Història d’Internet: com va néixer i quina va ser la seva evolució

Tenint en compte que parlem constantment de les novetats i millores que ens aporta el màrqueting digital i la tecnologia com indica el consultor seo, considerem que és un bon moment per dedicar un post al que avui ens sembla imprescindible ja: Internet. Avui tractem la història d’Internet, començant per tenir en compte que va néixer, al seu moment, com un projecte militar per poder assegurar les comunicacions entre diferents punts d’Estats Units en cas de patir un atac de gran magnitud però, per sort, mai es va arribar a emprar en aquesta situació i avui dia és una eina fonamental per a molts de nosaltres que ha canviat la nostra manera d’actuar, de comunicar-nos i de treballar.

 

Història d’Internet: ARPAEl 1957 l’URSS va llançar el primer satèl·lit artificial de la història, Sputnik 1, i, en aquest context, s’organitza als Estats Units la Advanced Research Projects Agency (Agència de Projectes per a la Investigació Avançada de Estats Units) coneguda com ARPA i vinculada al Departament de Defensa. Aquesta es va crear com a resposta als desafiaments tecnològics i militars de la llavors URSS i, una dècada més tard, seria considerada l’organització que va assentar els fonaments del que seria conegut com Internet dècades més tard.

 

Al llarg dels següents anys es van dur a terme grans avanços. El 1962, Paul Baran, investigador del Govern dels Estats Units, va presentar un sistema de comunicacions que, mitjançant computadores connectades a una xarxa descentralitzada, resultava immune a atacs externs. En cas que un o diversos nodes resultessin destruïts, els altres es podien seguir comunicant sense cap problema.

 

Aquest projecte es basava en el treball de Leonard Kleinrock qui un any abans publicava des del MIT la teoria de commutació de paquets que plantejava la factibilitat d’utilitzar aquesta revolucionària tècnica. Aquesta teoria es basa en que tota la informació que surt d’un dispositiu es trosseja en blocs per a ser transmesa per la xarxa i a aquests blocs se’ls crida paquets.

 
Es va seguir treballant per establir una xarxa a la qual es pogués accedir des de qualsevol lloc del món, a la qual la van nomenar «xarxa galàctica». El 1965 es va connectar un ordinador TX2 a Massachusetts amb un Q-32 a Califòrnia mitjançant una línia telefònica commutada encara que de baixa velocitat i encara limitada. Va funcionar i permetia llavors treballar de forma connectada però, com és fàcil d’imaginar actualment, el sistema era inadequat.

 

En els següents anys es continua investigant fins que el 1969 Michel Elie, considerat un dels pioners d’Internet, ingressa a la UCLA (Universitat de Califòrnia a Los Angeles) i s’incorpora a ARPA amb una beca d’investigació. A finals d’aquest any s’aconsegueix connectar l’ordinador de la UCLA amb una altra del SRI (Institut de Recerca de Stanford).
Poc després, ja eren quatre les universitats americanes interconnectades. Aquesta xarxa es va denominar ARPANET i l’objectiu d’aquest desenvolupament era mantenir les comunicacions en cas de guerra davant la situació d’incertesa i temor del moment. Va ser tota una revolució ja que fins llavors només comptaven amb una xarxa centralitzada que es considerava molt insegura en cas de guerra perquè el sistema es podria bloquejar fàcilment.

La xarxa va passar de les agències militars a les universitats i projectes de defensa del país cada vegada amb més força. Els científics la van utilitzar i van desenvolupar per permetre, també, compartir opinions i poder establir col·laboracions en treballs. El 1972 ja integrava 50 universitats i centres de recerca que estaven distribuïts per Estats Units. Un any després, ARPANET ja va establir connexions amb altres països com Anglaterra i Noruega.
Amb l’auge de la comercialització d’ordinadors, el nombre d’ordinadors connectats ser augmentant i a partir dels anys 80 van aparèixer altres xarxes el que, com podem imaginar, va provocar el caos per la gran varietat de formats dels computadors connectats. Un cop s’unifica i es consolida, neix Internet.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Quines avantatges et pot portar el SEO?

El SEO o posicionament en cercadors és una disciplina que consisteix a aplicar una sèrie de tècniques per optimitzar una pàgina web de cara a millorar la seva posició en els motors de cerca i realment és molt útil dins d’una estratègia de Inbound Màrqueting.

