¿Que es un consultor seo?

Es diu que un Consultor Seo és el que estudia tots els moviments de Google; bo, tots o gairebé tots. És la persona que s’encarrega de que la teva web estigui en les posicions més altes en les cerques de Google.Es coneix el terme seu, però no tant el seu significat real: motor de cerca Optimization: Recerca, motor i optimització. El significat de cadascuna d’elles conforma el concepte de SEO.La seva funció es pot resumir de manera senzilla: el consultor SEO posicionarà la teva empresa o servei de manera que dins de l’enorme quantitat de resultats d’una vasta recerca, el client potencial valori el teu lloc web com el resultat d’aquest procés de recerca, i tot això es transformi en beneficis.

Técniques de un consultor seo:

- Anàlisi de paraules clau del web
- Anàlisi de la competència i les seves paraules clau.
- Anàlisi de nínxols de mercat.
- Mesurar i definir l’estratègia de continguts del web.
- Optimització, edició i programació del lloc web.
- Accions off-page com link building.
- Monitorització del web.
- Auditoria de qualitat del lloc.
¿Como ser un expert seo?

Per exercir totes les funcions, el consultor SEO ha d’estar en constant formació i evolució. Google actualitza el seu algoritme de cerca i cal estar pendent de com afecta la web i fer les correccions oportunes per aconseguir els millors resultats.

A més, és recomanable que aquest format en programació i disseny web, així com en optimització i servidors web.Cada projecte és diferent. Per això, el primer que fem és analitzar tots els factors per determinar el treball necessari i el possible posicionament de cada lloc web. Per desgràcia, no tenim una vareta màgica, ni totes les web són iguals en l’obtenció del millor posicionament.

Analitzem els serveis o productes del web, què és exactament el que es busca a Internet. Igualment, vam estudiar si compleixes amb les directrius de Google i quina és la teva situació davant de la competència, per saber d’on partir i com orientar el treball.

En el cas de les botigues online l’anàlisi és més exhaustiva: Cal conèixer què passa dins la teva botiga online durant els processos de compra de la mateixa.Més del 95% de les persones fan servir Google com a cercador a Internet i menys del 4% passen a la segona pàgina de recerques de Google, per això estar a la primera pàgina de cerca de Google és molt important, les primeres posicions es porten més del 50% de trànsit de la recerca que fan els usuaris.

Trobar-se en el primer cop de vista de l’usuari es converteix en un factor determinant a l’hora de generar aquest tràfic, i és aquí on un consultor SEO utilitza totes les eines possibles.

Les ànsies de renovació i coneixement d’un consultor SEO han de ser insaciables. La renovació i saber anticipar-se als esdeveniments dins de la xarxa, predir el comportament dels usuaris des de dades de navegació ha de ser la llei que imperi en la seva forma de treballar.

Un consultor SEO és capaç de controlar certes pautes com la possibilitat d’augmentar les opcions de ser visible a la xarxa.

Des d’aquest punt, la concatenació de fets se succeiran més fàcilment: Amb una major visibilitat es podran reconduir millor les recerques cap a processos que ens beneficiïn.

Serà imprescindible recolzar-se en disciplines i tècniques com l’analítica web i la optimització de pàgines, instruments que permeten capitalitzar la visibilitat, l’objectiu bàsic i fonamental del posicionament SEO.
En definitiva, el consultor SEO és una de les professions més demandes a causa de l’evolució de les tecnologies. Les exigències del públic van a l’una que les de la xarxa, de manera que comptar amb la mà experta d’un coneixedor del seu funcionament serà una de les claus per a l’èxit.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Què es un Local Guide de Google?

Google té moltes propostes tecnològiques i eines útils, això ho sabem tots; però mai ens prenem el temps de conèixer i esbrinar sobre aquestes eines que ens fan la vida més simple i fàcil de moltes maneres.

En l’actualitat Google té una solució per a cada problema, però el problema, és que no sabem que existeixen.

