press i d'Efe no em deixen massa tranquil), de fet els metges li han suspès, temporalment, la campanya.

Per cert un gest unànim de reconeixement a en Duran, també des de Madrid, els semblava, com a mínim interessant, la seva presència al debat de Rajoy - Zapatero. Una alumna va compartir de forma entusiasta fins i tot, que de ser-hi, dialècticament, se'ls hagués menjat "vius". Com a mínm curiós.

He parlat de teletips, el proper post, anirà sobre un teletip que s'ha rebut i datat el 28 de febrer, d'Europa Press.

1 Comentaris | 0 RetroenllaçOs