Marketing 2019

Tendències en el SEO per a aquest any 2019 segons una experta en seo barcelona

L’any 2018 va ser de molts canvis en el món del SEO, entre les innovacions més importants que van ser evolucionant en aquest any i s’estan afermant en el present 2019 estan:

Recerques per veu

Les recerques per veu no van aparèixer l’any passat, però es van fer més populars i la seva utilització està sent major cada vegada. El futur passa per l’eliminació progressiva de les tecles a l’hora de realitzar les cerques.

Els usuaris que accedeixen a Internet des dels seus dispositius mòbils i a través dels sistemes operatius més utilitzats (Android i iOS), prefereixen realitzar les seves tasques a través de la veu. Les cerques es fan d’una forma diferent, les keywords són més específiques, i el to de les mateixes més col·loquial.

Les eines més utilitzades de keyword research estan afegint, a poc a poc, mòduls de keywords en forma de preguntes.

Experiència d’usuari, mètrica CTR Google concedeix cada vegada més importància a l’experiència de l’usuari (UX) a través de sistemes d’avaluació CTR, bàsicament es tracta del percentatge de clics que pot rebre una pàgina web en els resultats de Google.

Si el percentatge és superior al que estima Google, la pàgina web estarà ben posicionada.
SEO on pageAl llarg del passat any 2016 va quedar bastant clar l’oscil·lació del SEO on page. De la mateixa manera que pot oferir uns bons resultats, també es pot donar el cas de generar resultats pèssims.

Enrere van quedar els temps en què es primava la repetició de keywords en els textos, sense més. La densitat de nombre de paraules clau per quantitat de paraules en el text era alta. Avui en dia, Google fins i tot penalitza aquestes pràctiques, i la importància està en la naturalitat en el contingut, l’ús de sinònims, la riquesa semàntica, etc.

Rank Brain es un algoritme que s’utilitza a Google i que evoluciona amb el temps, en base als seus experiències. Rank Brain anirà “aprenent” d’aquells factors que aconsegueixen que les pàgines web aconsegueixin millors resultats i serà això el que considera com a més important.

La implementació de Penguin 4.0Un algoritme que es basa en l’anomenat link building, és a dir, una de les claus del SEO que té per finalitat posicionar una pàgina web mitjançant la generació de links cap a ella.

HTTPS

La seguretat a la xarxa és un dels aspectes que més preocupen Google i el protocol de seguretat HTTPS és el mitjà perquè les pàgines que treballin amb formularis, dades i informació d’usuaris, etc., ho facin a través d’aquest protocol segur . Es tracta d’aconseguir que cada vegada més webs migren a HTTPS.

SEO mobile

Les Webs han de ser adaptables i aportar la mateixa estètica i funcionalitat en el PC i en els dispositius mòbils. L’ús Internet en el mòbil està en alça, i cada vegada Google dóna més importància a les serps mòbils.

Optimització d’una web per a mòbil. Disseny pàgina web responsive i SEO mobileEl primer és fer una valoració del cost en temps i en recursos que representa crear una versió mòbil per a una web, a més de fer l’anàlisi del percentatge d’usuaris que entren en aquesta web a través de dispositius mòbils. Si aquest percentatge és alt o va creixent, és interessant desenvolupar una versió mòbil de la web.

Des de Google recomanen realitzar l’adaptació d’una web per a dispositius mòbils ja que és una tendència de futur que aconsegueix millores en el posicionament gràcies a un disseny web responsive. Amb això, el contingut es visualitzarà de forma correcta i sense problemes, amb independència del tipus de pantalla que s’utilitza.

 

Són molts els aspectes a considerar, des del contingut duplicat, etiquetes alternate mitjana, les redireccions, els botons que porten a la pàgina anterior o a la home, un disseny coherent en tot el site, etc.

 

La velocitat de càrrega és una qüestió fonamental. A l’octubre de l’any 2015, Google va posar en marxa el projecte AMP que consisteix a usar un codi HTML molt reduït i aconseguir que les pàgines webs tinguin més velocitat de càrrega i navegació, a l’accedir-hi a través d’un dispositiu mòbil.

També influeixen alguns factors, com la mida de les imatges. A més petits, més s’accelera el procés de càrrega, i evitar les redireccions que no són imprescindibles.

Alguns consells al voltant del SEO per a mòbilsEl posicionament de les pàgines Web és encara més important en el SEO mòbil que en el de PC. La possibilitat que els usuaris es desplacin cap avall en els resultats de recerca és menor, entre altres coses, per la menor grandària de les pantalles. Baixar de la primera posició a la quarta en els resultats de cerca, pot disminuir el percentatge de clics en un 90%.

Així que t’interessa ser el primer de la llista!La ubicació i el SEO local són determinants per a Google.El disseny responsive és la clau perquè els continguts arribin al públic.

 

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.