Màrqueting tradicional x màrqueting digitalPerquè entenguis els motius que han convertit el màrqueting digital en una estratègia tan important actualment, has d’entendre les seves diferències fonamentals amb el màrqueting tradicional com indica la agencia marketing digital barcelona mentedigital.
Aquest darrer es desenvolupa sota la comunicació unilateral.
Les empreses utilitzen els mitjans offline com ara ràdio, premsa escrita i televisió, per portar la seva publicitat cap a un ampli públic, cosa que conseqüentment torna el cost de l’acció molt més alt.
Aquest tipus de màrqueting no es preocupa a establir una relació amb l’audiència, només vol transmetre el missatge.
Daltra banda, el màrqueting digital actua al món en línia. Qualsevol canal online es converteix en una oportunitat d’assolir el públic objectiu d’una marca.
Xarxes socials, mitjans pagaments, blocs corporatius a partir d’una estratègia de màrqueting inbound, email màrqueting, trànsit orgànic… Les eines són infinites.
A més a més, aquí la relació amb el públic té massa valor.
Al contrari del tradicional, al màrqueting digital trobes avantatges irrebatibles. A continuació et presentaré cadascuna.
4 avantatges del màrqueting digital.
Menys despeses i més resultatsTotes les accions digitals són més econòmiques que les existents en una estratègia offline. La possibilitat d’enfocar en accions adreçades al públic ideal permet que s’orientin les despeses en allò que realment porta resultats evitant així deixalles.
I més. A internet, pots treballar estratègies de cost molt baixos, com el màrqueting de continguts, que atrau clients potencials (o leads) amb la creació de continguts orgànics rellevants i ben posicionats als motors de cerca.
Encara que, si tens recursos disponibles, el que és recomanable és que integris accions pagues i orgàniques per potenciar els teus resultats.
Només és important conciliar-les perquè la teva inversió en mitjans de pagament sigui complementària al creixement orgànic i no l’única alternativa.
Màrqueting Digital per a Pimes!Descarrega gratis la guia per aplicar les estratègies digitals a la teva empresa.
Quan inverteixes en estratègies digitals, un dels majors beneficis és la construcció de la teva marca a la web.
Mentre que en el màrqueting tradicional inverteixes en campanyes que promocionen la teva marca per un determinat període de temps, al màrqueting digital les estratègies s’enfoquen en resultats de llarg termini, buscant un resultat escalonat.
D’aquesta manera, en crear la teva presència en línia i dedicar els teus esforços de màrqueting a construir una autoritat digital forta i consistent, aconsegueixes que la teva marca es torni cada cop més vista pel públic.
No necessites dependre de la promoció temporaria, la teva marca sempre estarà visible i atraient nous clients progressivament.
3. Capacitat de segmentació
La informació donada pels usuaris a internet (com a xarxes socials i formularis) permet que les campanyes digitals siguin molt més precises.
Al màrqueting digital, pots segmentar les teves estratègies basant-te en el gènere, edat, ubicació, interessos, hàbits i molt més.
Aquest nivell d’exactitud possibilita crear accions adreçades a buyer persones — els clients ideals de la teva empresa. Amb tantes dades a les mans, sabràs quin missatge enviar, per on i com fer-ho, per exemple.
4. Mesurament de resultats
Res no defineix més l’èxit del màrqueting digital que la seva capacitat de mesurar, en temps real, cada resultat. Cada pas fet dins d’una estratègia en línia pot ser acompanyat i analitzat.
Has enviat un correu electrònic promocional? Mesura la taxa d’obertura i conversió i descobreix quantes persones el van obrir i quantes van adquirir la promoció.
Estàs treballant en un bloc? Descobreix amb l’ajuda de Google Analytics d’on ve l’origen del trànsit, quant de temps les persones romanen a la pàgina i quins altres continguts han ingressat.
Has realitzat una publicació a les xarxes socials? Analitza la interacció, a quantes persones el post ha aconseguit i quantes van fer clic cap a la pàgina de destinació.
I aquests són només alguns exemples. Hi ha moltíssimes mètriques més que pots observar per determinar si estàs actuant correctament a la teva estratègia digital i si el camí que el lead està seguint està d’acord amb la jornada que hi has pensat.
Per descomptat, no has d’acompanyar necessàriament totes les mètriques que existeixen, de fet, l’anàlisi dependrà de l’objectiu de la teva campanya i del resultat que busques a cada canal.