¿Qué es Inbound Marketing?

Inbound Màrqueting què és?Per respondre què és el inbound màrqueting? començaríem dient que és una estratègia en què s’hauria de basar qualsevol acció de Màrqueting Online de qualsevol Agència de Màrqueting per a qualsevol client.

Des de 2006, el Inbound Màrqueting ha estat el mètode més eficaç de màrqueting en línia per a la comercialització de productes o serveis i generació de clients potencials, disminuint el temps de conversió a client final. No sent excloent amb altres tasques de màrqueting, havent d’estar integrada perfectament en la venda a través d’una necessària Metodologia de Venda.

El Inbound Màrqueting porta el màrqueting digital a un nivell superiorL’inbound màrqueting és una estratègia que està centrada en la generació i captació de clients. En lloc dels vells mètodes de captació de clients a través de la compra d’anuncis ja siguin en mitjans digitals o de comunicació massiva, com la Premsa, Ràdio o Televisió.

El Inbound Màrqueting se centra en la creació de continguts de qualitatContinguts que han d’atraure al teu públic fins a la teva Marca, havent de ser continguts rellevants per als teus buyer persona, on i quan més ho necessiten.

A l’alinear el contingut que es publica amb els interessos del teu client, vam aconseguir de manera natural, tràfic per la teva web, perquè després es converteixi aquest trànsit a clients reals, a través de la maduració d’oportunitats amb accions de màrqueting automatitzades.

El tancament, depenent això sí del tipus de comercialització dels teus productes o serveis, és cosa del venedor, sent aquesta la clau de l’èxit del màrqueting inbound: que el venedor fins que estigui interessat el client no li molesti. Per tant no és que el que estiguem fent estigui necessàriament malament, sinó que ho estem fent en el moment equivocat, és a dir, ho estem fent massa d’hora tenint en compte les fases de maduració del client. Cal esperar! Per a això cal una maquinària per a la generació de leads i la seva maduració.

Es tracta d’una estratègia de màrqueting digitalÉs una estratègia basada en atreure clients gràcies a un conjunt de tècniques de màrqueting no intrusives, generant valor en cadascuna de les etapes del recorregut del comprador.

Implementant aquesta estratègia de màrqueting digital disminuïm el cost d’adquisició.A diferència del màrqueting tradicional, les estratègies de màrqueting digital com aquesta, pretén que els clients potencials trobin a la teva empresa a través de diferents canals, com les xarxes socials o google.

 

Per tant, cal aconseguir que el client se senti atret pels nostres continguts directament relacionats amb els nostres productes o serveis i que per iniciativa pròpia es posi en contacte d’una manera o altra amb la nostra empresa. En definitiva, fer que sigui l’usuari el que et trobi a tu en lloc d’anar tu a buscar-lo.

L’estratègia de màrqueting inbound és un procés a mitjà i llarg termini, que ens facilitarà conèixer millor als nostres clients per així oferir-los continguts de valor que els interessi, conèixer millor les seves necessitats i convertir-los finalment en prescriptors dels nostres productes / serveis.

En aquest article et anem a explicar què és el inbound màrqueting i sobretot com aplicar-lo a la teva empresa, integrant-amb la teva activitat comercial, eines per fer-ho i diferències amb un altre tipus de tècniques de màrqueting. Comencem!

 

Ara sí, què és el Inbound Màrqueting?És una estratègia de màrqueting que consisteix a aportar valor al llarg del camí que recorre el client cap a la compra, amb la generació de continguts, perquè un cop estigui llest per comprar, sigui el venedor el que tanqui la venda.

Busca atraure el client amb continguts fets a la seva mida. Continguts que han d’ensenyar, divulgar contingut de valor, però sobretot han de entretenir, divertir, generant en el destinatari, que a partir d’ara l’anomenarem buyer persona, proximitat i confiança, dit d’una altra manera, hem de generar ganes que ens comprin, sense que els pressionem perquè ho facin, o el que és el mateix Outbound Màrqueting.

 

Aquesta estratègia té quatre fases ben diferenciades: atraure, convertir, tancament i recomanació. Cadascun d’aquests passos podràs conèixer-los en detall en el nostre article fases del Inbound Màrqueting.

 

Què fa una empresa de Inbound Màrqueting?Les empreses de inbound màrqueting duen a terme una combinació d’accions de màrqueting digital, com la gestió de xarxes socials o el correu electrònic màrqueting, el màrqueting de continguts, que contribueix de manera crítica al posiconamiento SEO, a més de campanyes promocionades ja sigui a google o en xarxes socials.

 

Quina és la diferència entre una empresa de inbound màrqueting i una consultoria de inbound màrqueting?Walterman com consultoria de inbound màrqueting el que fa abans de dur a terme qualsevol acció de màrqueting és definir una estratègia sempre basada en inbound màrqueting. Fem coses com investigar a la competència, definir el millor client, descobrint noves oportunitats al Mercat i l’avantatge competiva o tret diferenciador dels nostres clients i els seus productes o serveis.

 

Tot això per a la generació de leads o d’oportunitats de venda sense qualificar, que a través de l’acompanyament de la Marca busca la venda, fent madurar al client, passant per les diferents fases, des que el client sent interès per la Marca fins a la seva recomanació i per què no, fins que ens compra de nou.

L’inbound màrqueting és l’adaptació del màrqueting i les vendes als nous clients.El Inbound Màrqueting neix del canvi en el paradigma de com compren els clients. O potser és igual com ho feien els nostres pares a com ho fan els nostres fills. Avui dia, els clients estan saturats amb tanta informació i publicitat intrusiva. És per aquest motiu que la manera de conquerir als clients ha canviat radicalment.

 

Les Marques hem de deixar de molestar els clients, i crear relacions amb aquests que aportin un valor mutu per a ambdues parts.Cicle de vida del client basat en la seva maduració fins a la compra

És fonamental conèixer què és el que fa el nostre client fins que ens compra, dit d’una altra manera, com interactuen els nostres clients amb la nostra Marca, enfocant com si fos un camí, pel qual transiten els nostres clients consumint continguts.

 

Aquí cobra especial importància la nostra presència online i tecnologies de Inbound Màrqueting per automatitzar moltes de les tasques, totes de fet, fins que el venedor un cop qualificat l’oportunitat es posa en contacte amb el client.

Judith sauch experta consultor seo

Quant a velvet

consultora de marketing online a https://www.seowebconsultora.es i gerent de la agencia marketing digital http://mentedigital.es/
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.