Estratègia SEO: posicionament i xarxes socials.

Estratègia SEO: posicionament i xarxes socials.

L’estratègia SEO és molt important si busquem triomfar en el món de l’internet. Quan parlem de posicionament web (SEO) ens referim a l’optimització dels motors de cerca, és a dir, són totes les accions preses per a garantir, a la nostra pàgina o lloc web, un lloc entre els primers resultats de cerca que mostra Google als usuaris que ingressin amb certes paraules clau, relacionades amb el nostre contingut ja publicat.

En el màrqueting digital, l’estratègia SEO és fonamental. Fa un temps, amb l’auge de les xarxes socials, molts experts van considerar que el SEO anava a deixar de ser important, ja que el nou ho havia de reemplaçar de manera ràpida.

Les formes d’accedir i contactar amb els usuaris canviarien de manera radical, i les tècniques fins al moment efectuades deixarien de ser operatives.En passar el temps, l’assumpte no queda del tot clar.

Des d’una perspectiva, les xarxes socials ja no representen un mitjà ideal per al trànsit de referència, els usuaris ja gairebé no accedeixen als diferents continguts a través d’elles, això es deu a moltes raons, trobem com resaltante l’impacte que ha efectuat el canvi de l’algoritme de Facebook

Estratègia SEO: màrqueting digital

D’altra banda, els motors de cerca mai han deixat de ser utilitzats, és més, s’han vist beneficiats per uns quants moviments actuals de la indústria.

L’ús massiu dels telèfons intel·ligents ha portat els consumidors a fer cerques des d’aquests llocs, i el creixement de les recerques és representatiu. A això mateix se li ha de sumar l’augment del comerç electrònic, el qual també ha operat de manera tal perquè sigui oberta una altra porta a les cerques.I si necessitem de proves concretes, les xifres no ens menteixen, un estudi de Marin Software, acaba de demostrar que els especialistes de màrqueting digital estan destinant una quantitat considerable de recursos a l’estratègia SEO.

D’acord a les conclusions de la mateixa investigació, això també es veu efectuat per un interès (que va en creixement constant) a Amazon.

És a dir, pel fet que moltes empreses i marques es trobi invertint cada vegada més diners en realitzar publicitat en Amazon, s’afecta la visió exacta de la vinculació existent entre el màrqueting i les recerques. Per aconseguir un bon posicionament d’una botiga en línia, s’ha de realitzar publicitat que es trobi relacionada amb les cerques dels productes.

Font:experta en seo barcelona i posicionament web judith sauch

Publicat dins de General | Envia un comentari

L’estratègia SEO del teu lloc web

 

Si tens una pàgina o lloc web, i vols obtenir el èxit a  internet, és important comptar amb diversos factors i una estratègia SEO és necessària per a l’establiment en el món cibernètic.

Quan parlem d’estratègia SEO tal i com confirma el consultor seo judith sauch, ens referim a l’optimització dels resultats dels motors de cerca, és a dir, la nostra estratègia va orientada a que la pàgina web aparegui en el primer lloc en els resultats que llança Google quan algun usuari ingressa paraules claus relacionades a nostre contingut publicat.

Una bona estratègia SEO repercuteix, de manera directa, en el trànsit orgànica de la pàgina (nombre de visites que rep) mentre millor sigui la nostra posició, més persones faran clic sobre la pàgina i més usuaris van a visualitzar les nostres publicacions.

Punts clau per a l’estratègia SEO

Tota campanya de contingut ha de comptar amb punts SEO molt importants, entre els quals podem esmentar:

1. Títols de pàgina: Encara que sigui una cosa summament bàsic, són moltes les persones que salten el pas d’optimitzar els títols de les pàgines. En aquest punt hem de ressaltar que el títol és mostrat en els resultats de cerca de Google, de manera que és important comptar amb un de atraient. Es pot prendre un temps en realitzar una recerca de paraules clau, i amb les mateixes optimitzar el títol d’una pàgina.

2. Meta-descripcions: Encara que no sigui tan resaltante com el títol, cal agafar-se un temps per redactar una meta descripció precisa, atractiva i clara, que suggereixi el contingut de la pàgina. Aquesta acció pot millorar la taxa de clics.

3. Imatges i texte: Es pot utilitzar infografies, la qual és un exemple bastant clar d’una imatge que fa servir text. L’important és que la quantitat de text sigui petit, ja que és el punt de la infografia.

4. Enllaços interns: Trobem dos tipus d’enllaços interns dels quals ens podem valdre per optimitzar el contingut. Enllaços a pàgines clau i enllaços de pàgines clau.

5. Etiquetes canòniques: és important verificar que no hi hagi errors a la URL, aquest problema es pot resoldre per si sol si es troba utilitzant un sistema òptim de gestió de continguts.

