Consultor seo

Què és un Consultor SEO?El consultor SEO és el responsable per coordinar i implementar totes les estratègies de SEO i SMO per les pàgines web dels seus clients.

 

El treball del consultor SEO és analitzar a fons aquestes webs i els seus enllaços entrants, perquè les pàgines estiguin ben posicionades en els motors de cerca.
Aquest assessorament complet del SEO d’una web té com a principal objectiu generar trànsit orgànic de qualitat, oferir una millor experiència d’usuari i augmentar les conversions.

 

El dia a dia d’un expert en SEO ha canviat molt amb el temps i actualment es pot dir que requereix d’una bona capacitat analítica web i ser capaç de dur a terme una auditoria SEO per posteriorment treballar el SEO On Page i Off Page.

Quines són les funcions d’un consultor SEO?Les responsabilitats d’un consultor SEO s’han ampliat al llarg del temps i avui cobreixen diverses disciplines del màrqueting i canals de comercialització.

 

La principal responsabilitat del SEO és:

17 Tasques imprescindibles d’un Consultor SEOAquí tens un llistat amb les 25 tasques imprescindibles per a qualsevol professional de l’àrea:

1. Comprendre els objectius de màrqueting del client: abans de plantejar qualsevol estratègia SEO cal conèixer quins són els objectius del client i en quina situació es troba actualment la seva empresa.

2. Optimització SEO de la pàgina web: Ha de fer anàlisis de SEO Onpage, definint etiquetes H, l’estructura web, comprovar la velocitat de càrrega, etc.

És a dir, cal assegurar-se que el contingut és indexable. Aquí us deixo un enllaç per saber si Google està indexant bé la meva web.

3. Investigació i Anàlisi de Paraules Clau: ha de fer un estudi de paraules clau minuciós i detallat i buscar keywords long tail per tractar d’atacar aquests termes.

Una de les claus passa per trobar paraules clau amb menor grau de competència però amb un alt volum de recerca i un alt valor comercial.

4. Experiència de l’usuari (UX): optimitzar la teva web perquè sigui el més intuïtiva possible per a l’usuari navegar, que sigui atractiva i tingui una velocitat de càrrega ràpida

Això ajudarà amb que eviti l’abandonament de la pàgina, augmentarà el temps de permanència i el CTR.

Això afavorirà a un bon posicionament en els resultats dels motors de recerques (serps).

5. Trobar problemes tècnics SEO del web i resolgui tots: El consultor SEO ha de fer bon anàlisi per trobar errors 404, redireccionaments 301/302, errors de rastreig, enllaços trencats, errors del servidor, contingut duplicat, etc.

Us recomano llegir l’article de SEMRush sobre els principals errors tècnics SEO.

6. SEO Local: si un client té un negoci local és condició indispensable treballar el SEO local del projecte i veure si està donat d’alta a Google My Business.

 

És a dir, si el seu lloc web a més presta un servei a una àrea geogràfica específica o compte amb un negoci local, pots fer que sigui trobat per clients potencials que facin recerques relacionades amb el teu negoci en una àrea específica.

 

7. Auditoria Integral del lloc web: diagnostiqui tots els problemes de la web, verifiqui tots els estats d’indexació, els codis HTML, els continguts duplicats d’una web, autoritats de domini utilitzant l’eina Moz, i l’autoritat de paraules clau.

 

8. Conegui les tendències del sector SEO: Un bon consultor SEO ha d’estar sempre informat sobre les actualitzacions dels algoritmes de Google i les noves tendències i pràctiques SEO.

 

9. Copywriting SEO. També ha de tenir certa habilitat per escriure en un to de conversa en llenguatge natural.

 

Ha de ser capaç d’escriure un títol efectiu i atractiu per al clic, utilitzant les paraules clau en el principi dels paràgrafs i escrivint meta descripcions cridaneres.

 

10. Estratègia de continguts SEO. També és interessant que el consultor SEO sigui capaç de fer un calendari editorial per intentar augmentar el trànsit orgànic de la pàgina.

 

11. Millorar el contingut existent del lloc web: realitza una anàlisi de la teva web i millorés els continguts ja existents i sobretot detectant els continguts que no generen res de trànsit i prenent una decisió sobre què fer amb ells.

 

12. Millorar a les “Trucades d’acció” o “Call to Action” (CTA): procura afegir aquestes trucades, incitant l’usuari a clicar i interactuar amb la web.
Si veus que no funciona realitza algunes proves situant millor aquests botons, millorant així l’experiència de l’usuari.
És a dir, un bon consultor SEO ha d’estar enfocat també a l’optimització de la conversió (CRO) i realitzar diferents proves A / B per veure què funciona millor.

 

13. Conèixer els sistemes de Gestió de contingut (CMS): entendre els avantatges i desavantatges de cada un dels diferents CMS i saber optimitzar-los per SEO.

Els CMS més populars són: WordPress, Drupal, o Joomla.

14. Disseny i desenvolupament web: coneix sobre els processos de desenvolupament web, codificació HTML, fulls d’estils (CSS), usabilitat i elements gràfics.

 

L’assessor SEO no ha de ser un dissenyador web, però sí que ha de donar-li al dissenyador web les pautes perquè pugui dissenyar una web optimitzada per SEO.

 

15. Ecommerce. Comprendre els aspectes clau d’un comerç electrònic, els serveis de processament de pagament en línia, i les característiques de les diferents plataformes per crear botigues online.

 

16. Usar les eines SEO de manera efectiva: conèixer les diverses eines SEO i sobretot, anar més enllà de les dades, saber interpretar-los i prendre decisions basant-se ells.

 

17. Optimització d’Enllaços Interns: també deu saber dur a terme una estratègia de enllaçat intern.

 

Això servirà principalment per augmentar el temps de permanència de l’usuari a la pàgina web, reduir la taxa de rebot i sobretot, repartir el link juice entre les diferents pàgines.
Aconseguir un millor posicionament en els motors de cerca

Millorar les taxes de conversió.Realitzar una constant monitorització del web.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.