Una d’aquestes eines que milloren la nostra vida i no coneixem molt és Local Guides de Google i encara que mai hagis sabut que és, molt segurament ho has fet servir, de manera que et preguntaràs ¿com ?, doncs cada que entres a Google maps i vols veure les fotos d’un lloc, restaurant, botiga, establiment o el que sigui, les fotos que apareixen són col·laboracions que es fan a Local Guides.

De manera simple, un local guide és una persona que puja fotos i informació sobre els llocs a Google Maps.

Si bé ja existeixen plataformes com TripAdvisor que fan el mateix i amb estrelles i ressenyes, Local Guides és molt important causa de l’ús dels Google Maps, de tal manera que quan busquem una adreça o un lloc, sempre accedim a les fotos complementàries que pugen seus usuaris en Local Guides.

És gràcies a aquestes col·laboracions gratuïtes i fins altruistes, que tots en el món tenim una millor imatge de com arribar i com són els llocs que volem visitar.

T’imagines anar a Roma i buscar una pizzeria sense utilitzar Google Maps i les fotos dels Local Guides, l’imagines ?, millor no i no has de preocupar-te, perquè ara el món s’escurça amb fotografies.

Així que cada que vegis una fotografia a Google Maps, va ser pujada per l’enorme quantitat de persones que conformem la xarxa local Guides, perquè obvi, jo soc una Local Guide nivell 4.

A més de ser blogger, podcaster i mil coses més, a més d’això i mig llunàtica, sóc local Guides de Google Local Guides.

Què guanyem els Local Guides ?, no gaire, més que tenir un rang que va de l’1 al 5, a més de la satisfacció d’ajudar els altres amb la nostra guia local.
Encara que bé, Google si té algunes recompenses per als seus local Guides.
Nivell 1: hangouts i tallers de Google

Nivell 2: accés a llançaments de google i poder realitzar quedades a Local Guides

Nivell 3: tens el teu insígnia i participes en els canals

Nivell 4: emmagatzematge gratuït a Google Drive

Nivell 5: accés a productes i funcions abans que ningú i la possibilitat d’anar a la cima dels Local Guides.

Judith sauch experta em Google i seo barcelona

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Qué es un Youtuber?

El Youtuber és el protagonista principal de Youtube, ja que sense ell no hi hauria cap vídeo a la plataforma. I, a més, és el principal emprenedor línia que interactua en aquesta xarxa social. Si vols formar part de la comunitat de YouTubers, aquí tindràs tota la informació que necessites.

Els YouTubers han canviat la societat literalment parlant. Ja res és com abans. Tot s’ha hagut de emmotllar a les noves circumstàncies.
I és que un Youtuber, és a dir, una persona normal i corrent com tu o jo, és capaç de tenir més audiència que un programa de televisió i ràdio, superant totes les expectatives del tot.
Com és possible que una comunitat de YouTubers siguin capaços de tenir més repercussió que les cadenes més importants d’un país ?

Això és degut gràcies a Youtube: la xarxa social que el fan servir molts usuaris com si fos una televisió.Ara, gràcies a això, les cadenes més prestigioses se les han d’enginyar per no perdre audiència i estar a l’altura de les exigències actuals que marca la societat.

¿Com arribar a ser un Youtuber?

1-Obre teu canal des del teu perfil de Google youtuber :Des del teu propi perfil de Google, pots tenir el teu canal automàticament.De fet, la mateixa xarxa social ja t’ho pregunta en l’instant que entres a la plataforma des del teu perfil.Dit això, aquest és el pas més bàsic però fonamental perquè, sense canal, no hi ha YouTubers que valguin.Utilitza un mòbil o càmera per fer vídeosyoutuber.

2-Lo següent que necessites és un dispositiu mòbil (o tablet) amb bona resolució per a realitzar vídeos de qualitat.

