[Desenvolupament de videojocs , La Mussara i altres llocs interessants ] 23 Gener, 2007 13:17

La meva xicota i jo hem traduït el joc d'aventura "La villa del seis" al català ("La vila del sis" com es diu ara) i necessitem saber si hi han errors en la seva traducció.

Per això us convidem a jugar-hi i buscar errades en aquesta versió provisional, que serà la definitiva si no es troba res malament:

http://www.granvino.com/jam/stuff/juegos/laviladel6/

Si trobeu alguna cosa, siusplau poseu-la als comentaris. Gràcies.

[Desenvolupament de videojocs , La Mussara i altres llocs interessants ] 12 Gener, 2007 13:58

La villa del seis

"La villa del seis" és un joc que vam fer la meva xicota, Yasmina Llaveria del Castillo, i jo.

Aquest es basa en la llegenda de l'existència d'un poble situat en una dimensió paral·lela anomenat "La vila del sis", que es on van a parar tots aquells que desapareixen, encara que sigui per un temps, de La Mussara.

La història comença quan una nit, anant cap a La Mussara per veure la pluja d'estels, se't para el cotxe i escoltes un soroll molt fort al lluny. No pots resistir-te i, amb molta por, decideixes investigar l'origen d'aquest misteri.

El joc ha sigut publicat i comentat en moltes pàgines web, blocs i fòrums.

Fins i tot en el numero de gener de 2007 de la revista de misteris "AÑO/CERO" surt una petita referència al joc.

L'èxit del joc ha resultat en unes 200 descarregues diàries aproximadament, ja havent passat l'etapa amb més èxit (gairebé 300 al dia, més o menys). A vegades una mica menys i a vegades més. Aquesta tendència encara dura avui.

Utilitza el mateix motor que el Yasmina's Quest.i un dels èxits més importants es deu a que el joc es pot jugar en qualsevol plataforma que tingui un navegador web.

Ha estat jugat o podria ser-ho en telèfons móbils, consoles (DreamCast, XBOX, WII...), consoles portàtils (Nintendo DS, PSP), PDA's (PocketPC, Palm), ordinadors (PC, Mac, Amiga), etc. Algunes captures es podeu veure aquí.

Per poder-ho jugar com una aventura gràfica, podent fer click (o l'acció equivalent depenent del dispositiu utilitzat per a jugar) en les acciones i en els objectes, es necessari que el navegador web suporti JavaScript i CSS. En aquest cas també es podrà jugar com una aventura conversacional (IF, ficció interactiva) si es prefereix, escrivint les accions a realitzar.

Si el navegador web no suporta CSS, es pot jugar igualment però els objectes es veuran situats malament en la pantalla.

Si el navegador web no suporta o té desactivat JavaScript es pot jugar com una aventura grafico-conversacional (aventura conversacional amb gràfics). Es tindran que escriure les accions.

Si el navegador web, sense JavaScript, tampoc suporta o té desactivats els gràfics, tampoc es problema per jugar: es pot jugar com una aventura conversacional clàssica, sense gràfics.

Existeix un cas remot amb JavaScript i sense gràfics: el joc es jugaria com una aventura conversacional però amb facilitats (no caldria escriure les accions ni els objectes).

Es pot jugar online en aquest enllaç. Funciona en qualsevol plataforma.

Si es prefereix es pot baixar i jugar offline per guanyar en velocitat. Per a aquesta última opció, si tens Windows pots jugar sense necessitat d'instal·lar res gràcies al programa server2go, utilitzant La villa del seis amb server2go. Si no, hauras de tenir un servidor web amb suport de PHP i baixar-te La villa del seis.

Próximament en català.

[Desenvolupament de videojocs ] 30 Novembre, 2006 14:27

Conectayas es el meu setè joc íntegrament en DHTML (JavaScript, CSS i HTML) que no utilitza PHP.

Es tracta d'un joc tipus "Connecta-4" però que es molt configurable i per això es pot transformat en molts jocs similars, com ara el "Tres en ratlla" i moltes més variants.

Es pot jugar contra l'ordinador o contra un amic (en el mateix ordinador).

Al principi pot ser difícil guanyar a l'ordinador però desprès és més senzill quan ja agafem el "truc".

El joc es pot jugar en http://www.granvino.com/jam/stuff/juegos/conectayas/spanish/

I el seu codi font està en http://conectayas.sourceforge.net

[Desenvolupament de videojocs ] 20 Novembre, 2006 14:44

Buscayasminas

El Buscayasminas va ser el meu sisè joc íntegrament en DHTML (JavaScript, CSS i HTML), sense PHP.