6. Esquema de conjunt de dades: si la seva pàgina presenta un contingut que posseeix un conjunt de dades de qualsevol tipus, pot considerar utilitzar un marcat d’esquema adequat, d’aquesta manera els motors de cerca poden entendre el context de la pàgina web.

Publicat dins de General | Envia un comentari

SEO i xarxes socials

Pràctiques a les xarxes socials que impulsen el SEO

1. Conquista més seguidors

Amb el sol fet que Bing, un dels principals motors de cerca en el món, utilitzeu el nombre de seguidors com a criteri d’anàlisi, val la pena invertir en això.

A més, en vista que Google rastreja els perfils socials de la teva empresa, tenir molts seguidors augmentarà la credibilitat de la marca davant els nous visitants.

Només no caiguis en el parany de comprar seguidors o buscar estratègies similars, doncs, els mecanismes de cerca també aconsegueixen qualificar aquests seguidors a l’hora de posicionar.

L’ideal és invertir en la construcció d’una audiència real, cosa que pot prendre temps, però que resulta millor per a la marca.

2. Optimitza les publicacions per a les cerques

Un dels factors més importants perquè el teu contingut sigui trobat, és l’optimització de cada publicació per a les recerques, tant en els mecanismes tradicionals com a les xarxes socials.Tot comença amb el contingut del teu bloc, que ha de ser degudament preparat per a ser trobat pels robots de cerca.Això inclou l’ús de la paraula clau, la meta vista general, títols, URL i altres elements de SEO On Page.

A l’hora de publicar a les xarxes socials, l’ús dels hashtags és essencial, però no et limitis només a això: cada xarxa té recursos propis que poden ampliar l’abast de les publicacions.

 

3. Publica contingut de qualitat

Podríem destacar milions de tècniques, i podries seguir totes les regles, però si el contingut produït no té la qualitat i la profunditat, no faràs res.
Ja estem tots cansats d’escoltar el que contingut és el rei, i el motiu és ben clar: encara que posicioni bé per un temps, el contingut ras va perdent espai per donar cabuda a altres peces més rellevants.

Per això, esforça’t a la investigació preliminar, en la definició i en l’elaboració dels temes, títols i tot el que tingui a veure amb el contingut.

Amb això, el teu contingut tindrà un base sòlida, permetent que arribi al cim i continuï aquí.

4. No oblidis les imatges

Tot i que l’atenció sempre es centra en el contingut escrit, ja és coneixement comú que les imatges tenen un paper important en el bon desenvolupament de SEO d’un lloc.
Per això, a més d’usar imatges de qualitat per enriquir el teu contingut, procura també optimitzar-les. De quines formes?
El nom de l’arxiu és la primera informació que els motors de cerca miren. Per tant, fa servir noms clars en lloc de “img0123456.jpg”.L’Alt Text també és un recurs essencial, així com el contingut al voltant de cada imatge, entre d’altres factors.

 

5. Treballa per aconseguir links externs

Una de les millors formes d’enganxar al públic en les xarxes socials és divulgant el contingut del teu bloc.

La gran avantatge, en aquest cas, és que no només siguin links del teu perfil el que apuntin al teu lloc. Si el contingut és realment bo, més persones i llocs van a compartir els links.
D’aquesta manera, els mecanismes de recerca han de percebre que aquell material té una bona acceptació per part dels lectors, i que pot ressaltar-en els resultats de la cerca.
Com més evident sigui el contingut, més fàcil serà aconseguir links externs per a ell.

 

6. Facilita l’intercanvi social de continguts

L’intercanvi social de continguts et servirà per al mateix propòsit que destaquem anteriorment: augmentar la credibilitat davant els ulls dels lectors i, conseqüentment, dels llocs de cerca.
Però, com fer que aquest contingut sigui compartit amb més freqüència? ¡Crear un títol atraient és un òptim començament!
Anant una mica més lluny, procura repetir la publicació del mateix contingut, recordant sempre respectar la freqüència precisa per a cada xarxa social.
Finalment, inclou el contingut en discussions existents sobre el tema en qüestió, com a forma d’afegir valor.

 

7. Mantingues la regularitat

Ser inconstant en les xarxes socials és un dels més grans pecats que una marca pot cometre. Això fa que el públic acabi per desinteressar en el que tens per dir.
Al seu torn, perdràs seguidors, no compartiran molt els teus continguts ni guanyaràs links externs. I tot això es veurà reflectit en el SEO.
No és que sigui millor començar amb poques publicacions, sinó que és millor fer-los amb regularitat.

 

8. Inverteix en contingut generat pels usuaris

Un altre esforç social molt interessant, que certament portarà bons resultats, és el dels continguts generats pels usuaris tal i com aconsella la experta en seo barcelona judith sauch.

 

 

Publicat dins de General | Envia un comentari

Tendencia de SEO

El SEO és un dels elements més decisius i més importants utilitzat en les diferents estratègies de les empreses i les marques a través del web.