L’objectiu del SEO és fer que una pàgina web aparegui el més alt possible en els resultats de recerca, per tal d’atraure més visitants i amb això augmentar les possibilitats de conversió.

El SEO s’ocupa de posicionar la pàgina web entre els resultats orgànics, és a dir, que no podem pagar al cercador per millorar el nostre posicionament.En canvi, el SEM posiciona la web a través d’anuncis pagats en cercadors.Tot i que a nivell mundial hi ha molts motors de cerca, a casa nostra Google és clarament el majoritari. Per això, quan parlem de SEO, en general ens referim a posicionar un lloc web a Google.

 

Dins d’una estratègia inbound, les tècniques SEO ens ajuden a crear un canal de trànsit qualificat al llarg termini. Una vegada que aquests usuaris han arribat al nostre web, podem emprar diferents estratègies per captar-los i fer que esdevinguin leads

 

En general diríem que els principals beneficis d’invertir en un bon Consultor  SEO són:
Bon rendiment de la inversió  Posicionament a llarg termini.  Atracció de trànsit qualificat.  Augment de la visibilitat de la marca.  Augment del nombre de clients o subscriptors.  Augment de les vendes.  Millor visibilitat que la competència.  Prestigi en aparèixer en els primers llocs en les recerques.Evidentment la millor manera per obtenir un bon posicionament web o SEO és deixar-lo en mans de consultors SEO professionals, en general els resultats triguen una mica a arribar, però amb treball i constància arriben.

 

Avantatges del SEO per a les marques

Multiplica el teu visibilitat. Si la teva pàgina web és la botiga, el SEO equival a posar-li un aparador, i això es tradueix en visites. Per exemple, si aconsegueixes posicionar el teu web en primer lloc per a una paraula clau amb 100.000 cerques al mes i el primer resultat s’emporta un 20% dels clics, tindràs 20.000 visites mensuals més.Reforça l’estratègia de inbound màrqueting.

 

Mitjançant les tècniques de SEO, vam aconseguir atreure visitants cap a la nostra web, de manera que és una eina molt interessant per a iniciar els nostres processos de inbound màrqueting i convertir a aquests visitants en leads i clients.És una inversió a llarg termini. Optimitzar un web per als motors de cerca requereix temps i esforç, però és una font de resultats a llarg termini.

 

Un cop hagis aconseguit posicionar, tindràs una font de visites constant i sense cost addicional.Millora la teva web. Les tècniques de posicionament web estan pensades per millorar l’experiència d’usuari i la qualitat dels continguts. Si les apliques correctament, no només aconseguiràs posicionar més alt en els motors de recerca, sinó també millorar els resultats de la teva web en general.Fomenta la credibilitat i la confiança.

 

En general, els usuaris confien en els algoritmes de Google per distingir quines són les pàgines de més qualitat i que contenen la informació que busquen. Per això, si la teva web apareix entre els primers resultats, tendiran a confiar més en la teva marca i el tindràs més fàcil per fer que esdevinguin.

Tipus de SEO

Hi ha dues distincions fonamentals que hem de fer per distingir entre tipus de SEO: per una banda, el SEO on page versus el SEO off page, i de l’altra, el SEO white hat i el SEO black hat.

SEO on page i off page

El SEO on page és, com el seu propi nom indica, aquell que es centra en millorar la pròpia pàgina web a través de l’optimització dels seus elements interns: contingut, títols, descripcions, temps de càrrega … De cara als cercadors, el SEO on page millora la rellevància d’una pàgina, és a dir, la seva correspondència amb una recerca o recerques determinades.

També pot atraure usuaris gràcies al contingut que es mostra en les pàgines de resultats de Google (títol i descripció de la pàgina). A més, en millorar l’estructura de la web i els continguts, el SEO on page pot facilitar l’experiència d’usuari.

 

El SEO off page es centra en els factors externs a la pròpia pàgina i pretén determinar l’autoritat o popularitat d’una web. Dins dels elements del SEO off page podem trobar els enllaços a un lloc, la presència a les xarxes socials, les mencions en mitjans o el nombre d’usuaris que fan clic quan apareix en els resultats de cerca. En resum, podem pensar en el SEO off page com les “relacions públiques” de la nostra pàgina.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Smart Bidding

Smart Bidding

¿Què és? Un dels principals anuncis de Google Màrqueting Live de dimarts, va ser el llançament de les noves capacitats ampliades per a les Ofertes intel·ligents de Google Ads que admetran una gamma més àmplia d’objectius comercials i casos d’ús. Smart Bidding és un tipus de licitació automatitzada de Google Ads que utilitza machine learning per optimitzar els objectius de rendiment seleccionats en cada subhasta, una característica coneguda com “auction-time bidding”.