Es tracta d'un buscamines com el de Windows però més configurable mitjançant el menú d'opcions: es pot ficar un límit de temps, per exemple.

El botó dret es pot fer servir per ficar banderes (marcar mines) en Internet Explorer, Netscape, Mozilla/Mozilla Firefox, etc. però en Opera haurem de fer click amb el botó esquerra mentre es prem la tecla Control (o Alt, o Mayus...).

Podeu jugar en línia en http://www.granvino.com/jam/stuff/juegos/buscayasminas/spanish/

El seu codi font està disponible en http://buscayasminas.sourceforge.net

[Desenvolupament de videojocs ] 10 Novembre, 2006 14:00

Yasminoku

Com estan de moda els sudokus vaig decidir fer el Yasminoku, el meu cinquè joc íntegrament en DHTML (JavaScript, CSS i HTML).

Es tracta d'un programa que serveix per a dues coses: serveix tant per a generar sudokus aleatoris i poder jugar-los com per a resoldre sudokus que nosaltres li hem ficat (ideal per resoldre sudokus de diaris).

El joc ha tingut bastant repercusió (i encara li queda): és utilitzat per el diari digital Libertad Digital S.A. en la secció de passatemps (http://www.libertaddigital.com/servicios/juegos/sudoku.htm), per la web Sudoku Planet (modificat), i fins i tot ha sigut traduït al xinès per un noi que es diu Eric (http://kossky.sitesled.com/) en http://kossky.sitesled.com/games/sudoku/Yasminoku_cn.htm.

Per cambiar de numero escollit es pot utilitzar, en lloc del ratolí, el teclat i així estalviar-nos feina.

Aqui us deixo l'enllaç per jugar en línia: http://www.granvino.com/jam/stuff/juegos/yasminoku/spanish/

I podeu baixar el codi font: http://yasminoku.sourceforge.net

[Desenvolupament de videojocs ] 06 Novembre, 2006 13:54

Yasminuroban

El Sokoban (també conegut per "Warehouse Keeper", algo així com "Mozo de almacen") és un joc japonés d'intel·ligencia que moltes vegades es classifica en la categoria de puzzle o en la d'estrategia.

El joc original és molt senzill en el seu concepte: s'han de moure, espenyent, unes peçes i ficar-les en uns llocs corresponents. El problema es que no es poden espenyer dues peçes a l'hora i tampoc es pot tirar d'elles. Hi han jocs que agafen aquest concepte i l'amplien ficant ponts, trampes, etc... creant un joc amb una base similar pero molt diferent.

El joc resulta bastant entretingut i com no es molt difícil de programar vaig decidir crear el Yasminuroban (el meu quart joc íntegrament en DHTML sense PHP). El Yasminuroban es un senzill joc tipus Sokoban que agafa alguns nivells del Sokoban original (en els nivells imparells) i altres de collita propia (els nivells parells).

També inclueix un editor de nivells per a poder fer un nivell propi que genera el codi font del nivell i així poder implementar-lo al joc editant el codi font (es de codi lliure) o jugar-lo directament prement la opció corresponent. Com a innovació, resulta el primer joc fet en DHTML amb un editor de nivells (més infromació en http://www.gameinnovation.org/index.php/Yasminuroban).

Podeu trobar més informació de aquest tipus de joc en Internet, utilitzant un buscador com Google.

El Yasminuroban pot jugar-se online en http://www.granvino.com/jam/stuff/juegos/yasminuroban/spanish/

També podeu descargar el codi font del Yasminuroban a http://yasminuroban.sourceforge.net

[Desenvolupament de videojocs ] 02 Novembre, 2006 12:45

El Tetríssimus va ser el meu tercer joc íntegrament en DHTML que va venir després del PunkPong.

Es tracta d'un senzill joc del Tetris amb l'únic objectiu de fer línies i passar de nivell. Cada sis línies puja un nivell i a cada nivell nou les peçes van encara més depressa.

El joc es pot jugar a la següent direcció: http://www.granvino.com/jam/stuff/juegos/tetrissimus/spanish/index.htm

I el seu codi font es pot baixar en http://tetrissimus.sourceforge.net

[Desenvolupament de videojocs ] 31 Octubre, 2006 11:52

PunkPong

El PunkPong va ser el segon joc que vaig fer, desprès de La Ranísima, que utilitza DHTML íntegrament (sense PHP).