El bon posicionament d’una pàgina web, tal i com confirma un consultor seo, és determinant per captar els consumidors a l’hora de buscar el negoci o els productes que ofereix, principalment en l’actualitat, on els dispositius mòbils s’han convertit en el cercador més utilitzat que els usuaris poden dur a qualsevol lloc.

Els responsables de realitzar el màrqueting en línia d’una organització han de treballar adequadament el SEO sense descuidar la correcta estratègia de posicionament. Aquests experts han d’estar en constant formació sobre les noves tendències que resulten de vital importància perquè el negoci triomfi i tingui èxit.

 

Cerca del contingut per veu: Aquest és un aspecte que transcendeix gràcies a les noves tecnologies. La recerca de contingut per veu permet als usuaris preguntar directament a través d’un dispositiu o per mitjà de l’ordinador sense haver de teclejar. Les keywords no ho són tot, ja que el contingut important tindrà un to conversacional que respondrà totes les preguntes directament. Aquestes són interpretades amb l’ajuda dels motors de cerca de Google Voice.

Contingut útil o Link-Worthy: Perquè el negoci assoleixi els objectius comercials és fonamental crear continguts impulsats per l’enllaç i dirigit per a l’usuari. Aquesta informació ha de respondre les preguntes rellevants i freqüents de les persones, així com proporcionar dades útils als clients potencials. La utilització correcta de l’esquema informatiu resulta convenient per obtenir resultats mesurables.

Importància dels enllaços segurs (SSL): Fa un parell d’anys, Google va començar a marcar les pàgines que comencen HTTPS com insegures. La seguretat és un dels factors fonamentals per millorar les posicions en el rànquing de Google, s’ha de comptar amb un lloc d’aquesta categoria. La solució és optar per una opció diferent. Tenir un SSL garanteix l’autenticitat del lloc.

Rellevància en la intenció del cercador: Aquest any la perspectiva de Google a fer coincidir el treball del SEO del negoci amb els resultats de cerca van tenir més rellevància. En aquest cas una bona estratègia de màrqueting digital per al SEO és comprendre els diferents continguts que els motors de cerca de Google valoren com els més importants i prioritaris per als usuaris.Subdirectori contra subdomini: Una alternativa que ofereix grans beneficis és migrar la pàgina web d’un subdomini a un subdirectori des del domini principal. Això genera un avantatge, ja que augmenta l’autoritat del domini arrel.

Vídeo SEO: Una excel·lent oportunitat de mostrar la marca o l’empresa als clients potencials és a través de la creació de continguts de vídeo optimitzat. D’acord a estudis es creu que en el 2021 aquesta alternativa de contingut gravat serà l’opció preferida pels usuaris en un 82% en el trànsit en línia. D’aquí a pocs anys el vídeo superarà totes les altres formes de continguts, de manera que des de ja s’ha d’incloure dins de les estratègies de màrqueting.

Combat dels fragments: En aquesta innovació s’inclouen ampliacions en les funcions de Google SERP.

L’objectiu de l’estratègia en el SEO és que els clients tinguin una utilització àmplia de l’esquema, on la pàgina web del negoci o de la marca es destaqui enfront de les altres entrades de la SERP.

Contingut de format llarg o SEO-Rich: Les pàgines amb continguts extensos i llargs van destacar durant el 2018. Aquests llocs web que tenen continguts de més de 1.500 paraules generen més trànsit que els llocs web curts i tenen un destacat compliment en els rànquings dels motors de cerca. L’èxit s’aconsegueix amb continguts de qualitat i amb temes amplis.

Abast de les xarxes socials: Un posicionament adequat en els cercadors permet que un contingut tingui més probabilitat de compartir-se en les xarxes socials. La informació que es viralitza en qualsevol xarxa social té una alta possibilitat d’aconseguir més enllaços per mitjà del linkbaiting i així escalar posicions en la recerca.

L’estratègia ha d’incorporar obligatòriament aquests mitjans socials en els quals els clients puguin participar en els continguts.Velocitat de la pàgina web: En ingressar a Google, els usuaris volen resultats i necessiten obtenir-los en poc temps. Si una pàgina web és lenta el client se sent frustrat. La velocitat del web també genera més ingressos que es tradueixen en diners.

Disseny mòbil: Fa alguns anys l’algoritme de cerca de Google va canviar per donar-li la benvinguda a les noves tendències del disseny mòbil.

Publicat dins de General | Envia un comentari

El SEO en content marketing

Es molt important el SEO en la estrategia de marketing de continguts per aquests factors:

1. Otorga major visibilitat

En complir les directrius dels cercadors per posicionar una pàgina web, com el optimitzar les paraules clau, la qualitat dels enllaços i el temps de càrrega; aquesta s’ubicarà en els primers llocs de les serps, fent més visible el contingut. A més, això farà que la marca, producte i / o servei, comenci a entrar al subconscient dels consumidors i es faci més recognoscibles.
2.Augmenta la credibilitat

Les persones són més propenses a visitar un lloc web, quan aquest es troba prop de la part superior de la primera pàgina de Google. Això es deu al fet que els usuaris senten més confiança al contingut exposat i, per tant, aquest es torni més creïble en comparació a altres que es troben en ubicacions inferiors. En síntesi, la marca es fa més fort i obté una millor avaluació.