També,  pot ser una bona càmera de vídeos.Si és possible, que sigui HD o Full HD.Al principi no cal ser un as a gravar, ja que estàs començant, estàs aprenent.Però conforme vagis creixent d’audiència, aquest aspecte és fonamental perquè, en cas contrari, el teu canal pot quedar en l’oblit i compra’t un micròfonyoutuber

3-La qualitat de so és imprescindible.

Necessites que el teu audiència t’escolti bé perquè el missatge és important.Pensa que l’audiència et segueix pel que dius, no ho oblidis.Al mercat hi ha molts micròfons disponibles que et poden servir per gravar de tot tipus de preus.Així que si vols oferir qualitat no ho oblidis: compra’t un micròfon.

4-Un vídeo sense editar, no val absolutament per a res. Pensa que la qualitat importa, però el missatge també.I, un vídeo sense edició, et puc assegurar que a l’audiència no li agradarà gens.No cal fer edicions espectaculars, però sí fer un mínim.

Quan guanyar beneficis com Youtuber?

Per guanyar diners com Youtuber es pot fer des del primer moment. No obstant això, sense audiència, dubto que ho aconsegueixis.

Per a això, és recomanable que creus una comunitat entorn al teu canal de Youtube i augmentis els subscriptors tal i com indica el consultor seo judith sauch.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

El vídeo màrqueting

El vídeo màrqueting consisteix en la utilització de vídeos per promocionar un producte o servei, i que té un potencial increïble gràcies a la creixent utilització de smartphones per consumir informació i a plataformes com Youtube.

El vídeo màrqueting és una de les tècniques més efectives perquè capta ràpidament l’atenció dels internautes. Els éssers humans som, per naturalesa, visuals, i el primer que ens impacta és el contingut que percebem a través dels ulls.

Consells SEO

1. Durada òptima

Cal tenir en compte que tot vídeo ha de tenir una durada òptima: si és massa curt, les persones es quedessin amb ganes de més, i si és massa llarg, el més probable és que no acabin de veure-ho i es perdin clients potencials. Per això, la durada mitjana no hauria de sobrepassar els 4 minuts i hauria de tenir, com a mínim, uns 40 segons.

2. Creativitat

Un vídeo ha de tenir la propietat de no només captar l’atenció dels usuaris, sinó també de provocar canvis en les emocions i tocar aspectes rellevants en la dinàmica individual, familiar i col·lectiva.

3. Qualitat

El vídeo s’ha de fer amb qualitat: un aspecte que deslligarà crítiques negatives és una reproducció amb mala il·luminació, un so inadequat o amb talls inesperats en la transmissió. Ser meticulosos en aquest aspecte fomentarà comentaris positius sobre el vídeo, el producte i l’empresa involucrada, guanyant, per tant, clients i reputació.

4. Accessibilitat

En primera opció s’han d’elaborar vídeos als quals es pugui accedir de manera gratuïta: aquests seran el motor que et potenciï per les xarxes socials i, com ja sabràs, si d’entrada veiem la paraula “pagar” en un anunci, ens tirarem enrere.
A més d’utilitzar les xarxes socials com Facebook per difondre els nostres vídeos, hi ha una eina estrella: Youtube. Amb ella podem fer campanyes segmentant el tipus de públic al que volem arribar. Per descomptat, també podem combinar Youtube, Facebook i altres xarxes socials (LinkedIn, Twitter …):

5. Segmentació

Es poden usar vídeos genèrics adreçats a tot tipus de públic i vídeos especials enfocats a un target molt específic. Aquesta última opció sol ser la millor si hem fet un petit estudi de mercat, ja que els clients potencials senten atracció a la compra causa de l’atenció personalitzada. El vídeo ha de generar fiabilitat i credibilitat, generar interacció i, per descomptat, compartir informació rellevant i verídica sobre el producte.

