Origen del SEO

Els primers anys del SEO

Podem situar l’origen del SEO a l’any 1994 amb el naixement de WebCrawler, el primer bot dirigit a indexar el contingut web. Aquest mateix any va néixer Lycos, el primer motor de recerca de la història que utilitzava el sistema de rastreig de pàgines.

 

Només un any més tard, el 1995 va néixer Yahoo !, encara que no funcionava com a cercador tal com el coneixem avui dia, sinó més aviat com a directori; també van aparèixer altres cercadors com Altavista.

 

A mitjans de la dècada dels 90 l’única tasca d’optimització dels llocs web respecte al posicionament orgànic en cercadors consistia a treballar el títol, un factor clau per aquell temps.

 

El SEO va prenent formaL’any 1996 el SEO va començar a prendre forma de manera gradual. A poc a poc, els llocs web van començar a treballar altres aspectes a més del títol com ara les paraules clau; en aquella època, com més densitat de keywords tenia un lloc web, millor posicionament en els resultats de cerca obtenia.

 

Google, el principal motor de cerca actualment, va néixer l’any 1998 de la mà de Larry Page i Sergey Brin. De manera paral·lela, va fer la seva aparició el Pagerank, de manera que els cercadors van evolucionar cap a un model basat en el rànquing en els resultats de cerca, el qual continua vigent a dia d’avui.

 

Va ser l’any 1999 quan les meta etiquetes van fer la seva aparició en el món del SEO, jugant un paper clau en el posicionament orgànic On Page.

 

El SEO es converteix en un aspecte fonamentalAmb l’entrada del nou mil·lenni, Google es va consolidar com el principal motor de cerca. Va ser a partir de l’any 2001 quan el SEO Off Page va començar a cobrar força, especialment pel que fa als links com a factor fonamental per obtenir millors resultats en els rànquings i millorar el pagerank. D’aquesta manera, van aparèixer les granges d’enllaços.

L’any 2002 els cercadors van començar a donar importància no només a la densitat de paraules clau, sinó també al seu colocacióndentro d’un lloc web. En aquest mateix any Google va llançar Adwords, el seu servei de publicitat basat en enllaços patrocinats.

L’any 2003 va ser clau per a Google: llançar Adsense i va comprar Blogger. Els blocs van començar a prendre un protagonisme cada vegada més gran en les estratègies de SEO. És clar que amb això els blocs es van omplir d’spam en els comentaris dels articles; tant va ser així que l’any 2005 va aparèixer l’etiqueta ?? nofollow ?? per combatre el correu brossa en els comentaris dels bloc.

 

L’any 2006 va ser clau pel que fa a posicionament web amb l’aparició de XML Sitemaps; un protocol la funció principal és la d’ajudar als bots a rastrejar i indexar les pàgines dels dominis.

El SEO  com indica la judith experta en seo barcelona, per fí es consolida.A partir de l’any 2010, Google es va convertir en el líder del posicionament orgànic en cercadors. L’any 2011 va llançar Panda, un nou algoritme de posicionament orgànic que va suposar el major cop de la història als llocs web fraudulents. Ni més ni menys que el 12% dels resultats de cerca es van veure afectats per Panda i un gran nombre de granges d’enllaços van desaparèixer. Google va començar a perseguir amb especial duresa aquells llocs amb sobreoptimización de paraules clau i contingut sense cap valor.

 

Només un any més tard, el 2012, Google va llançar Penguin com un pas més en la seva lluita contra el correu brossa a la xarxa. Aquesta actualització de l’algoritme penalitzar durament els llocs web amb links de baixa qualitat.

 

El SEO a dia d’avuiEn els últims anys, el posicionament orgànic en cercadors ha donat un gir radical. Actualment, Google té posat l’ull en dos factors. D’una banda, l’optimització dels llocs web als dispositius mòbils. I, d’altra banda, el SEO Semàntic.

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.