3- Genera trànsit qualificat

En conjunt amb el Content Màrqueting, augmenta la utilitat i qualitat del contingut; el que facilita la generació de leads i clients potencials que ja tenen interès o necessitat en els productes o serveis que ofereix l’empresa.

4. Incrementa el ROI

Quan es compleixen punts com els anteriors i es milloren els processos de conversió, s’eleva la possibilitat de generar oportunitats de venda, fent que tant els nous clients com els usuaris antics, consumeixin el que ofereix l’empresa. A més, com el cost per arribar al públic objectiu es redueix, també es beneficia el retorn de la inversió tal i com confirma la experta en seo barcelona judith sauch, segons la seva experiencia en més de sis anys en seo.

5. Ofereix resultats mesurables

Això és clau per entendre com està funcionant l’estratègia posada en marxa, fer-la més eficient i evitar o disminuir al màxim les pèrdues. Per exemple, pots analitzar el trànsit del teu lloc web i comparar-lo amb el que tenies abans d’executar la campanya, avaluar què tant han augmentat les conversions, i en quant ha disminuït el percentatge de rebot. Mesurar els teus KPIs serà la tasca perfecta per visualitzar els beneficis del SEO en la teva estratègia de Content Màrqueting.

6. Permet posicionar-se sobre la competència

L’optimització en motors de cerca, fa que el lloc web guanyi rellevància i autoritat, la qual cosa és d’enorme valor per no perdre espai enfront de la competència. Pensa que probablement, aquesta també es troba executant una estratègia eficient, per tant, això et situa en un escenari molt més exigent. Però alhora, tindràs un enorme avantatge enfront de la competència feble, que ha comès errors passant per alt les seves oportunitats.
Sens dubte, podríem enumerar una llarga llista d’altres avantatges, però també és important entendre que parlar de SEO, és parlar d’una tècnica que lliura un valor afegit a les empreses i als clients, ajuda a que els motors identifiquin sobre què tracta la teva pàgina i com de útil és per als usuaris, i facilita el clic d’aquests en els resultats orgànics.
Encara que per ser més específics, tot això passa aplicant les tècniques de SEO On Page i SEO Off Page.

El primer fa referència als factors que es treballen dins d’una pàgina web i que els motors de cerca tenen en compte al moment de posicionar, com la qualitat del contingut i imatges, la usabilitat, i la correcta ocupació d’etiquetes HTML. En tant, la segona tècnica té a veure amb les accions que se centren en elements externs a la pàgina, on el link building capta protagonisme.

En definitiva, les dues tècniques són essencials perquè les marques guanyin rellevància i es posicionin com a expertes en el seu sector, més encara si es considera que l’important no és estar a Google, sinó de destacar per sobre els competidors.

Publicat dins de General | Envia un comentari

Com rebre més missatges a la Fanpage

Les xarxes socials són mitjans perfectes per generar visites, vendes i beneficis. El comerç electrònic, ha adaptat les seves normes a l àctualitat, permetent que una gran quantitat de marques realitzin operacions a través d’aquestes plataformes i multipliquin així les seves possibilitats d’èxit.

Un gran a exemple d’això tal es una pàgina de negocis de Facebook, a punt per atendre la gran quantitat de peticions i clients que diàriament interactuen en aquest mitjà,  buscant diversos productes i serveis.

Per tant, hi ha un aspecte,  que determinarà l’èxit  segons indica el consultor seo judith sauch i aquest és l’optimització de la missatgeria instantània.

 

Primer de tot cal configurar adequadament la pàgina

El web empresarial en aquesta xarxa social ha d’estar configurada de tal manera que faciliti la interacció del públic amb el instant messaging.Per tant, cal acudir al servei d’ajuda de Facebook per afegir un botó de Call to Action que convidi a cadascun dels clients a comunicar-se a través de l’aplicació Messenger.D’altra banda, la descripció de la companyia ha d’incloure també l’enllaç perquè l’usuari obri directament l’app i pugui enviar un missatge a qualsevol hora del dia o de la nit.

Determinació de les respostes instantànies

Facebook compta amb la seva pròpia versió de bot per missatgeria ràpida. Tan sols n’hi ha prou amb seguir aquests passos:

-Acudir a configuració.

-De aquí a “Missatges”.

-En “Assistent de Resposta” cal titllar “Sí” per ordenar al sistema que enviï respostes instantànies als usuaris que es posin en contacte.
-Es pot personalitzar el missatge a “Canviar” i després de realitzar les modificacions es farà clic “Guardar”.
Cal esmentar que en qualsevol moment poden desactivar aquestes respostes automàtiques si és que així es desitja.