Les noves opcions augmentaran la capacitat d’aprofitar l’oferta intel·ligent per a aconseguir resultats empresarials més complexos, com el “valor” autodefinit o els múltiples objectius de conversió dins d’un compte determinat.

 

També hi ha una nova característica anomenada Ajustaments de temporalitat que proporcionarà dades per informar les ofertes intel·ligents sobre el futur impacte en vendes i promocions. Per què això és significatiu: a mesura que els viatges dels clients es tornen més complexos, les solucions de màrqueting escalables són essencials. Les solucions cada vegada més sofisticades i àmpliament representatives de Google permetran als professionals de màrqueting la possibilitat d’aprofitar al màxim les ofertes automatitzades de subhasta de Google, al mateix temps que garanteixen que els seus objectius comercials i els seus punts de vista romanguin fermament en el centre dels seus programes.

 

El que significa per als nostres clients: Les capacitats ampliades d’ofertes intel·ligents poden representar una nova oportunitat per automatitzar o considerar alternatives a les solucions actuals.

 

Per exemple, els clients que utilitzen l’estratègia “Target CPA Smart Bidding”, poden considerar si aquestes noves opcions són més adequades. Mentre que aquestes característiques són noves a Google Ads Smart Bidding, aquestes capacitats són comuns entre les plataformes de gestió de cerca pagada de tercers que generalment ja estan en ús pels nostres clients per a l’automatització d’ofertes en els motors de cerca.

 

Quan aquestes solucions no estiguin en ús, en la seva totalitat o en alguns tipus de campanyes, es pot optar per les noves capacitats de Google. En termes generals, esperem que els avenços de Google a l’automatització beneficiïn a tots els anunciants, ja que les plataformes d’administració de tercers tenen el repte d’oferir un valor addicional i fins i tot integrar-se amb les solucions de “Auction-time bidding”. Els equips de Paid Search de iCrossing, avaluaran el potencial d’aquestes noves solucions i assessoraran sobre la millor manera d’incorporar l’automatització en la nostra gestió de programes segons indica la experta seo barcelona.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

¿Qué es el Google Discovery?

Google va sorprendre als assistents de Google Màrqueting Live, un esdeveniment que va incloure diversos llançaments de productes publicitaris digitals i va comptar amb la presència de més de 5,000 professionals de màrqueting i experts d’agències a San Francisco.

Hi va haver un missatge clar i contundent: la necessitat d’un ampli espectre d’intel·ligència orientat al client, perquè les marques puguin oferir anuncis i experiències amb la major rellevància possible. Google entén això millor que qualsevol altra plataforma i desitja que els professionals de màrqueting connectin amb els seus consumidors en els moments més importants dins del seu procés de compres.

Ara que Google Màrqueting Live ha arribat a la seva fi, aprofundim en les característiques dels nous productes publicitaris i eines que Google va compartir, per identificar exactament el que els nostres clients necessiten saber al respecte. Discovery AdsQuè són?Google va anunciar aquest nou format d’anunci basat en el feed durant la presentació de dimarts, aquests anuncis estan dissenyats per arribar als usuaris quan busquen alguna cosa nova.

 

Permetran que els anunciants siguin visibles als usuaris a través de la pàgina d’inici mòbil de Google, la pàgina d’inici de YouTube i les pestanyes de promocions / xarxes socials de Gmail.Per què és significatiu: no es tracta d’una tendència més de les campanyes multiplataforma de Google, com les campanyes d’aplicacions universals o les campanyes locals, sinó que és un indicador de cap a on està l’aposta de Google en el futur.

 

Estan treballant per anticipar-se al pròxim pas dels consumidors, ajudant-los a que completin el seu procés de compra sense haver de tornar a la pàgina de resultats de la cerca. Google vol que els consumidors es relaxin i es desplacin fàcilment a través del seu feed per posar-se al dia amb les últimes notícies i tendències. Esperen que els consumidors se sentin inspirats i descobreixin alguna cosa nova que podrien arribar a estimar. Estan entusiasmats per monetitzar, i citen que avui dia 800 milions d’usuaris interactuen amb el seu Discovery Feed mensualment. El que significa per als nostres clients: això és una cosa que val la pena provar. Els anunciants ja estan diversificant pressupostos per a Facebook i Pinterest. Amb la capacitat d’anar col·locant acuradament l’orientació de primera persona juntament amb la seva intenció personalitzada i afinitat en totes les propietats O & O, això té potencial per esdevenir una part central dels pressupostos de publicitat.

