La Fundació puntCAT ha creat l’Observatori puntCAT, un espai que posa a disposició de tothom dades relatives al domini .cat i a l’ús del català a Internet. L’Observatori s’estrena amb dades actualitzades sobre el .cat: nombre de registres, qui els fa, des d’on, amb quina finalitat… Aquestes primeres dades evidencien la normalitat amb què s’usa el domini .cat, sobretot per part de les empreses.

El .cat, amb 71.065 registres a 31 de desembre del 2013, ha estat el domini que, percentualment, ha crescut més l’any passat a l’Estat, amb un 16%; això el situa per davant del .es, que ho va fer un 5%, i del .com o el .net, que van decréixer, respectivament, un 3,8% i un 7%. Des de la seva posada en funcionament el 2006, el domini ha crescut una mitjana del 21% anual.

 

Normalitat de l’ús del .cat entre el col·lectiu empresarial

La Fundació puntCAT, l’entitat privada sense ànim de lucre que gestiona el domini.cat constata que aquest és un domini d’ús normalitzat entre el col·lectiu empresarial, que l’utilitza als seus webs per adreçar-se al mercat catalanoparlant. Concretament, el 57,9% dels titulars de webs .cat són d’empreses, mentre que un 19,4% són d’entitats (associacions, federacions, col·legis professionals, etc.), un 12,1% d’organismes públics i un 10,6% de particulars. Aquestes dades constaten que unes 35.000 empreses ja tenen actualment un domini .cat. Es tracta d’empreses majoritàriament catalanes, però cal destacar que empreses internacionals com Google, Danone, Youtube, Microsoft, Decathtlon, Fnac o IBM disposen d’una extensió .cat per dirigir-se als seus clients catalanoparlants.

Pel que fa a la seva participació de mercat a Catalunya (on el .cat disposa de 60.715 dominis respecte els 71.065 totals), el .cat continua ocupant la tercera posició, amb una quota del 11,3%, darrere del .es (41,2%) i del .com (36,6%).

Més informació

http://fundacio.cat/ca/observatori

Comentaris estan tancats.