Utilitzar M.me links

Es tracta d’un bot creat pels desenvolupadors d’aquesta xarxa social que funciona a les campanyes de publicitat pagada a la pàgina de negocis Facebook per millorar el resultat.

Cal fer el següent:

-Acudir al lloc oficial de l’app.
-Si l’empresa ja ha agregat un botó de “Get Started” als seus anuncis via Messenger i l’utilitzarà per primera vegada, llavors es afegirà el paràmetre corresponent.
-En aquest primer escenari l’enllaç serà escurçat i l’usuari serà dirigit a la web corresponent.

El format de la URL serà similar a:

http://m.me/?ref=myparam

-En el cas de ja tenir comunicació via Messenger amb el client, s’afegirà també el paràmetre que apliqui. En lloc de mostrar-se el botó de “Get Started”, evidentment, la conversa amb el client fluirà naturalment com fins ara, i els enllaços URL respectius es mostraran perquè l’usuari premi en ells.

En qualsevol cas cal tenir en compte que:
-Aquest bot protegeix la identitat dels usuaris en mostrar un advertiment, la qual diu que ha accedit a la pàgina mitjançant un enllaç tipus M.me.
-Només està disponible per a les més recents versions de iOS i Android.
-Sempre cal informar clarament el propòsit de l’enllaç per evitar confusions.

Utilitzar un anunci tipus “Send to Messenger”Directament a la pàgina per a desenvolupadors cal crear l’anunci respectiu:

-Es seleccionarà l’objectiu, ja sigui Trànsit o Conversions.
-Pulsar “continuar”.
-Es assignarà l’audiència i el pressupost de la campanya respectiva.
-Es triarà “Seqüència”, “Imatge” o “Video”.

-En “Configura el contingut del Messenger” s’afegiran els elements necessaris que garanteixin la satisfacció de l’usuari.

-Pulsar a “Realitzar comanda” perquè l’anunci entri en vigor.
D’aquesta manera es garanteixen majors clics i conversions a través d’aquesta aplicació de missatgeria que combina bàsicament dos elements: continguts publicitaris atractius i una resposta ràpida.

L interacció humana i directa amb l’usuari

Fins aquest moment hem parlat de tot allò que la tecnologia intel·ligent brinda, però també és important recordar que el contacte real i humà és important per guanyar la confiança de l’usuari en la pàgina de negocis Facebook de manera freqüent i organitzada.

Per tant, en la mesura del possible cal convidar-lo a utilitzar el servei de missatgeria en contestar comentaris directes en cada enllaç, així com promocionar aquesta aplicació en actualitzacions d’estat periòdicament. Recordar a l’audiència que aquesta forma de comunicació està disponible perquè resolguin els seus dubtes, una per una, és una bona manera de generar interès i establir bones relacions.

Les xarxes socials i les seves múltiples possibilitats per generar prospectes i conversions s’han de tenir en compte seriosament en cada estratègia. Un d’aquests aspectes són els missatges instantanis, així que el treball realitzat anirà dirigit a rebre tants com sigui possible, ja que cada un d’ells representa en si mateix vendes, guanys i relacions fructíferes amb els clients.

 

Publicat dins de General | Envia un comentari

Selecció del teu domini

Posicionar el teu web en els primers llocs dels cercadors es pot convertir en una cursa d’obstacles. Són molts els factors que influeixen (més de 200) i, a més, solen canviar amb freqüència. En aquest post et parlarem sobre la importància de triar domini per millorar la teva SEO i et mostrarem els 4 tips que has de tenir en compte per tenir èxit.

Inclou la paraula o paraules clau per triar domini.

Registra el teu domini pel major temps possible.Tria un domini que estigui en relació amb la temàtica de la teva web.Mantingues el teu nom lliure de penalitzacions.Com triar domini per millorar el meu posicionament SEO

 

1. Inclou la paraula o paraules clau per triar domini.


L’actualització de l’algoritme “Exact Match Domain” (EMD) de Google a 2012 fa que el cercador, per establir la posició del projecte de la teva web, comprova primer la rellevància del teu domini. El motiu és senzill: Google entén que d’aquesta manera l’usuari arriba al contés que estava buscant. Els dominis EMD són els dominis que coincideixen exactament amb un terme de cerca i són els òptims si vols obtenir un bon resultat. També existeixen els PMD (Partial Match Domain) que només coincideixen parcialment i no tindran la mateixa força.

 

A aquesta mesura cal afegir la que la teva web també ha d’incloure contingut valuós i d’interès per als teus usuaris utilitzant també les paraules clau més rellevants. Per exemple, si has registrat el nom de domini “lamevamarca.es” l’usuari en fer clic esperarà trobar informació i contingut sobre “La meva Marca”. Si en el contingut de la teva web fas referència a aquesta keyword, és més possible que Google et col·loqui en posicions importants.