Els vídeos online  han sorgit com un format de comunicació que ofereix al mercat un gran potencial, ja que connecta de forma fàcil amb el consumidor i amplia l’efecte de qualsevol campanya publicitària com indica la experta en seo barcelona Judith sauch.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Com et posicionen els cercadors?

Com et posicionen els cercadors?el contingut

La clau per estar en els primers llocs és ‘el contingut! Però no qualsevol contingut, ha de ser contingut 100% original i de la teva autoria. Google penalitza el contingut duplicat (és a dir copiat d’un altre lloc), així que el primer que has de saber és que el contingut ha de ser 100% produït per tu.

Un altre punt important és l’extensió del teu post: anteriorment amb només escriure una entrada amb 300 paraules i les keywords adequades, Google et posicionava, però ara no. Perquè Google et col·loqui en les primeres pàgines, el teu contingut ha de ser més extens, Neil Patel, un dels experts més famosos de màrqueting en línia, assegura que l’extensió ha de ser de més de 2000 paraules.

Les paraules claus o KeywordsLes Keywords o paraules clau són com el mapa i les claus que li dónes a Google per obrir la porta de la teva portal. Amb elles, Google et troba i sap de què estàs parlant en determinat article i així pot posicionar en els primers llocs de la cerca.

Les paraules clau o keywords sempre han estat importants, malgrat tots els canvis que han tingut els diferents algoritmes, aquestes sempre seran presents. Per què? Perquè són per les que Google (o qualsevol altre cercador) reconeix de què parlen els nostres articles o quins són els nostres serveis.

En poques paraules, són els termes amb els quals els usuaris fan una recerca. Hi ha dos tipus de keywords, les generals que són les que fan servir els usuaris que no saben exactament el que busquen els usuarios.

Les “aranyes” de Google van per tots els llocs web analitzant el contingut i posa als llocs que parlin sobre aquest tema en els primers resultats de cerca, primant als que jutja que tenen millor contingut.

Periodicitat en les publicacions:Si bé és cert que el contingut és el rei del posicionament en els cercadors, un altre punt molt important és el temps que deixes passar entre publicació i publicació.

Neil Patel assegura que “Quan publiques contingut nou en el teu lloc web, Google li dóna al teu lloc web, un puntuació. En el temps, aquest puntuació s’esvaeix i llavors el teu lloc requerirà més contingut nou “.

Especificacions tècniques:Hi ha altres especificacions més tècniques com les que et compartim a continuació, que també has de prendre en compte:
Sí, les URL són súper importants, i més important és que en elles incloguis les paraules clau. A més has de prendre en compte que no pots crear-les amb frases llargues, com més curtes millor, i no han de contenir articles com “el” “el” “la”, etc. Cada paraula ha d’estar separada per un guió (-).

Nom en les imatges:Encara que moltes persones no ho tenen en compte, és important que quan carreguis les imatges a la teva entrada de bloc, li col·loquis el nom i que aquest nom sigui una paraula clau. D’aquesta manera, Google podràs classificar correctament i gràcies a això et podran trobar amb més facilitat.

Rapidesa amb què càrrega teva pàgina:Google també té en compte el temps de càrrega de la teva pàgina web i la usabilitat del teu website, és a dir, que sigui un portal web que sigui fàcil de navegar.

 

Compatibilitat Mobile:És important que la teva pàgina s’adapti al format dels smartphones, tablets, etc., això perquè Google assegura que més de 50% de la recerca es fa des d’aquests dispositius mòbils.

Judith sauch consultor seo

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Que es el posicionament web SEO?

Posicionament web, posicionament en cercadors o posicionament SEO es refereix a les tècniques que busquen que una pàgina web aparegui en les primeres posicions dels resultats en cercadors (Google, Yahoo, …) per a una sèrie de paraules o frases
Posicionament natural es refereix a les tècniques de posicionament web que tenen a veure amb els continguts de la mateixa (títols, metes, paraules clau, …) i / o amb els enllaços dirigits a la pàgina web, en contraposició a les campanyes de posicionament web de pagament per clic (Google Adwords, Yahoo! Search Marketing, …), en les quals pagues directament als cercadors per aparèixer com un enllaç patrocinat.