No és res més que el clàssic joc del Pong: dues paletes, una pilota i... a jugar!

Es comença amb cinc vides. Al principi l'enemic és molt fàcil, una mica "ximple". Cada tres gols que marquem, passem de nivell. A cada nivell, l'enemic és més difícil. Els nivells són infinits.

Es pot utilitzar tant el ratolí (es llença la pilota fent click a l'àrea de joc) com el teclat (es llença amb la tecla Espai, Intro o Control) per jugar. Això es configura a sota de l'àrea de joc, on tenim que escollir la forma de jugar (al començament està predeterminat el teclat).

A veure si algú arriba fins al nivell 15! :)

Podeu jugar en http://www.granvino.com/jam/stuff/juegos/punkpong/spanish/

El seu codi font es pot trobar en http://punkpong.sourceforge.net

[Desenvolupament de videojocs ] 30 Octubre, 2006 11:50

La Ranísima

La Ranísima va ser el primer joc que vaig escriure íntegrament en JavaScript sense utilitzar també PHP. En concret, fa us de la "tecnología" DHTML, que es el resultat de barrejar tres tecnologíes o llenguatges: JavaScript, CSS i HTML.

Els jocs en DHTML, quan solament fan us del DHTML, no necessiten cap plug-in pel navegador web ni descarregar res.

Es tracta d'un joc bastant "cutre", en el qual els personatges són animalets pintats en clau d'humor (no sóc molt bon dibuixant).

L'objectiu és ben fàcil: rencarnem a una raneta que té per missió disparar als altres animals (amb la tecla Espai, Control, etc). És possible moure's en les quatre direccions (amb les fletxes de direcció).

Quan haguem acabat amb tots els enemics, pujarem de nivell i els enemics seràn uns altres. Quan s'han acabat tots els enemics, torna a començar amb el primer enemic pero encara més difícil. A cada nivell va pujant la dificultad (els enemics van més ràpid). Els nivells són infinits.

És un joc que sol agradar als més petits perquè és fàcil i gracios.

Podeu jugar en línia, sense descarregar res, en http://www.granvino.com/jam/stuff/juegos/ranisima/spanish/

També podeu descarregar el joc, amb el seu codi font, en http://ranisima.sourceforge.net

[Desenvolupament de videojocs ] 24 Octubre, 2006 13:27

La notícia del meu post "On son els jocs catalans en Softcatala.org i en LaFarga.net?" la vaig enviar a Menéame per a que la gent la votés i per a veure si així, amb audiència, aconsseguia el meu objectiu: un portal de software lliure en català que tingués un apartat per possar videojocs.

La notícia, gairebé, la van votar negativament la meitat del nombre de persones que van votar-la possitivamente. També va rebre alguns comentaris negatius o en contra del català.

En Menéame surten moltes vegades enllaços en anglès i altres llengues a portada, que la gent ha tingut que votar prèviament. Però es veu que el català no agrada o no interessa tant a la gent: la qual cosa entenc ja que el anglès està més estés i més gent el comprèn. El que no entenc es perquè els vots negatius. Es trist que hi hagi gent en contra de una llengua.

Encara es pot votar ("menear") i animo a qui vulgui a fer-ho en "¿Dónde se encuentran los juegos en catalán?". Si s'obtenen suficients vots, la notícia sortirà en portada de Menéame. En el mateix lloc també es poden lleigir els comentaris.

[Desenvolupament de videojocs ] 23 Octubre, 2006 13:23

"La Carta Más Alta" va ser el meu segon joc en PHP. A diferència del anterior, el Yasmina's Quest, aquest no utilitza JavaScript sino solament el HTML que torna el PHP.

Les regles son molt senzilles: comença tirant primer el usuari. Després tira l'ordenador. Guanya la carta més alta. Qui ha guanyat aquesta jugada tirarà primer la següent jugada. Si ha hagut empat, tirarà primer el que va tirar primer l'anterior cop. Despres roben carta els dos, sempre que quedin cartes per robar... i així. Al final guanya qui més jugades ha guanyat durant tot el joc.