Hi ha eines que et poden ajudar per seleccionar les keywords del teu projecte i triar el domini més apropiat. Algunes són AdWords Keyword Tool, Google Trends i Google Insights.

 

2. Registra el teu domini pel major temps possible.


Els cercadors entenen que si renoves el teu domini per més temps, és que el teu projecte és sòlid i transmet confiança. Per tant, els cercadors li atorgaran més avantatges SEO.
De la mateixa manera, l’antiguitat del teu domini també influirà positivament en el teu posicionament per la mateixa raó.

 

3. Tria un domini que estigui en relació amb la temàtica de la teva web.


L’extensió del teu domini diu molt sobre el contingut de la teva pàgina. Això és una cosa que els cercadors tenen en compte per posicionar-te. A Google el que més li interessa per posar-te en les primeres posicions és que el contingut que ofereixis als teus usuaris sigui del seu interès i tingui valor. Per això, a més, d’analitzar la teva pàgina també va a llegir el teu extensió de domini. És interessant que tries les extensions de domini que estiguin més en relació amb la temàtica de la teva web. Per exemple, si et dediques a la venda, el més apropiat seria el .com. I, si el teu web té contingut audiovisual, hauries de registrar un .tv.

D’entre totes les possibles extensions per triar domini, les geogràfiques tenen prioritat per als cercadors. Per exemple, en el cas d’Espanya posicionaria millor un domini .es que un .fr.

 

Sembla ser que les noves extensions de domini (com .hotel, .tienda o .blog) funcionen i influeixen de la mateixa manera en el SEO que els dominis tradicionals. Per tant, aquestes noves extensions representen una nova oportunitat de protegir la teva marca i de donar-la a conèixer, oferint un contingut clar i diferenciat tant per als cercadors com per als teus potencials clients.
Un altre factor a tenir en compte a l’hora de triar domini és que solen influir en els clics que rep la teva web. I, per tant, també en el teu posicionament SEO. És a dir, que si el teu potencial visitant utilitza en la seva recerca la paraula comerç, els cercadors potenciaran més les posicions del .com perquè és contingut relacionat.

 

4. Mantingues el teu nom lliure de penalitzacions.


Google premia aquells dominis els propietaris estiguin lliures de penalitzacions i no hagi tingut mai dominis identificats com a correu brossa. De la mateixa manera que amb l’antiguitat del domini, Google entén que es tracta d’un projecte de confiança i li atorgarà millors posicions.
Aquestes claus t’ajudaran en la carrera de SEO per aconseguir les millors posicions de la teva pàgina web.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Evitar una penalització de Google

Acceptar les regles de joc de Google no sempre és fàcil. Les actualitzacions de les seves algoritmes són constants, però l’últim que tots desitgem és trobar-nos un missatge de penalització que anulli tota la nostre tasca de SEO. En aquest article recollim les principals recomanacions per evitar ser penalitzat per Google.

Evita el text ocult.

Una pràctica que era habitual abans i que ara pot resultar perillosa perquè Google sabrà que s’intenta manipular el rànquing de cerca (Black SEO). Evita posar lletres en blanc sobre un fons en blanc, textos darrere d’una imatge (capa) i textos amb una font diminuta.

Evita un excessiu ús de les paraules clau. Si Google detecta, que en un text que volem posicionar, li vam dedicar més d’un 3% a la paraula clau, saltaran les alarmes. Per calcular que aquesta densitat de paraula és la correcta, podem aplicar la fórmula següent: (Nombre de repeticions de paraula clau / Nombre total de paraules del document) * 100.

Crea contingut de qualitat.

Produeix contingut atractiu, temes originals i que aportin valor a l’usuari que ens està llegint. Acompanya amb vídeos o imatges pròpies. Si fas això, els usuaris el compartiran, i les possibilitats de pujar en el rànquing seran moltes.

No dupliquis contingut. No copiïs el contingut d’una pàgina teva sobre una altra i evita la competència entre les mateixes paraules clau.

Genera confiança en l’usuari.

Generar confiança és la base de qualsevol relació. Obtenir enllaços de llocs que tenen links .edu i .gov o certificats de seguretat (SSL), seran d’utilitat perquè Google pugi de posició la teva pàgina.

Dissenya correctament el teu lloc.

Fes el teu lloc responsive, que tingui una bona navegació, sense enllaços trencats. Si no saps com començar, consulta les els números articles sobre disseny responsive que trobaràs en aquest blog.

Fuig de les redireccions per Javascript.

Compte amb els enllaços ocults, cloaking i redireccions. Google pot pensar que estàs encobrint l’enllaç i enganyant a l’usuari per al teu propi benefici. Si no ho has fet de manera conscient i Google detecta això, potser hagis de revisar l’Adserver, ja t’està administrant una publicitat que no et afavoreix.