 

Tot i que Google els nomena “Discovery”, van compartir que inicialment els estaven “ajustant” per a una resposta directa. Les estratègies d’oferta, per exemple, se centraran en les conversions, el que fa que aquesta sigui una expansió atractiva per als anunciants de Google Ads que busquen oportunitats pensant en ROI, per arribar a nous clients. deep linkingQuè és?Google va anunciar que introduiria capacitats de deep link a les aplicacions des dels ads, donant als anunciants l’opció addicional de dirigir el trànsit a les seves aplicacions on els usuaris ja les tenen instal·lades en els seus dispositius.

 

Per què això és important: aquesta actualització intuïtiva és un guany tant per als clients de Google com per als anunciants, per què? Perquè els usuaris podran aprofitar la utilitat de ser dirigits des de les seves consultes a millors fonts i recursos, on obtindran la resposta que necessiten a través d’aplicacions instal·lades i no només a través de pàgines web. Els anunciants amb aplicacions reeixides poden treure profit d’una gamma més àmplia d’opcions per atraure els clients, especialment quan les aplicacions poden reduir la fricció en aprofitar una relació preexistent. El que significa per als nostres clients: les marques amb aplicacions han de desenvolupar noves estratègies per provar aquest camí. Els plans han d’incloure el mesurament d’accions dins de l’aplicació relacionades amb les campanyes de mitjans, per a un aprenentatge continu i optimitzar el valor empresarial. campanyes locals.

¿Què és segons un consultor seo ?

Google està expandint les Campanyes Locals de Google Ads en termes de funcionalitat i inventari. Aquestes campanyes agilitzen el procés de col·locació d’anuncis en les propietats de Google per impulsar els negocis locals.

 

Google ha anunciat que està afegint la capacitat d’optimitzar accions locals més enllà de la visita a la botiga, per incloure trucades telefòniques i sol·licituds d’adreces en línia. A més, estan augmentant la visibilitat dels anuncis de Campanya locals, per mostrar-se en els resultats de cerca de Google Maps, així com per pins promocionats, a mesura que els usuaris planifiquen les seves rutes i direccions.

 

Per què això és significatiu: Google continua evolucionant el suport per anunciants locals més enllà del llançament inicial d’aquest format l’any passat. Les estratègies d’ofertes ampliades, com l’optimització per a trucades telefòniques.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Que es el seo semántic

El SEO semàntic té el seu origen en el dia en què Google va llançar el seu algoritme Hummingbird. En aquell moment, pocs imaginaven que es tractaria d’una fita d’extraordinària importància: a partir de llavors canviaria per sempre la manera de fer SEO gràcies a un algoritme completament nou.

Com?
Es pot dir que Google, fins llavors, només entenia les paraules i els seus sinònims i, després de cada recerca, el motor “llegia” les paraules i les buscava en els seus índexs relacionats amb cada paraula clau, mostrant els resultats segons l’ordre determinat de les seves algoritmes. Realment, Google no entenia el significat de la cerca. En aquest context era normal el paper preponderant de les paraules clau.

SEO semàntic, algoritme Hummingbird i information retrievalTot va canviar amb Hummingbird. A partir de llavors, Google (però també altres motors de cerca com Yandex o Bing) va començar a donar respostes d’una manera molt més humana, aplicant la semàntica, analitzant la posició de les paraules i la relació que les pròpies paraules tenen entre elles, creant entitats molt grans formades per la relació entre milers o fins i tot milions de paraules entre si, i també relacionades amb altres entitats. Però què és una entitat? Una entitat pot ser una persona, un lloc o una cosa. I aquestes entitats es poden associar a dates, accions o a altres entitats.

