El futur és aquest horitzó constant que és present a la vida de l’ésser humà. Quan un estudiant pren la decisió d’estudiar una carrera determinada, el desig potencial de dedicar-se a un sector motiva l’esforç recent. El futur també és una vocació constant per a la investigació científica. I, per descomptat, aquesta projecció del demà també es pot fer des de la perspectiva particular del màrqueting digital. Quin és el futur?
La importància del vídeo com indica agencia marketing digital
Internet està desplaçant a poc a poc a la televisió com a opció dentreteniment. L’abast del format del vídeo anirà augmentant gràcies a la possibilitat d’integrar en el dinamisme d’un contingut l’atractiu de l’àudio i la imatge. Aquest tipus dinformació desperta linterès de laudiència.
Cerques per veu
Un dels símptomes de canvi constant al sector és la tendència de les cerques per veu, una nova variant que afecta de manera significativa la forma d’entendre el SEO. Això significa que els mitjans en línia s’han d’adaptar a aquest tipus d’experiència d’usuari. Moltes empreses encara tenen pendent fer aquest procés de transformació.
Cerques a través del mòbil
Cada vegada més usuaris utilitzen aquest mitjà de comunicació com una font de consulta per navegar per la xarxa a les botigues en línia, els blocs, les revistes i els diaris. Això significa que les empreses també han dobservar aquesta circumstància com una invitació per actualitzar els seus llocs amb lobjectiu daportar una excel·lent experiència a cada visita. No fer-ho significa perdre un potencial d’audiència important.
La veu dels microinfluencers
La veritable mesura de la influència no se centra tant en el gran nombre de seguidors dels influencers, sinó en les comunitats més especialitzades que mantenen un vincle més proper i personal amb l’audiència. Un dels motius que impulsa aquest canvi de tendència és la manca de criteri que semblen mostrar alguns dels grans perfils en anunciar el mateix tipus de productes de diferents marques en un termini de temps breu. Per contra, els professionals amb un públic més concret estan especialment valorats per l’autenticitat que desprenen aquestes galeries d’imatges
Adblock
Un dels grans problemes dels mitjans en línia és la lluita contra els bloquejadors de publicitat ja que els anuncis també són una via d’ingressos per a aquells canals que tenen aquest mètode de finançament. Per tant, es tracta de conscienciar el lector d’un canal sobre com la seva col·laboració és determinant per a la seva permanència garantint l’escriptura d’articles de qualitat. Aquests bloquejadors aporten una invisibilitat absoluta a bona part dels anuncis publicats en una pàgina i són una limitació significativa per als anunciants en el seu desig d’informar sobre el seu catàleg.
Per tant, el futur del màrqueting digital passa, de manera directa, per entendre els canvis dhàbits dels mateixos usuaris com mostra lincrement en les cerques per veu, la demanda del vídeo o la navegació a través del telèfon mòbil.