Algorirmes Penguin i RankBrain

Penguin determina els nivells de qualitat de l’pàgines web, si existeix un plagi a la teva pàgina, spam o abús, i sí és així, seràs penalitzat. Per tant, Penguin valorarà positivament una pàgina web amb contingut de qualitat enfront de la quantitat, la diversitat i naturalitat dels enllaços, els senyals socials i més concretament els enllaços procedents de Google Plus.

Per la seva banda, RankBrain és un altre algoritme que fa ús de la intel·ligència artificial i determina què està buscant l’usuari, oferint-li els resultats de cerca més òptims. És a dir, intenta comprendre, en el llenguatge que sigui, què està buscant l’usuari sense que la recerca resulti ambigua.

seo barcelona:Judith sauch

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Tendencies SEO pel 2019

Les compres online  continuen en augment en els EE. UU. Els informes recents mostren que l` indústria de les pàgines e-Commerce va créixer en un 16%, aproximadament en el 2017.

Esperem que aquesta tendència continuï i encoratgem a les empreses dels sectors d’empresa a consumidor (B2C) i d’empresa a empresa (B2B) a no perdre aquesta oportunitat.

Aquí hi ha cinc de les tendències de comerç electrònic més poderoses que veurem al llarg de 2019:

1.- Aprenentatge automàtic e intel·ligència artificial

El machine learning (ML) i la intel·ligència artificial (AI) s’estan convertint en part integral de moltes indústries, i en els web e-Commerce no és diferent.
A mesura que les expectatives del comprador online es tornen cap a una experiència més personalitzada, ML i AI esdevenen elements necessaris d’un lloc exitós d’una e-Commerce.
Aquestes tecnologies permeten a les empreses proporcionar una experiència de compra específica mentre redueixen la retroalimentació negativa.
Hauríem d’esperar un augment en la utilització i millora dels algoritmes d’AI i ML al llarg de 2019 i més enllà.

 

2. – Cerca per veu

La recerca per veu està guanyant popularitat, i està molt a prop de convertir-se en un estàndard de SEO.

Segons motor de cerca Land i Google, el 20% de totes les recerques estan basades en veu. Els llocs d’e-Commerce segueixen la mateixa tendència.

Forbes informa que l’actual mercat de compra de veu es de 2 mil milions  de euros i creixerà a  40 mil milions de euros per al 2020.
Aquest augment massiu en la participació de mercat només continuarà a mesura que els compradors acceptin assistents de veu de tipus Alexa per a les seves activitats diàries de compra.

 

3.- Enviament convenient i recollida de productes

Amb el 40% de la participació total en el mercat del e-Commerce, Amazon lidera el camí, especialment pel que fa a la logística.

Els lliuraments el mateix dia o el dia següent es convertiran en la norma ja que les companyies competidores intenten submergir-se en la base de clients lleials d’Amazon.
De la mateixa manera, podem esperar veure més empreses que ofereixen subscripcions mensuals d’enviament i, finalment, les botigues físiques podrien recuperar el seu impuls a través de programes sense pagament i de “comprar online / recollir fora online”.

 

4.- Realitat Augmentada

A mesura que les empreses d’una e-Commerce intentin millorar les seves tècniques de venda, la realitat augmentada podria esdevenir una eina destacable.

La majoria dels compradors d’avui fan servir les botigues online per recopilar informació sobre els productes, però un gran percentatge encara està a favor de realitzar compres finals en botigues físiques.
Llavors, què guia aquest comportament? Segons els investigadors, és la incertesa involucrada en les compres online.
Quan compres online, no pots veure realment el producte real i tampoc pots tocar-lo. Et queda que facis servir la teva imaginació i omplis aquests espais en blanc. Per a alguns compradors, això és prou bo.

Per a altres, no tant. Amb la realitat augmentada agregada a un lloc de comerç electrònic existent, les empreses poden ajudar els seus clients a obtenir una experiència de “vida real” del producte.

Gegants com IKEA i Amazon ja utilitzen aquestes tecnologies, però podem esperar que aquesta tendència s’estengui al medi i fins i tot a algunes petites empreses al llarg de 2019 i 2020.

 

5.- Atenció al client

Chatbots:Tot i que encara poc desenvolupat en algunes parts del món, els chatbots de servei al client estan aconseguint el centre d’atenció amb llocs web comercials i d’e-Commerce i podem esperar veure més d’això en 2019.

 

De fet, els chatbots seran la primera experiència directa de molts consumidors amb l’automatització basada en intel·ligència artificial.
Els chatbots de servei al client ofereixen un nivell de servei similar a l’humà portant-vos a través d’un procés de compra típic.
On es queden curts és en situacions no típiques, i això pot ser potencialment perjudicial per a les empreses.