 
Gràcies a Hummingbird, Google va començar a respondre a les recerques complexes, que es poden definir com les recerques que utilitzen un patró totalment humà, la màxima representació són les recerques de veu (en lloc de buscar “restaurants barats Madrid” es busca “on puc menjar per pocs diners avui “). El mateix Google va definir el canvi d’una manera molt encertada, afirmant que després de Hummingbird ja no eren un motor de cerca, sinó un que oferia respostes.
L’impacte de Google Hummingbird en un primer moment va ser infravalorat per molts especialistes en SEO, ja que els canvis en els rànquings de les principals money keywords van ser mínims després del llançament d’aquest nou algorisme. No obstant això, molt aviat es va veure que el seu impacte era enorme, encara que molt diferent en comparació amb algoritmes com Penguin o Colla.
Un dels aspectes més visibles de l’impacte del SEO semàntic en els resultats de recerques -estrechamente relacionat amb la crucial importància de les entitats-, és que Google porta anys potenciant molt el Knowledge Graph i les Rich Cards, provocant que en cada vegada més cerques es pugui trobar directament la resposta en la pàgina de cerca, sense necessitat de fer clic en cap resultat orgànic com indica la experta en seo barcelona.

 

La importància del marcatge de dades (via JSON-LD, RDF o micro dades) -i d’aquesta manera de la utilització de les entitats de schema.org-, està també estretament relacionat amb el SEO semàntic.
Es pot dir que la recuperació i extracció de la informació (IR i l’IE), són dues fases que han passat a ser les veritables bases del SEO, especialment la fase d’extracció de la informació (Information Retrieval) és cada vegada més important des l’arribada de Hummingbird. A cada fase els cercadors fan servir, combinen i milloren centenars d’algoritmes per a ser capaços de respondre les nostres preguntes.Dedicar-se al SEO a 2017 significa, també, entendre com els motors de cerca utilitzen els components semàntics per extreure, classificar i recuperar la informació.
El procés de recerca és capaç d’oferir resultats predictius, conversacionals i personalitzats gràcies a l’aplicació de la Intel·ligència Artificial en la lingüística, cobrint les necessitats d’informació dels usuaris mitjançant la interpretació semàntica.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Rank Brian

El Rank Brain és un sistema d’intel·ligència artificial que porta treballant Google des de fa temps i del qual està començant a fer ús en els seus resultats de cerca. Aquest sistema suposa un abans i un després pel que fa als algoritmes utilitzats per Google a l’hora d’aportar major o menys visibilitat a un domini. Però, ¿en què consisteix realment el RankBrain?

 

El Rank Brain és un sistema d’aprenentatge de màquina que s’està utilitzant per ajudar a interpretar i processar els resultats de cerca. Aquest sistema compta amb un factor molt important que és el de l’aprenentatge i per tant, això suposa un gran canvi en la forma de classificar els resultats.

 

En 2013, Google va dur a terme l’actualització de Colibrí (Hummingbird), fet que va suposar un gran canvi en els seus paràmetres, donant una major importància al context de la recerca i la intenció de l’usuari. A partir d’aquí, s’ha volgut donar un salt qualitatiu a través de RankBrain i la gran aposta pel sistema d’aprenentatge automàtic.

 

Aquest sistema d’aprenentatge no és una cosa nova a Google, ja que quan es va llançar l’actualització de Panda en 2011 ja s’utilitzava. A través de Panda s’intentava detectar, a través d’interaccions si les webs eren o no de qualitat. A través de les interaccions es destinava a la màquina el procés d’aprenentatge, optimitzant amb això l’algoritme i perfeccionant.

Segons Greg Corrado, un dels científics partícips en el desenvolupament d’aquest nou sistema, el Rank Brian no només posseeix un aprenentatge automàtic, sinó que també l’aprenentatge serà molt més profund. El sistema és capaç de relacionar conceptes que són ambigus.

 

Si la gent utilitza en la seva recerca termes ambigus o col·loquials, RankBrain és capaç de donar les respostes que els usuaris busquen. El sistema està aprenent amb les respostes i per tant cada vegada afina més amb els resultats de cerca. Si hi ha consultes més difícils encara, el sistema va progressant i serà capaç de tornar a donar respostes complexes. RankBrain arribarà a entendre frases i no cadascuna de les paraules que el componen.

 

La tecnologia RankBrain ja s’està utilitzant en almenys el 15% de les consultes que es realitzen a Google, de manera que els professionals del SEO han d’estar molt actualitzats per evitar que aquest nou sistema afecti el menys possible al posicionament orgànic.

Com afectarà el RankBrain en el SEO segons un consultor seo?
Ja va esmentar Greg Corrado, que en els pocs mesos en què s’estava posant en ús el sistema RankBrain, aquest s’ha convertit en la tercera eina més important a l’hora de determinar els resultats al cercador. Per això, podem preveure que a mesura que evolucioni RankBrain, aquest tindrà un pes enorme en els resultats.

