Rank Brian

El Rank Brain és un sistema d’intel·ligència artificial que porta treballant Google des de fa temps i del qual està començant a fer ús en els seus resultats de cerca. Aquest sistema suposa un abans i un després pel que fa als algoritmes utilitzats per Google a l’hora d’aportar major o menys visibilitat a un domini. Però, ¿en què consisteix realment el RankBrain?

 

El Rank Brain és un sistema d’aprenentatge de màquina que s’està utilitzant per ajudar a interpretar i processar els resultats de cerca. Aquest sistema compta amb un factor molt important que és el de l’aprenentatge i per tant, això suposa un gran canvi en la forma de classificar els resultats.

 

En 2013, Google va dur a terme l’actualització de Colibrí (Hummingbird), fet que va suposar un gran canvi en els seus paràmetres, donant una major importància al context de la recerca i la intenció de l’usuari. A partir d’aquí, s’ha volgut donar un salt qualitatiu a través de RankBrain i la gran aposta pel sistema d’aprenentatge automàtic.

 

Aquest sistema d’aprenentatge no és una cosa nova a Google, ja que quan es va llançar l’actualització de Panda en 2011 ja s’utilitzava. A través de Panda s’intentava detectar, a través d’interaccions si les webs eren o no de qualitat. A través de les interaccions es destinava a la màquina el procés d’aprenentatge, optimitzant amb això l’algoritme i perfeccionant.

Segons Greg Corrado, un dels científics partícips en el desenvolupament d’aquest nou sistema, el Rank Brian no només posseeix un aprenentatge automàtic, sinó que també l’aprenentatge serà molt més profund. El sistema és capaç de relacionar conceptes que són ambigus.

 

Si la gent utilitza en la seva recerca termes ambigus o col·loquials, RankBrain és capaç de donar les respostes que els usuaris busquen. El sistema està aprenent amb les respostes i per tant cada vegada afina més amb els resultats de cerca. Si hi ha consultes més difícils encara, el sistema va progressant i serà capaç de tornar a donar respostes complexes. RankBrain arribarà a entendre frases i no cadascuna de les paraules que el componen.

 

La tecnologia RankBrain ja s’està utilitzant en almenys el 15% de les consultes que es realitzen a Google, de manera que els professionals del SEO han d’estar molt actualitzats per evitar que aquest nou sistema afecti el menys possible al posicionament orgànic.

Com afectarà el RankBrain en el SEO segons un consultor seo?
Ja va esmentar Greg Corrado, que en els pocs mesos en què s’estava posant en ús el sistema RankBrain, aquest s’ha convertit en la tercera eina més important a l’hora de determinar els resultats al cercador. Per això, podem preveure que a mesura que evolucioni RankBrain, aquest tindrà un pes enorme en els resultats.

Les estratègies SEO han començat amb l’estudi de les paraules clau, definint que keyword és la que volem potenciar i posicionar. La keyword research és la base de tota estratègia, i són aquestes paraules clau les que marcaran els nostres passos en la planificació SEO. A més gràcies a eines com Google Trends, podem comprovar les tendències en la recerca de paraules, i veure com evolucionen.

Amb la implementació d’aquest sistema i amb l’algoritme aprenent de forma constant és lògic que les tendències de les keywords canviïn molt ràpidament, el que farà que a alguns treballadors SEO els torni bojos. Per això, les estratègies no han de ser tan rígides pel que fa al posicionament d’una keyword concreta, sinó que haurem de ser més flexibles i estar oberts a possibles canvis.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.