Les regles son senzilles pero no sempre és fàcil guanyar al ordinador. Intenta-ho :) es possible, pero a vegades costa una mica. Es tracta de jugar be i tenir sort. No creguis que el ordinador fà trampes, no es veritat això :P

Aquest joc es pot fer funcionar en qualsevol navegador web, inclús en els bassats en text. També es pot jugar en teléfons mòbils, consoles, consoles portàtils, PDA, etc... sempre que tinguin un navegador web.

Podeu jugar en línia en la següent direcció: http://lcma.tuxfamily.org/lcma_spanish/

I podeu descargar el seu codi en http://lcma.sourceforge.net

[Desenvolupament de videojocs , La Mussara i altres llocs interessants ] 22 Octubre, 2006 14:53

Yasmina's Quest

Yasmina's Quest es una petita aventura en clau d'humor, molt curta, que vaig programar l'any passat.

Aprofitant que no soc bon dibuixant, vaig optar per parodiar-me a mi mateix fent els dibuixos a mà.

Tècnicament supossa una novetat, doncs és la primera aventura gràfica online que no utilitza software propietari ni plug-ins (ni Flash ni Java, etc) i que funciona en qualsevol navegador web. Solament utilitza PHP i JavaScript. Més informació sobre les innovacions d'aquest joc es poden veure en http://www.gameinnovation.org/index.php/Yasmina%27s_Quest

És un verdader joc multiplataforma: funciona en qualsevol sistema operatiu i en qualsevol dispositiu. Solament necessita un navegador web, compatible o no amb JavaScript.

Si el navegador web que utilitzem soporta JavaScript podem jugar-hi com una aventura gràfica (fent click als objectes de la pantalla i a les acciones), sense teclejar res. També podrem jugar-hi com una aventura conversacional (de ficció interactiva) com les de abans, sense res més que utilitzant el teclat per introduïr les ordres. Si el navegador web no soporta o té desactivat JavaScript podrem jugar solament d'aquesta última forma. També funciona en navegador webs bassats en text (Links, Lynx o w3m).

Com ja he esmentat, es molt curta. La aventura solament consta de 9 estàncies i una més que és la del final (dintre de la cova).

Si cap dia Softcatala o LaFarga o alguna web de programari lliure en català obre un apartar per possar-hi jocs, a lo millor tradueixo aquest i el fico allí.

Animo a tothom a provar-la i a terminar-la :) i m'agradaria rebre comentaris sobre l'aventura per saber les opinions.

També es pot utilitzar el codi del joc per fer un altre joc similar, sempre que es conservi el nom d'autor com creador del motor.

Podeu jugar en http://www.granvino.com/jam/stuff/juegos/yq/

I podeu bajar el codi font en http://yquest.sourceforge.net

[Desenvolupament de videojocs ] 21 Octubre, 2006 23:03

Em sembla increíble que no existeixi cap apartat en aquestes dues webs (Softcatala i LaFarga) dedicat als videojocs en català.

A lo millor si que hi han jocs en aquesta web, però no he vist cap apartat especialitzat en ells i segurament estaràn classificats en altres categories.

Com tots sabem, dintre del món de la informàtica els jocs són molt importants.

Es veritat que hi han bastant pocs jocs en català, però crec que seria millor recopilar-los en una web dedicada al software català que no fer res.

Personalment tinc alguns jocs fets, de codi lliure, que m'agradaría traduir-los al català. Però la idea de no poder ficar-los en una web dedicada al programari en català em treu les ganes de traduir-los.

A veure si els webmasters o els encarregats de aquestes webs s'animen a donar recolzament als videojocs :) seria una molt bona notícia.

[General ] 19 Octubre, 2006 19:57

Benvinguts al meu nou blog.

En aquest espai m'agradaria escriure sobre La Mussara en especial, però també de les meves aficions i compartir-les amb vosaltres.

Per exemple, una de les meves aficions és el cinema. També ho es la programació, en especial de videojocs.

He realitzat alguns videojocs (bastant senzills) que m'agradaria traduir-los al català. El problema es que en Softcatalà (www.softcatala.org) no he trovat cap apartat per possar-los. I crec que hauria de ser-hi (crítica constructiva i sugerència). Dos d'aquests jocs son ambientats en La Mussara, un lloc que m'agrada bastant. Ja els aniré presentant.

Res mes. M'agradaria llegir comentaris sobre la opinió que té la gent sobre la temàtica del nou blog i de les coses que aquí dic: si sembla interessant, si Softcatalà deuria tenir un apartar per a jocs en català, etc...

Moltes gràcies per tot. Fins aviat,

Joan Alba Maldonado.