Google discover

Unes de les intencions de Google des de la seva creació i propòsit com a motor de cerca és la de proveir a l’usuari amb informació personalitzada, instantània i fins i tot oferida de manera automàtica sense que aquest usuari la busqui directament. Doncs, aquesta eina es faria realitat amb Google Feed fa un temps enrere, la qual es renova actualment i canvia el seu nom a Google Discover.

 
D’aquesta manera, ja sigui en dispositius mòbils o equips locals d’escriptori, a través d’una eina com Google Discover i diferents paràmetres com localització, recerques prèvies, activitat recent i altres és possible per al cercador oferir una plataforma de consulta molt més personalitzada, enfocada i amb dades de gran valor per a l’usuari en el seu dia a dia que és molt probable resultin necessaris.

Així es llançaria el 2016 el servei conegut com Google Feed, el qual tres anys després canvia el seu nom a Google Discover i incorpora noves funcions i possibilitats de les quals parlarem en profunditat, prenent avantatge de les noves tecnologies i protocols actuals, connectivitat permanent en dispositius mòbils, entre altres que fan el seu funcionament molt més òptim i focalitzat.

 

 

QUÈ ÉS GOOGLE DISCOVER?

Concretament, Google Discover és una plataforma personalitzada de notícies, contingut i dades basada en l’aplicació mòbil del motor de cerca, la qual a través de diferents paràmetres de regió, interessos i registres pot mostrar informació rellevant en un moment donat sobre diversitat de temes i amb diferents funcions, la majoria de vegades de manera autònoma i instantàniament segons un consultor seo.

Discover és l’actualització directa de l’eina Google Feed en tots els aspectes que comporta, des del disseny i estil de l’aplicació fins a les seves funcions i possibilitats de personalització, amb un rendiment molt més ràpid i optimitzat i sent l’interès principal de Google el proveir informació que vagi d’acord amb els interès de l’usuari sempre.

 

Així, la plataforma té molta més utilitat i adquireix valor per a l’usuari en el seu dispositiu mòbil, en ser capaç de mostrar dades rellevants en la seva activitat diària que van des d’informació del temps i llocs propers fins a organitzar dades d’importància en el respecte vols, agenda , calendari, allotjaments, així com també mostrar informació sobre temes d’interès personal per a l’usuari en moments puntuals.

 

l canvi complet de la plataforma Feed al que ara es coneix com Discover de manera lògica va portar significatives modificacions i renovació completa del servei, tant en aspecte i disseny com en funció, propòsit i enfocament que s’evidencia si es comparen ambdues plataformes per separat.

 

En primer lloc, Discover destaca pel seu disseny i demostració visual dels elements de l’interès per a l’usuari, on segueixen vigents les targetes que s’uneixen a encapçalats de tema on s’explica el perquè de l’aparició d’una targeta en concret.

 

Al costat de les targetes i les capçaleres de tema l’usuari podrà veure la icona de Discover de manera permanent, el qual li permetrà interactuar amb una targeta que sigui del seu interès, obtenir contingut relacionat o començar a seguir el perfil emissor de la targeta per tenir accés a informació permanent, agregant-al timeline o feed principal.

 

A través de la icona Discover és possible per a l’usuari triar si vol veure més o menys informació relacionada a una targeta amb determinat tema, el que fa que el feed pugui adaptar-se de manera molt més personalitzat a l’usuari i el que vol veure.

 

No obstant això, la nova característica botó Discover que s’enfoca en contingut nou no elimina la possibilitat per a l’eina d’oferir contingut amb més temps però igual de rellevant, sobretot quan es tracta de proveir a l’usuari dades sobre vols, interessos pel que fa a hobbies i oficis, entre altres que usualment Google reconeix mitjançant recerques recents i altres paràmetres.

 

Una altra de les noves característiques introduïdes amb Discover és la funció coneguda com Topic Layer, la qual li permet a Google analitzar de manera completa un lloc web i dividir-ho en seccions, per després oferir opcions als usuaris de manera molt més enfocat i precís.

Per exemple, amb Topic Layer se li pot mostrar a usuari a través de Discover una part particular d’un tema i no tot. Si s’aprèn una llengua i s’està en un nivell intermedi és possible mostrar opcions de contingut d’acord, deixant el bàsic de l’idioma enrere i que Google pot percebre d’acord a l’experiència de l’usuari.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.