Les estratègies SEO han començat amb l’estudi de les paraules clau, definint que keyword és la que volem potenciar i posicionar. La keyword research és la base de tota estratègia, i són aquestes paraules clau les que marcaran els nostres passos en la planificació SEO. A més gràcies a eines com Google Trends, podem comprovar les tendències en la recerca de paraules, i veure com evolucionen.

Amb la implementació d’aquest sistema i amb l’algoritme aprenent de forma constant és lògic que les tendències de les keywords canviïn molt ràpidament, el que farà que a alguns treballadors SEO els torni bojos. Per això, les estratègies no han de ser tan rígides pel que fa al posicionament d’una keyword concreta, sinó que haurem de ser més flexibles i estar oberts a possibles canvis.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Diferencia entre Discover y Feed

Hi ha grans diferències entre Discover i Feed, però les que més destaquen són sens dubte el seu nou enfocament més personalitzat i que s’enfoca més en els interessos propis de l’usuari, així com un disseny que no separa l’eina en seccions com informació personal i notícies i entreteniment, sinó que uneix cada aspecte de manera intel·ligent i els mostra de la mateixa forma de manera molt més visual.

 
Discover també es diferencia de Feed de manera molt clara amb les noves opcions de botó Discover i la tecnologia Topic Layer, com a funcions avançades de la plataforma renovada de Google integrada en la seva aplicació mòbil, fent-la molt més potent que el seu antecessor de manera directa en tots els aspectes del seu rendiment que resulta més òptim i precís.
No obstant això, hi ha bones notícies respecte a tots els usuaris de Google en general tant en dispositius mòbils com a ordinadors locals, ja que Discover serà ara compatible amb els navegadors més utilitzats, iniciant de manera òbvia amb Chrome per després passar a les altres solucions disponibles en el mercat com Mozilla, Safari, Opera i Edge basat en Chromium com diu la experta seo barcelona.

 
En poder usar-se directament en navegadors mitjançant el compte de Google, els usuaris podran treure avantatge de Discover tant en dispositius mòbils com en portàtils i ordinadors d’escriptori, amb les mateixes opcions de personalització i sent ideal per a aquells que prefereixen usar els seus serveis directament en el navegador d’internet i no sota aplicacions.

 
Podràs trobar Discover sota de la barra de cerca de Google quan el facis servir amb navegador, estant actualment tant en anglès com en espanyol tot i que vindrà compatibilitat amb altres idiomes progressivament.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Google discover

Unes de les intencions de Google des de la seva creació i propòsit com a motor de cerca és la de proveir a l’usuari amb informació personalitzada, instantània i fins i tot oferida de manera automàtica sense que aquest usuari la busqui directament. Doncs, aquesta eina es faria realitat amb Google Feed fa un temps enrere, la qual es renova actualment i canvia el seu nom a Google Discover.

 
D’aquesta manera, ja sigui en dispositius mòbils o equips locals d’escriptori, a través d’una eina com Google Discover i diferents paràmetres com localització, recerques prèvies, activitat recent i altres és possible per al cercador oferir una plataforma de consulta molt més personalitzada, enfocada i amb dades de gran valor per a l’usuari en el seu dia a dia que és molt probable resultin necessaris.

Així es llançaria el 2016 el servei conegut com Google Feed, el qual tres anys després canvia el seu nom a Google Discover i incorpora noves funcions i possibilitats de les quals parlarem en profunditat, prenent avantatge de les noves tecnologies i protocols actuals, connectivitat permanent en dispositius mòbils, entre altres que fan el seu funcionament molt més òptim i focalitzat.

 

 

QUÈ ÉS GOOGLE DISCOVER?

Concretament, Google Discover és una plataforma personalitzada de notícies, contingut i dades basada en l’aplicació mòbil del motor de cerca, la qual a través de diferents paràmetres de regió, interessos i registres pot mostrar informació rellevant en un moment donat sobre diversitat de temes i amb diferents funcions, la majoria de vegades de manera autònoma i instantàniament segons un consultor seo.

Discover és l’actualització directa de l’eina Google Feed en tots els aspectes que comporta, des del disseny i estil de l’aplicació fins a les seves funcions i possibilitats de personalització, amb un rendiment molt més ràpid i optimitzat i sent l’interès principal de Google el proveir informació que vagi d’acord amb els interès de l’usuari sempre.

 

Així, la plataforma té molta més utilitat i adquireix valor per a l’usuari en el seu dispositiu mòbil, en ser capaç de mostrar dades rellevants en la seva activitat diària que van des d’informació del temps i llocs propers fins a organitzar dades d’importància en el respecte vols, agenda , calendari, allotjaments, així com també mostrar informació sobre temes d’interès personal per a l’usuari en moments puntuals.

 

l canvi complet de la plataforma Feed al que ara es coneix com Discover de manera lògica va portar significatives modificacions i renovació completa del servei, tant en aspecte i disseny com en funció, propòsit i enfocament que s’evidencia si es comparen ambdues plataformes per separat.

 

En primer lloc, Discover destaca pel seu disseny i demostració visual dels elements de l’interès per a l’usuari, on segueixen vigents les targetes que s’uneixen a encapçalats de tema on s’explica el perquè de l’aparició d’una targeta en concret.

 

Al costat de les targetes i les capçaleres de tema l’usuari podrà veure la icona de Discover de manera permanent, el qual li permetrà interactuar amb una targeta que sigui del seu interès, obtenir contingut relacionat o començar a seguir el perfil emissor de la targeta per tenir accés a informació permanent, agregant-al timeline o feed principal.

 

A través de la icona Discover és possible per a l’usuari triar si vol veure més o menys informació relacionada a una targeta amb determinat tema, el que fa que el feed pugui adaptar-se de manera molt més personalitzat a l’usuari i el que vol veure.

 

No obstant això, la nova característica botó Discover que s’enfoca en contingut nou no elimina la possibilitat per a l’eina d’oferir contingut amb més temps però igual de rellevant, sobretot quan es tracta de proveir a l’usuari dades sobre vols, interessos pel que fa a hobbies i oficis, entre altres que usualment Google reconeix mitjançant recerques recents i altres paràmetres.

 

Una altra de les noves característiques introduïdes amb Discover és la funció coneguda com Topic Layer, la qual li permet a Google analitzar de manera completa un lloc web i dividir-ho en seccions, per després oferir opcions als usuaris de manera molt més enfocat i precís.

Per exemple, amb Topic Layer se li pot mostrar a usuari a través de Discover una part particular d’un tema i no tot. Si s’aprèn una llengua i s’està en un nivell intermedi és possible mostrar opcions de contingut d’acord, deixant el bàsic de l’idioma enrere i que Google pot percebre d’acord a l’experiència de l’usuari.

 

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Funcions del director de Marketing digital

El director de màrqueting digital és l’encarregat de configurar la presència online de l’empresa i els clients en els diferents canals.

Existeixen moltes empreses que tenen un lloc web que es necessita per ser part del món digital.

La massificació de l’ús d’Internet i el desenvolupament de les comunitats online configuren un espai de comunicació oberta on la presència de les empreses tornarà a ser complementària.

 

En aquest escenari, la personalitat i la imatge de marca s’obtenen a través de les publicacions, la interacció amb els usuaris i les converses generades.

Totes les accions han de ser coordinades en un pla general de càrrega del director de màrqueting digital, un responsable professional per al desenvolupament, la implementació, el monitoreo i l’optimització de les estratègies.

 

Per a generar aquest pla, el director de màrqueting hauria de liderar el canvi intern de l’empresa per tal de subvencionar-lo, per part del vostre treball convocant els usuaris interns del potencial i la importància de la presència a Internet.

A més, haureu d’entendre als clients, les comunitats i els usuaris de la marca per a que tingueu una forma atractiva de fer arribar els productes i serveis a ells, a través de les plataformes digitals.

Aptituds del director de marketing digital

Considerant els objectius del projecte i les característiques particulars de l’empresa, el director ha de dissenyar un pla inicial de comunicacions i màrqueting a les primeres etapes. Una vegada que la plataforma digital ha estat llançada i l’estratègia s’ha posat en marxa, tindrà les següents tasques:

Desenvolupa i executa l’estratègia de màrqueting digital de la companyia.Buscar formes d’entendre les necessitats dels clients i els usuaris digitals.Coordinar el treball amb altres àrees de la companyia per a l’execució de l’estratègia digital de la marca.Establir una metodologia de treball per a l’equip de màrqueting.Gestioneu els temps de treball i definiu les metes de cada professional en el terreny per assegurar-vos un nivell de productivitat i eficàcia.Medir, analitzar i informar del funcionament de tots els esforços de l’àrea.

Gestioneu el pressupost de l’àrea i el monitoratge de les inversions.Llevar un cabo actividades para generar leads.Optimitzeu i superviseu el maneig del lloc i els canals digitals per aconseguir prospectes.Definir les mètriques clau i els criteris per medir el ROI de les accions.Desenvolupar, provar i avaluar nous canals de màrqueting.Supervisar el contingut digital en tots els formats i canals.Identificar les noves tendències per adaptar-se a l’estratègia.Buscar noves tècniques de creixement.Investigar les tecnologies emergents i avaluar la seva adopció.

Experta en seo barcelona Judith sauch

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris

Funcions del consultor de seo

Un professional que es dedica a SEO és un experimentat en el desenvolupament de les tècniques per millorar la posició d’una pàgina web en la funció dels criteris dels buscadors.

L’objectiu d’aquest treball és aconseguir que les xarxes siguin més visibles en els resultats de la cerca sempre que s’aconsegueixin les necessitats de l’usuari.

Encara que el SEO (optimització de motors de cerca) és associat a google, per ser aquest el principal buscador, heu obtingut certs productes com Bing. , Baidu o Yandex.

La funció principal d’un  consultor SEO és aconseguir una pàgina web que sigui apta per als algoritmes dels buscadors que determinin el seu posicionament. En esencia, heu d’optimitzar amb diferents tècniques per aconseguir una bona posició en els rànquings d’aquests buscadors.

Tant si treballa com a SEO independentment de si forma part d’un equip, existeixen algunes funcions i funcions fonamentals que es desenvoluparan en un dia. Te las expliquem en detall:

Buscar y definir paraules clau: Un SEO ha de realitzar un estudi de les paraules clau o paraules clau necessàries per presentar un buscador web. Selecciona les paraules que millor s’adapten a un lloc web fonamental en les funcions d’un SEO. Aquestes  paraules van  a definir tota la estratègia del SEO per a aquesta web. Hi ha eines específiques per realitzar aquesta cerca de paraules clau que han d’utilitzar com a SEO professional.

Optimitzeu l’arquitectura de la web: l’estructura o arquitectura d’un lloc web és l’esquelet que té, de manera que s’organitza i es distribueix als continguts dins d’aquest lloc. Un professional SEO ha de millorar o corregir els aspectes necessaris per a aquesta arquitectura per poder corregir i permetre una bona experiència al’usuari. Milloreu els “enllaç o enllaços” d’unes zones a altres de la web (el link juice és la força que es pot transmetre a altres zones per millorar-ne el posicionament) els articles o publicacions dels propis articles de la web.Optimitzar els continguts. El contingut de qualitat és un dels punts clau per posar bé a la web.

La funció de SEO és que treballa en conjunt amb els redactors de contingut per tal que aquest sigui bo, perquè els textos resultin naturals per a Google i que es posin bé. Entre les tasques que es debaten com a enllaços al contingut estan optimitzant els continguts antics, establirem bé les metaetiquetes i les etiquetes de contingut.Cuidar els backlink. Un SEO ha d’implementar una bona estratègia de linkbuilding, clau per millorar la visibilitat de la web.

Els enllaços dels vostres perfils que enllacen amb altres webs cap a la pàgina web que estem treballant. Es vital que separa en quins llocs poden crear-se enllaços i quins enllaços podran crear enllaços de qualitat i augmentar així la autorització de la pàgina. En aquest apartat també hauríeu d’avançar a l’adhesió de tòxics des d’altres webs que apareixen a la nostra pàgina web.Analitzeu el web del trànsit. Analitzeu el trànsit que obteniu fonamental per millorar i optimitzar així el posicionament orgànic. Les mètriques d’usuari autoritzades són saber com accedir als usuaris a la nostra web. El SEO hauria de tenir temps per a que l’usuari continués en ella, si és tanca, si s’ha tornat a fer una altra cosa, per què el fa. Les mètriques d’usuari més importants són el CTR, que es troben a l’àmbit de la quantitat de clics que fan servir els usuaris sobre el resultat que apareixen a Google de la nostra web.

En resum, podeu dir que s’és un professional del SEO, és un treball complert que requereix especialització i estar al dia de les últimes novetats del sector que és molt canviant. El SEO, entre altres funcions, treballa les tècniques de la pàgina com a fora de la pàgina per registrar-vos un posicionament positiu i de qualitat. No és una professió que requereix amplis coneixements en màrqueting digital.

Publicat dins de General | Desactiva els comentaris