¿Algunes tècniques de SEO recomenades?

Seguir els estàndards: HTML semàntic, CSS i Javascript no obstructiuIdentificar les paraules clau de la pàgina web i utilitzar-les convenientment en els continguts.Generar títols únics per a cada secció de la pàgina web d’acord al seu contingut i paraules clau.

Crear metes personalitzades per a cada secció de la pàgina web:Utilitzar les paraules clau en les capçaleres.

Utilitza text significatiu en els enllaços tant interns com des d’altres pàgines webMinimitzar l’ús de tecnologies que els cercadors no entenen: Flash, AJAX, frames,

…Donar d’alta manualment la pàgina web en buscadors com indica la experta en seo Barcelona Judith sauch.

 

¿Alguns trucs?

1. Només indexa el que vulguis rankejar

Una pràctica molt comuna en gairebé tots els llocs web que analitzo és que tenen per defecte “tots els costats de la web” a index (la metaetiqueta que permet a Google indexar nostre contingut).Hem de posar tot el que no vulguem rankejar en els cercadors a no index per, d’aquesta manera, evitar que Googlebot (elrobot de Google) perdi el temps en seccions de la pàgina que no són del seu interès.

Aquestes pàgines a no index tradicionamente han de ser les típiques de “Contacte” o “Política de privacitat”.

2. Enllaços do follow i no follow interns

Aquest punt resideix en una teoria pròpia. Si Google rastreja els enllaços interns no follow amb menor freqüència, hauríem enllaçar internament amb no follow aquells posts o pàgines que no tinguin gran rellevància per a la nostra audiència o que no tinguin recerques o interacció alguna.
De la mateixa manera, des de la pàgina home de la nostra plantilla jo apostaria per posar els enllaços a xarxes socials i qualsevol enllaç extern que puguis tenir (banners, afiliació, etc.) en no follow.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Què és el SEO local?

Per entendre el SEO local, hem de saber que el SEO (optimització en motors de cerca) són un conjunt d’accions destinades a optimitzar la posició que ocupen determinats llocs web o web en els resultats organics que Google o un altre cercador mostra als usuaris quan realitzen cerques relacionades amb continguts publicats en el lloc.

Fem una referència especial a Google, per ser el cercador popular per excel·lència, està estadísticament verificat que rep entre el 90 i el 96 per cent de les recerques mensuals a la web.Quan es parla específicament de SEO local, es fa referència al conjunt d’accions que tenen com a finalitat millorar la visibilitat de determinada pàgina web en els resultats organics de les recerques en funció de la ubicació geogràfica dels usuaris.Importància del SEO local: quan l’implementarem?

El SEO local s’implementa per a les empreses que disposen d’un local físic, i per raons òbvies, desitgen que la seva pàgina web tingui prioritat per a les cerques realitzades per usuaris que es trobin en la mateixa geogràfica ubicació, i mostren (a través de les seves preguntes ) interès o curiositat sobre els seus serveis, productes, entre altres.Tot i que el SEO per si mateix fa referència a accions generals, podem complementar-lo amb les accions d’optimització local.

No necessariament hem de centrar-nos en un i deixar l’altre d’un costat, més es tracta de buscar la compatibilitat entre aquests dos elements. Tot i que la importància que li donem a la part local, s’ha de trobar en proporció amb el nostre tipus de negoci, si els clients potencials necessàriament han de trobar a prop de la botiga física per adquirir els serveis, les accions d’optimització per a cerques locals han de ser majors i representar .