Experta en marketing digital consultor seo judith sauch

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Keyword research

La investigació de paraules clau (keyword research) és el primer i més important pas en qualsevol estratègia SEO.Aquesta recerca de paraules clau és una tasca importantíssima per dos motius:

Si posiciones la botiga online o una web per a les keywords equivocades, pot ser que acabis fent servir un munt de temps i esforç en posicionar per a termes que tot just reben poques recerques, de manera que la teva web no rebrà gairebé trànsit provinent d’aquestes keywords.

Un altre error comú, si analitzes prèviament les keywords seleccionades, és que intentis posicionar per keywords inabastables ja que la seva competència és massa elevada.Per molt que t’esforcis a crear contingut, aconseguir enllaços o fer SEO On Page, mai aconseguiràs veure resultats.
Dins dels errors comuns en SEO l’elecció de paraules clau inadequades, potser sigui el més important i el que està darrere de molts fracassos relacionats amb el posicionament.
En aquest article et vaig a explicar com evitar les dues situacions i com trobar les millors keywords per al teu projecte.

¿Què és una keyword i quins tipus de keywords hi ha?

Una keyword o paraula clau és un terme de cerca sobre el qual volem posicionar la botiga en línia o alguna (s) de les pàgines del nostre web.
Una keyword pot ser una única paraula o una combinació de paraules.

En general podem classificar una keyword en els següents grups.

HEAD-TERM keyword: paraules clau formades per una o dues paraules.

LONG-TAIL keywords: paraules clau menys genèriques i formades per tres o més paraules.

NAVIGATIONAL keyword: paraules clau utilitzades per determinar una marca o lloc web en concret.

INFORMATIONAL keywords: paraules clau utilitzades per mostrar informació sobre un tema determinat.

Transactional keyword: paraules clau introduïdes amb intenció de completar alguna acció comercial.
En la major part dels casos el recomanable és que evitis les Head-term keywords i les Navigational-keywords, ja que solen estar tan competides que no et va a compensar l’esforç i temps que vas a haver d’invertir, i en molts casos no estan orientades a vendes (sovint els usuaris que realitzen aquestes cerques no tenen intenció de comprar o contractar, sinó tan sols de consultar informació).

Com generar una llista de paraules clau potencials segons els consells d`consultor seo:

Per generar la llista de keywords potencials heu de tenir molt present que la rellevància és fonamental i descartar keywords que encara que es trobin relacionades amb el teu sector o indústria no guardin relació amb intenció de compra o dit d’una altra manera, que l’usuari en introduir aquesta recerca no tingui cap intenció en comprar el teu producte.

Crear una llista amb combinacions de keywords a partir de les recerques més probables.

Analitza les keywords dels teus competidors és una bona estratègia sempre i quan els teus competidors hagin fet els deures i intentin posicionar-se per les keywords correctes.

No obstant això, també pots crear una llista de keywords potencials a partir de combinacions de keywords conegudes o probables.

El primer que has de fer és definir una llista amb les paraules que els teus potencials clients utilitzarien en les seves recerques per localitzar els teus productes o serveis.
Ara has de crear altres dues llistes addicionals, una amb prefixos i una altra amb sufixes.
Finalment, utilitzant l’eina gratuïta MergeWords podràs combinar fàcilment les 3 llistes i obtenir com a resultat una única llista resultant que contindrà un bon nombre de keywords potencials.

Com trobar keywords amb moltes recerques i tràfic web

Ja hem vist com generar una llista de keywords potencials, ara cal saber quant trànsit reben aquestes keywords a Google per determinar si seran rendibles per a la nostra estratègia SEO.

Aquest pas és fonamental, ja que per molt bona que ens sembli la llista, si no coneixem el nombre de cerques que reben aquestes paraules clau podem acabar intentant posicionar-nos per paraules clau que tot just generaran visites en lloc de centrar-nos en aquelles que poden generar centenars o milers de visites mensuals.

Per a aquesta part necessitaràs crear un compte a Google AdWords i accedir a l’eina Planificador de Paraules Clau d’AdWords.Un cop accedeixis a l’eina dirigeix-te en part superior dreta a Eines / Planificador de Paraules Clau:Google Adwords

Altres formes de cercar keywords:

Cerca manual a Google

Un mètode conegut és buscar manualment a Google cada paraula clau i veure quines pàgines ocupen els primers llocs en els resultats de cerca.
Amb aquesta tècnica podem tenir una idea aproximada de quina és la competència i dificultat per a una keyword determinada.
No obstant això no tindrem xifres ni dades concretes que ens ajudin a prendre una decisió sobre si una keywords resulta més senzilla que una altra, de manera que aquest mètode NO és aconsellable.

Nombre de resultats a Google per a aquesta keyword

Aquest mètode consisteix a guiar-nos pel nombre de resultats de recerca que retorna Google per a una keyword específica.
Encara que una keyword tingui molt pocs competidors, ningú ens assegura que en les primeres posicions no es trobin llocs web que resultin impossibles de superar, per tant aquest mètode NO és aconsellable.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris