¿Quines avantatges et pot portar el SEO?

El SEO o posicionament en cercadors és una disciplina que consisteix a aplicar una sèrie de tècniques per optimitzar una pàgina web de cara a millorar la seva posició en els motors de cerca i realment és molt útil dins d’una estratègia de Inbound Màrqueting.

L’objectiu del SEO és fer que una pàgina web aparegui el més alt possible en els resultats de recerca, per tal d’atraure més visitants i amb això augmentar les possibilitats de conversió.

El SEO s’ocupa de posicionar la pàgina web entre els resultats orgànics, és a dir, que no podem pagar al cercador per millorar el nostre posicionament.En canvi, el SEM posiciona la web a través d’anuncis pagats en cercadors.Tot i que a nivell mundial hi ha molts motors de cerca, a casa nostra Google és clarament el majoritari. Per això, quan parlem de SEO, en general ens referim a posicionar un lloc web a Google.

 

Dins d’una estratègia inbound, les tècniques SEO ens ajuden a crear un canal de trànsit qualificat al llarg termini. Una vegada que aquests usuaris han arribat al nostre web, podem emprar diferents estratègies per captar-los i fer que esdevinguin leads

 

En general diríem que els principals beneficis d’invertir en un bon Consultor  SEO són:
Bon rendiment de la inversió  Posicionament a llarg termini.  Atracció de trànsit qualificat.  Augment de la visibilitat de la marca.  Augment del nombre de clients o subscriptors.  Augment de les vendes.  Millor visibilitat que la competència.  Prestigi en aparèixer en els primers llocs en les recerques.Evidentment la millor manera per obtenir un bon posicionament web o SEO és deixar-lo en mans de consultors SEO professionals, en general els resultats triguen una mica a arribar, però amb treball i constància arriben.

 

Avantatges del SEO per a les marques

Multiplica el teu visibilitat. Si la teva pàgina web és la botiga, el SEO equival a posar-li un aparador, i això es tradueix en visites. Per exemple, si aconsegueixes posicionar el teu web en primer lloc per a una paraula clau amb 100.000 cerques al mes i el primer resultat s’emporta un 20% dels clics, tindràs 20.000 visites mensuals més.Reforça l’estratègia de inbound màrqueting.

 

Mitjançant les tècniques de SEO, vam aconseguir atreure visitants cap a la nostra web, de manera que és una eina molt interessant per a iniciar els nostres processos de inbound màrqueting i convertir a aquests visitants en leads i clients.És una inversió a llarg termini. Optimitzar un web per als motors de cerca requereix temps i esforç, però és una font de resultats a llarg termini.

 

Un cop hagis aconseguit posicionar, tindràs una font de visites constant i sense cost addicional.Millora la teva web. Les tècniques de posicionament web estan pensades per millorar l’experiència d’usuari i la qualitat dels continguts. Si les apliques correctament, no només aconseguiràs posicionar més alt en els motors de recerca, sinó també millorar els resultats de la teva web en general.Fomenta la credibilitat i la confiança.

 

En general, els usuaris confien en els algoritmes de Google per distingir quines són les pàgines de més qualitat i que contenen la informació que busquen. Per això, si la teva web apareix entre els primers resultats, tendiran a confiar més en la teva marca i el tindràs més fàcil per fer que esdevinguin.

Tipus de SEO

Hi ha dues distincions fonamentals que hem de fer per distingir entre tipus de SEO: per una banda, el SEO on page versus el SEO off page, i de l’altra, el SEO white hat i el SEO black hat.

SEO on page i off page

El SEO on page és, com el seu propi nom indica, aquell que es centra en millorar la pròpia pàgina web a través de l’optimització dels seus elements interns: contingut, títols, descripcions, temps de càrrega … De cara als cercadors, el SEO on page millora la rellevància d’una pàgina, és a dir, la seva correspondència amb una recerca o recerques determinades.

També pot atraure usuaris gràcies al contingut que es mostra en les pàgines de resultats de Google (títol i descripció de la pàgina). A més, en millorar l’estructura de la web i els continguts, el SEO on page pot facilitar l’experiència d’usuari.

 

El SEO off page es centra en els factors externs a la pròpia pàgina i pretén determinar l’autoritat o popularitat d’una web. Dins dels elements del SEO off page podem trobar els enllaços a un lloc, la presència a les xarxes socials, les mencions en mitjans o el nombre d’usuaris que fan clic quan apareix en els resultats de cerca. En resum, podem pensar en el SEO off page com les “relacions públiques” de la nostra pàgina.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.