Un veritable temps de planificació, enfocament i treball.Per altra banda, si la nostra pàgina o lloc web està enfocada en un projecte en línia, amb vendes de tipus internacional, per exemple … les accions per a la localització d’optimització no són realment necessàries, encara que si bé podem valernos de algunes per arribar a un públic específic, el lloc, al ser de caràcter internacional, ha de pelear per una bona posició en les recerques globals.Per aconseguir treure’l el major benefici a la nostra web, hem de centrar-nos i tenir en clar els objectius i objectius del negoci, les limitants i les variables. D’aquesta manera, podrem establir una estratègia de SEO que es trobarà enfocada a optimitzar la pàgina web d’acord amb les nostres necessitats, en referència al públic al qual ens volem arribar.

Consultor seo barcelona Judith Sauch

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Implementació de tècniques SEO

Les tècniques SEO són ​​accions orientades a millorar el posicionament orgànic de determinada pàgina web, la qual cosa és realment important si volem fer visible la nostra pàgina en els cercadors i augmentar la quantitat de trànsit que rebem. Les tècniques SEO són ​​variades, algunes es centren en l’optimització dins de la pàgina, a això anomenem “SEO a la pàgina”, i altres es dediquen a accions externes que no depenen directament de nosaltres, anomenant-se “SEO Off Page”.

Encara que molt freqüentment estem buscant aquest conjunt de tècniques SEO que impulsin la nostra posició d’una manera extraordinària, la realitat és que no existeix una fórmula màgica que ens brinda la certesa que una tècnica va a sobre de sortir i ens posarem a la primera posició de Google .

El treball SEO com indica un consultor seo, comprèn cert temps, en què s’implementen diverses pràctiques que es destinaran a millorar la nostra classificació, i posicionarnos en un lloc excel·lent.Tècniques SEO bàsiques per tenir en compteQuan es realitza el treball SEO, l’encarregat ha de seleccionar tècniques que, d’acord amb la seva experiència, li han brindat resultats favorables.

Tot i que els resultats SEO varien d’acord a les pàgines en què es treballa, sempre és necessari realitzar accions bàsiques, entre les quals es troben:

1. Ús de paraules clau d’acord a la intenció de cerca dels usuaris: cal tenir present que, els cercadors, volen oferir-li, al usuari, el que es troba buscant d’una forma segura i ràpida.

2. Mejorar el CTR: el percentatge de clics a través (CTR) és una estadística a la qual hauríem de prestar molta atenció, combinant-los amb altres com la taxa de rebot i el temps de permanència. És fonamental comptar amb un meta títol idoni, així com la correcta meta descripció, que aconsegueix despertar interès en els usuaris i els incita a fer clic a la nostra pàgina web.

3. Optimitza el rastreig de rastreig, sense índexs páginas sense interès: abans que res, heu de saber que el rastreig d’arrossegament és el temps que els motors de cerca us dedicen a cada lloc web per rastrejar i calificar les diferents URL. Com que els cercadors necessiten temps per efectuar aquesta tasca, hem de prioritzar les pàgines que vulguem ser indexades, en cas contrari, correm el risc de quedar-se d’última i ser ignorades

.4. Velocitat i seguretat de la web: actualment, aquests són dos aspectes rellevants per al posicionament, ja que interfereixen, de manera directa, amb l’experiència de l’usuari (el que Google més valora).

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Algoritme Colibrí Google

Després de Google Penguin i Google Panda, que van ser actualitzacions del seu algoritme i ja van generar bastant polèmic, Google ha fet una renovació completa del seu sistema de cerques. Això ho ha fet aprofitant la celebració del seu 15 aniversari. Quines implicacions porta Colibrí per al SEO? ¿Introdueix canvis rellevants respecte al que ja sabíem sobre posicionament web?

Colibrí tracta de fer a Google més humà. Entén les relacions entre les persones i la tecnologia com una conversa. Cada vegada més, les persones “parlen” amb el cercador, introduint preguntes completes, incloent signes d’interrogació.

Ara el cercador tractaria no d’centrar-se en les paraules clau, sinó en el significat real de la pregunta. Per exemple, si algú escriu a Google, “quin és el millor poliesportiu de Barcelona?”, Google ja no només interpretaria les paraules clau “poliesportiu”, “Barcelona”, sinó també tracta de comprendre el sentit de la pregunta i l’experiència de l’usuari.

 
Això ens dóna una idea de coses que ja es venien anunciant per conèixer el “valor” dels continguts que tractin d’aquest tema. No només les paraules clau, sinó les aparicions en xarxes socials (especialment Google Plus), la qualitat dels continguts, l’autoritat de l’autor, és a dir, factors externs a la simple combinació de paraules clau.

 
Això és una cosa que fa la web molt més semàntica; només que ara Google s’entendrà no només les relacions entre paraules, sinó els conceptes i l’experiència de l’usuari previ. Les “recerques conversacionals” i les recerques amb paraules clau de “long-tail” tindran molta més importància.

Per lo que Google  ens convida a centrar-se més en el valor dels continguts i adaptar el web al mòbil. Si bé aquests són aspectes que portem temps repetint, amb cada canvi veiem que Google segueix avançant en aquesta direcció. Les velles tècniques de SEO han anat deixant de ser útils, ja que el cercador es va tornant més intel·ligent i cal pensar cada vegada més en l’usuari, com corrabora la experta en seo barcelona Judith sauch i els seus vuit anys de experiencia.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Que es el SEO Semántic?

El SEO semàntic té el seu origen en el dia en què Google va llançar el seu algoritme Hummingbird. En aquell moment, pocs imaginaven que es tractaria d’una fita d’extraordinària importància: a partir de llavors canviaria per sempre la manera de fer SEO gràcies a un algoritme completament nou.

 

Es pot dir que Google, fins llavors, només entenia les paraules i els seus sinònims i, després de cada recerca, el motor “llegia” les paraules i les buscava en els seus índexs relacionats amb cada paraula clau, mostrant els resultats segons l’ordre determinat de les seves algoritmes. Realment, Google no entenia el significat de la cerca. En aquest context era normal el paper preponderant de les paraules clau.

Tot va canviar amb Hummingbird.

A partir de llavors, Google (però també altres motors de cerca com Yandex o Bing) va començar a donar respostes d’una manera molt més humana, aplicant la semàntica, analitzant la posició de les paraules i la relació que les pròpies paraules tenen entre elles, creant entitats molt grans formades per la relació entre milers o fins i tot milions de paraules entre si, i també relacionades amb altres entitats. Però què és una entitat? Una entitat pot ser una persona, un lloc o una cosa. I aquestes entitats es poden associar a dates, accions o a altres entitats.

 

Gràcies a Hummingbird, Google va començar a respondre a les recerques complexes, que es poden definir com les recerques que utilitzen un patró totalment humà, la màxima representació són les recerques de veu (en lloc de buscar “restaurants económics Madrid” es busca “on puc menjar per pocs diners avui “).

El mateix Google va definir el canvi d’una manera molt encertada, afirmant que després de Hummingbird ja no eren un motor de cerca, sinó un que oferia respostes.
L’impacte de Google Hummingbird en un primer moment va ser infravalorat per molts especialistes en SEO, ja que els canvis en els rànquings de les principals  keywords van ser mínims després del llançament d’aquest nou algoritme. No obstant això, molt aviat es va veure que el seu impacte era enorme, encara que molt diferent en comparació amb algoritmes com Penguin.

Un dels aspectes més visibles de l’impacte del SEO semàntic en els resultats de recerques estrictament relacionat amb la crucial importància de les entitats-, és que Google porta anys potenciant molt el Knowledge Graph i les Rich Cards, provocant que en cada vegada més cerques es pugui trobar directament la resposta en la pàgina de cerca, sense necessitat de fer clic en cap resultat orgànic.

Judith sauch consultor seo

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris